„Lanksčios darbo sąlygos, papildomi sveikatos draudimai, vakarėliai, pramogų zonos darbo vietose ir pan. – tokiais dalykais jau vargiai patyrusį paklausios specialybės profesionalą benustebinsi ar juo labiau įtikinsi imtis pokyčių profesiniame kelyje. Visi šie atributai IT sektoriuje jau senai yra tapę norma, todėl darbuotojų apsisprendimą rinktis vieną ar kitą darbdavį dažnai lemia minkštieji faktoriai – organizacijos vidinė kultūra, atmosfera. Na, o vyraujant mitui, kad visos tarptautinės Lietuvoje veikiančios IT įmonės yra nuobodžios korporacijos, kuriose bandymai sukurti gerą atmosferą pasibaigia stalo futbolu poilsio zonoje ar pilnu šaldytuvu ledų, pakeisti šį nusistatymą ir atsidurti geidžiamų specialistų akiratyje darbdaviui yra sunku. Todėl mūsų sektoriuje yra labai svarbu perteikti potencialiam darbuotojui savo vidinę kultūrą dar iki tol, kol kandidatas praveria mūsų ofiso duris“, – sako kredito rizikos vertinimo ir informacinių sprendimų įmonės „TransUnion“ komunikacijos vadovė Daiva Gritėnaitė.
Biuras

Išbandė darbuotojų paieškai „Tinder“

„Mums, kaip darbdaviams šis darbo rinkos kontekstas reiškia mažiausiai du dalykus: visų pirma, konkuruodami dėl geriausių, turime mąstyti netradiciškai. Antra – turime rasti būdų, kaip savo kultūrą kandidatams perteikti kuo anksčiau. Ir svarbiausia – ne žodžiais ir pasakojimais, o realia patirtimi ir darbais. Tai paskatino mus surizikuoti ir būti Lietuvoje pirmaisiais, kurie šį pavasarį darbuotojų paieškos atrankai pasitelkė ir pažinčių platformą „Tinder““, – pasakoja D. Gritėnaitė.

„TransUnion“ per pirmąjį pusmetį išaugo daugiau nei trisdešimčia darbuotojų. Šiuo metu komandoje jų per 250. Dar bent 50 pozicijų yra atvirų. Bendrovė darbuotojų paieškos kampaniją pavadinimu „It‘s a Match“ pradėjo balandį. Jos tikslas buvo užpildyti 27 laisvas pozicijas, kurioms reikėjo patyrusių IT profesionalų.

„Jei nebūtume greta darbuotojų pritraukimo išsigryninę antrojo tikslo – bent mažyte dalimi atspindėti, „kas pas mus tvyro ore“, matyt, ir šiuo atveju, būtume ėję tradiciniu keliu. Visgi – tikslas buvo platesnis, todėl ir sprendimas turėjo būti kitoks“, – sako ji.
Biuras
Daiva Gritėnaitė
„Mums, kaip darbdaviams šis darbo rinkos kontekstas reiškia mažiausiai du dalykus: visų pirma, konkuruodami dėl geriausių, turime mąstyti netradiciškai. Antra – turime rasti būdų, kaip savo kultūrą kandidatams perteikti kuo anksčiau. Ir svarbiausia – ne žodžiais ir pasakojimais, o realia patirtimi ir darbais“

Pavyzdžiu pasekė ir kiti

„Pasaulyje tokia praktika, kai „Tinder“ išnaudojamas ieškant darbuotojų, jau nebuvo naujiena, bet Lietuvoje šį socialinį tinklą, mūsų žiniomis, pavasarį vykusioje kampanijoje pasitelkėme pirmieji. Šiandien jau matome, kad ir kitos kompanijos seka mūsų pavyzdžiu ir tai matydami džiaugiamės.

Tikime, kad ir jiems pavyks, taip, kaip pavyko mums. O tokie drąsesni pavyzdžiai apskritai paskatins darbdavius veikti kūrybiškiau, kai kovojame dėl geriausiųjų“, – sako Kaune veikiančios IT įmonės atstovė ir priduria, kad jų sektoriuje kūrybiškumas ieškant darbuotojų jau kurį laiką yra būtinybė, todėl, tikėtina, diktuos darbuotojų pritraukimo kampanijų ir priemonių madas visoje Lietuvos darbo rinkoje.

Rizika pasiteisino

„Tinder“ platformoje buvo sukurta „TransUnion“ įmonės paskyra. Prie jos prisijungę asmenys savo naujienų sraute pamatydavo įmonės profilį su atitinkamai apipavidalinta žinute: „Programuotojau, jei ieškai tobulos antros profesinės, swipe į dešinę“. Tie, kurie tai padarydavo, sulaukdavo asmeninės „TransUnion“ žinutės su nuoroda, kur gali sužinoti daugiau apie tą ką tik pastebėtą kitokią antrąją pusę. Vartotojas tokiu būdu būdavo nukreipiamas į šiai darbuotojų atrankos kampanijai dedikuotą internetinį puslapį (www.itsamatch.lt), kur galėdavo susipažinti su mūsų įmone ir darbo pasiūlymais.

Toliau, pasak D. Gritėnaitės, sekdavo eilė kitų veiksmų, kurie padėtų užmegzti pažintį su tais, kuriems IT įmonė buvo įdomi.

„Kad esame kitokia „antra pusė“ „Tinder“ vartotojams leidome suprasti nuo pirmojo kontakto akimirkos. Žinutėje matėsi įmonės logotipas, ji buvo apipavidalinta prekės ženklo spalvomis, buvo ir kitų identiteto elementų. Sąžiningumas ir atvirumas šiuo atveju buvo labai svarbus. Manau, tai buvo pagrindinė priežastis, kodėl neteko sulaukti piktų reakcijų ar atsiliepimų. Netgi priešingai – panašu, kad sukėlėme ne menką šypsenų bangą. Pozityvių ir padrąsinančių reakcijų išgirdome vėliau ir per pokalbius su kandidatais. Nors ruošėmės įvairioms reakcijoms ir buvome numatę tam skirtingus scenarijus, jų neprireikė. Mūsų eksperimentas „Tinder“ vartotojų buvo įvertintas gerai“, – sako bendrovės komunikacijos vadovė.

Įmonė skaičiuoja, jog šios kampanijos metu sulaukė tris kartus daugiau darbuotojų CV nei įprastai. „Turint galvoje, kad paieška buvo orientuota į patyrusius programuotojus, rezultatą vertiname labai gerai. Dalis jų jau pradėjo darbą pas mus“, – pasakoja D. Gritėnaitė.
Biuras

Tūkstančiai „Swipe“ „Tinder“ dar nereiškia kokybiškų kandidatų gausos

„Jau girdėjome apie kitų kolegų, kurie tik pradėjo analogiškas kampanijas, rinkoje komunikuojamus įspūdingus „Swipe“ skaičius. Todėl tiems darbdaviams ar personalo vadovams, kurie jais susižavėję ketina leistis į tokį pat eksperimentą „Tinder“, turime būti atviri pasakydami: neskubėkite džiūgauti – tai dar nereiškia kokybiškų kandidatų gausos“, – dalinasi IT įmonės atstovė.

Ji pasakoja, kad kampanijos metu pastebėjo, kad noriau dešinėn „Tinder“ programėlėje „swipe‘ina“ jaunesni specialistai. Ši auditorija iš ties labai aktyvi.

„Jei tikslas – sulaukti kuo daugiau kandidatų įsitraukimo „Tinder“ platformoje pirmame etape – pasiūlymo abstraktumas neįvardinant konkrečios darbo pozicijos tai gali užtikrinti. Mes ėjome kokybiniu keliu. Aiškiai įvardinę, jog mūsų ieškoma antroji pusė – programuotojas – taip susiaurinome savo auditoriją. Todėl mums neteko susidurti su situacija, kuomet tūkstančiai laukia mūsų atsako „Tinder“, o iš mūsų pusės – tyla. Tai taip pat užtikrino, jog sureagavę kandidatai išties yra tai, ko ieškome, todėl, galiausiai, su dauguma iš jų susitikome pirmam pokalbiui“, – sako D. Gritėnaitė.

Ji taip pat atkreipia dėmesį, kad šiame etape kandidatų įsitraukimą „Tinder“ lemia ir eilė kitų veiksnių – įmonės žinomumas, reputacija ir pan., todėl vien netradicinio kanalo pasirinkimas negarantuoja sėkmės.

„Mūsų atveju „Tinder“ nebuvo vienintelis komunikacijos kanalas šioje kampanijoje. Jo paskirtis buvo gana siaura – atkreipti potencialių darbuotojų dėmesį ir nukreipti juos į šiai kampanijai skirtą internetinį puslapį. Kampanijos komunikacija vyko ir kituose soc. tinkluose. Greta vyko eilė kitų susijusių atrankos veiksmų, kurie padėjo pasamdyti kandidatus“, – pasakoja „TransUnion“ atstovė.
Biuras

Ateityje (nebe)kartos

Nors kampanija, pasak įmonės atstovų, pavyko puikiai, artimiausiu metu jos nekartos. Įmonės paskyra jau ištrinta iš „Tinder“.

„Tuomet užduotis buvo kompleksinė – ieškojome vienu metu didesnio būrio naujų darbuotojų, taip pat priemonių, kurios padėtų formuoti mūsų kaip darbdavio įvaizdį perteikiant organizacijos vidinę kultūrą, mūsų jaunatviškumą, šmaikštumą ir laisvumą. Todėl didesnė kampanija, kuri turėtų įdomią kūrybinę idėją buvo logiškas pasirinkimas. Ji tuomet buvo racionali kaštų ir naudos santykio atžvilgiu“, – sako D. Gritėnaitė.

Kampaniją koordinavusi vadovė sako, kad artimiausiu metu tokios pačios kampanijos neplanuoja kartoti, nors šiuo metu ir turi poreikį užpildyti 50 naujų laisvų darbo pozicijų.

„Būti pirmiems ir sukurti netikėtumo efektą išties pasiteisino. Idėja irgi puikiai atitiko mūsų platesnius tikslus formuojant darbdavio įvaizdį, tačiau kartoti tai dar kartą šiuo metu, kai ir kiti darbdaviai suaktyvėjo „Tinder“ platformoje, nebūtų prasmės. Mums netrūksta idėjų, tad kai ir vėl turėsime kompleksiškesnį tikslą – sugalvosime kažką kito. O gal ir vėl grįšime į tą patį „Tinder“, tik kažkuo kitokie ir kažkaip naujai“, – šypsosi įmonės atstovė.

Pasak komunikacijos vadovės, natūralu, kad nauji kanalai ir komunikacijos būdai visuomet turi ir savų rizikų. Vis dėlto dirbant tokioje konkurencingoje rinkoje be inovatyvių sprendimų šiandien būtų sunku įsivaizduoti pergalę kovoje dėl darbuotojų.

„Svarbiausia, kad visi daromi žingsniai atitiktų realią komandos dvasią, į kurią kviečiame prisijungti. Mūsų atveju, pasitelkti „Tinder“ buvo natūralus, nes atitiko visos kampanijos kūrybinę idėją ir pasirodymas jame pirmiems gerai perteikė mūsų drąsą ir atvirumą naujoms idėjoms ir įdomiems žmonėms“, – sako D. Gritėnaitė.