Kas yra socialinių medijų klausymas?

Šis procesas labai primena socialinių medijų monitoringą, tačiau tai ne tas pats. Socialinių medijų klausymas aprėpia kur kas platesnę sritį: tai gebėjimas aptikti pagrindines įžvalgas, kurias galima pritaikyti bendrai marketingo strategijai. Paprasčiau tariant, tai internete ir socialinėse platformose rastų bet kokių su įmone susijusių paminėjimų visuma. Tam tikrų įrankių dėka, paminėjimai ir citatos kolekcionuojamos realiuoju laiku ir suteikia galimybę iškart į jas reaguoti tiesiogiai: atsakyti, komunikuoti ir t.t. Tokiu būdu įmanoma pagerinti klientų aptarnavimą, įmonės vardo populiarumą ir reputaciją, išvengti dezinformacijos apie įmonę ir jos produktus.

SEO ir socialinių tinklų klausymas: koks ryšys juos sieja?

Praktika parodė, kad socialinių medijų klausymas teigiamai veikia SEO. Kita vertus, tą ryšį konkrečiai paaiškinti nėra paprasta, nes tai kompleksinis procesas. Suprasti ir analizuoti visus socialinio klausymo faktorius be jokių įrankių nėra lengva ir tai užimtų daugybę laiko (nedaug įmonių sau leistų naršyti socialinius tinklus visą dieną). Laimei, egzistuoja specifiniai įrankiai, kurie visa tai atlieka automatiškai. Naudojant jau minėtus socialinių tinklų klausymo įrankius, galima pasiekti tam tikrus tikslus skirtingose srityse, kurie smarkiai palengvina paieškų sistemų optimizavimo procesą. Svarbiausias socialinių tinklų klausymo įrankių funkcijas galima išskirti kelias:

1. Žmonių požiūrio į prekinį ženklą analizė. Be socialinių tinklų, šios analizės atlikti būtų beveik neįmanoma. Iš dalies tai primena į tai, ką mes vadiname atsiliepimų skiltimi bet kuriame įmonės tinklalapyje. Tačiau šiuo atveju, iššūkis yra gerokai sunkesnis: bet kokį paminėjimą apie įmonę (ir viską, kas su ja susiję) bei netiesiogiai išreikštą požiūrį turi užfiksuoti tam tikras įrankis. Jei ,,pagauta“ informacija yra reikšminga, įrankis ją panaudoja analizei atlikti. Ji yra naudinga tuo, kad įmonė galėtų būti kuo greičiau informuota apie vartotojų požiūrį, pasitenkinimą arba nepasitenkinimą ja, ir kad būtų laiku užkirstas kelias prastiems įmonės reitingams.

2. Paminėjimų, citatų pavertimas nuorodomis. Veikia analogiškai: specialūs įrankiai suranda paminėjimus ar su įmone susijusius raktinius žodžius ne tik socialinėse platformose, bet ir kitose interneto platybėse. Tokiu būdu galima susisiekti su tinklalapių autoriais ir pareikalauti, kad įterptų ir atgalines įmonės puslapio nuorodas.

3. Nuomonės formuotojų radimas. Nuomonės formuotojai, kitaip žinomi kaip influenceriai, šiandien yra vieni svarbiausių ir efektyviausių reklamos tiekėjų, nes reklama iš daug gerbėjų turinčio asmens atrodo kur kas patikimesnė nei įprasta reklama. Nenuostabu, kodėl daugelis kompanijų stengiasi pasireklamuoti būtent per nuomonės formuotojus. Kita vertus, yra ir kitų būdų, kaip juos įdarbinti – vėlgi, per nuorodų įterpimą. Įrankiai pagal tinklalapių srauto kiekį geba rasti ir influencerius, kurie yra paminėję įmonės ir jos produktų raktinius žodžius. Tai yra puiki proga įmonei pasitelkti komunikaciją! Komunikuojant apie tai, kad influenceris kalba apie jūsų įmonę, galbūt atkreipsite jo dėmesį, ir jis nepabūgs paprašytas įterpti atgalinę nuorodą.

4. Padidėjęs tinklalapio srautas. Žinoma, tai yra pagrindinis SEO faktorius ir labiausiai siekiamas tikslas. Be jau minėtų būdų, padidinti tinklalapio lankomumą galima ir kitokiomis gudrybėmis – atlikus paiešką pagal raktines frazes, į socialinius tinklus ir kitas svetaines įterpti įmonės nuorodas ten, kur jos labiausiai tinka (pavyzdžiui, ten, kur vartotojai ieško rekomendacijų dėl specifinio produkto).

5. Paminėjimų be nuorodos priežiūra. Kartais tiesiog užtenka stebėti, kas, iš kur ir ką žmonės kalba apie jūsų tinklalapį, koks jų požiūris ir kaip natūraliai kinta susidomėjimas. Nuorodų įterpimas visur, kur įmanoma, yra naudinga, tačiau tai nebūtinai garantuoja didelę sėkmę. Turinio kokybė kalba pati už save ir yra vienas pagrindinių faktorių. Jeigu turinys yra gausiai cituojamas, jis turi svarios įtakos siekiant aukštos pozicijos paieškos sistemoje.

Taigi, panašu, kad socialinių tinklų klausymo praktika yra gana vertinga. Ši praktika pajudino SEO nauja linkme, tačiau dar reikšmingiau yra tai, kad ji parodė, kad internetinė realybė nėra tokia techninė, ir jos erdvė yra kur kas platesnė, nei mes galvojame. Nors mes vis dar gana priklausomi nuo nuorodų voratinklio, kuris jungia tinklalapius, galima neabejoti, kad netolimoje ateityje žmonija ir čia ras būdų, kaip rasti alternatyvų.