Reklamoje, dėl kurios kilo ginčas, sakoma, kad „Tele2“ mobilusis internetas yra spartesnis už „seną laidinį internetą“. „Telia Lietuva“ atstovai tada teigė tai vertinantys kaip lyginamąją reklamą, be to, klaidinančią reklamą.

Konkurencijos taryba atsisakė pradėti pranešimo nagrinėjimo procedūrą, nes nenustatė, kad „Tele2“ reklama galėjo pažeisti Reklamos įstatymo reikalavimus. „Manome, kad vidutinis vartotojas, pamatęs skleidžiamą „Laisvas internetas“ reklamą, suprastų, kad reklamoje yra lyginamas „Tele2“ „Laisvas internetas“ („4G mobilus internetas“) ir „senas laidinis internetas“. Atsižvelgiant į tai, kad reklamoje naudojamas terminas „senas laidinis internetas“ ir nėra minimas joks kitas konkretus paslaugos teikėjas ar konkreti paslauga, vidutinis vartotojas turėtų suprasti, kad „Laisvas internetas“ reklama siekiama parodyti „Tele2“ teikiamos paslaugos pažangą, palyginti su anksčiau teikta paslauga – laidiniu internetu, t. y. „senu laidiniu internetu“, – komentavo Konkurencijos tarybos Nesąžiningos komercinės veiklos tyrimo skyriaus vedėja Erika Lukšė.

„Be to, reklamoje nėra nurodomi konkretūs lyginamų internetų greičiai, o tik abstraktus vizualinis informacijos pateikimas – domino kaladėlės. Todėl vidutinis vartotojas reklamoje pateikiamą informaciją turėtų suprasti labai abstrakčiai, perkeltine prasme – mobilus internetas yra greitesnis už seną laidinį internetą. Ryšių reguliavimo tarnybos duomenimis, 2018 m. II ketvirtį interneto prieigą xDSL linijomis teikė 8 tiekėjai. Taigi, nėra pagrindo teigti, kad vidutinis vartotojas DSL internetą sietų būtent su „Telia Lietuvos“ teikiama paslauga, nes rinkoje šią paslaugą teikia dar 7 tiekėjai“, – pridūrė E. Lukšė.

Pasak jos, kadangi „Tele2“ skleidžiama reklama nėra laikytina lyginamąja, nėra pagrindo vertinti, ar ji atitinka Reklamos įstatyme numatytiems lyginamosios reklamos reikalavimams.

„Savo atsakyme pažymėjome, kad „Tele2“ „laisvas internetas“ reklama yra parengta remiantis viešai prieinamais Ryšių reguliavimo tarnybos duomenimis ir pačios bendrovės atliktu tyrimu. Taip pat reklamoje „Tele2“ teikiamos paslaugos pranašumas, t. y. interneto greitis, yra nurodomas labai abstrakčiai – nėra pateikiami konkretūs skirtingų technologijų internetų greičiai, todėl nagrinėjama reklama vidutiniam vartotojui nesukurtų pagrįstų lūkesčių dėl „Tele2“ teikiamos paslaugos greičio ar „seno laidinio interneto“ greičio. Todėl taip pat nėra pagrindo teigti, kad nagrinėjamu atveju skleidžiama galimai klaidinanti reklama“, – aiškino E. Lukšė.

Šis Konkurencijos tarybos sprendimas per 30 dienų nuo jo priėmimo dienos gali būti skundžiamas teismui. „Telia Lietuva“ dar nežino, ar naudosis šia galimybe. „Konkurencijos tarybos sprendimą vertiname, o savo sprendimus priimsime įsivertinę visas aplinkybes“, – komentavo „Telia Lietuva“ atstovas spaudai Audrius Stasiulaitis.