2021 metais plėtrą planuoja 60 proc. komunikacijos agentūrų. Pasak vadovų, plėtros mastas priklausys nuo aplinkybių. Vis tik, trečdalis planuoja iki 20 proc. augimą, po 17 proc. respondentų planuoja iki 33 proc. arba 50 proc. augimą. Likusieji neplanuoja plėstis arba susilaiko nuo tokių prognozių, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Tendencijos – geros, ypač auga strateginės konsultacijos

Į klausimą „kokiose srityse 2021 metais planuojate vykdyti aktyviausią plėtrą?“, agentūrų vadovai pabrėžė integruotą požūrį į komunikaciją ir išskyrė kelias sritis. Planuojama, kad šiais metais 37 proc. viso portfelio sudarys strateginės konsultacijos, 27 proc. – socialinė žiniasklaida, 18 proc. – vidinė komunikacija, beveik po dešimtadalį – ryšiai su žiniasklaida ir mokymai.

„Planuojame nuoseklų augimą visose srityse pagal situaciją ir klientų poreikius“, – apklausos metu lankstumą pabrėžė agentūrų vadovai.

„Gera tendencija, kad rinkos dalyviai tikisi augimo šiais metais. Po sėkmingų 2019 metų, praėjusieji nebuvo plėtros metai dėl suprantamų priežasčių, tačiau rinkos dalyviai prasidėjusius metus prognozuoja optimitstiškai. Matome, kaip plečiasi strateginių konsultacijų sritis – tai rodo, kad verslas vis labiau supranta komunikacijos svarbą“, – apklausos rezultatus komentuoja Komunikacijos industrijos asociacijos (KIA) Tarybos pirmininkas Artūras Jonkus.

Faktinis komunikacijos paslaugų žemėlapis pernai skyrėsi nuo planuoto

Strateginės konsultacijos ir socialinė žiniasklaida – dvi didžiausios sritys, joms pernai teko po trečdalį agentūrų paslaugų portfelio. 20 proc. paslaugų sudarė vidinė komunikacija, maždaug po 10 proc. – ryšiai su žiniasklaida ir politinė komunikacija.

Faktinis paslaugų žemėlapis pernai skyrėsi nuo pradinių planų, kuriuose didesnė pyrago dalis buvo numatyta renginiams ir mokymų sričiai.

„Strateginės komunikacijos poreikis auga, nes praėję metai, kaip ir šie, dėl pandemijos verslui sukuria daug situacijų, kur reikalingi strateginiai sprendimai. Ar tai būtų krizinė situacija, ar svarbūs sprendimai, susiję su verslo plėtros galimybėmis – dažniau pritraukiami išoriniai komunikacijos konsultantai“, – pastebi A. Jonkus.

Pabrėžia integruotą požiūrį į komunikaciją

Agentūrų vadovai apklausoje taip pat komentavo, kad „plėtrą planuojame integruotai, kai klientai perka viską iš vienų rankų – nuo socialinės žiniasklaidos turinio kūrimo, ryšių su žiniasklaida paslaugų, iki darbdavio įvaizdžio, korporatyvinės komunikacijos ir kt.“.

Į klausimą „kaip 2020 m. pasikeitė paslaugų pobūdis dėl pandemijos?“ absoliuti dauguma atsakė, jog išaugo krizių komunikacijos sprendimų paklausa ir atsirado daugiau krizių komunikacijos paslaugų. Stipriai padidėjo vidinės komunikacijos bei operatyvių paslaugų „čia ir dabar“ poreikis. Apklausos komentaruose paminėta ir pavasarį komunikacijos rinkoje atsivėrusi „duobė“ bei visus palietęs 2020-ųjų pokytis, kad „fizines“ veiklas keitė virtualios.

Auga socialinės atsakomybės potencialas

Per artimiausius 3 metus didžiausią rinkos potencialą agentūrų vadovai mato socialinės atsakomybės (29 proc.) ir integruotuose komunikacijos projektuose (29 proc.), 24 proc. – socialinės žiniasklaidos komunikacijoje.

„Socialinė atsakomybė yra labai tampriai susijusi su tvaria verslo plėtra ir čia verslui reikia prisitaikyti prie kintančių sąlygų. Todėl tam skiriama daugiau dėmesio. Socialinė atsakomybė dažnai buvo suprantama labai siaurai, daugiau kaip komunikacijos, o ne veikimo sritis. Šis požiūris keičiasi – iš lėto, bet keičiasi“, – artimiausių 3 metų potencialą komentuoja A. Jonkus.

Vidinėje komunikacijoje respondentai mato didesnį potencialą negu išorinėje korporatyvinėje – atitinkamai 12 ir 6 proc.

„Vidinės komunikacijos poreikio augimą nulemia pandemija bei nuotolinis darbas. Šie pokyčiai reikalauja daugiau dėmesio vidinei komunikacijai, tad išoriniai konsultantai mato toje srityje didėjančią paklausą“, – komentuoja A. Jonkus.

„Didžiausias potencialas yra sujungtuose sprendimuose, kurie efektyviausiai išpildo komunikacijos tikslus“, – komentaruose pabrėžė agentūrų vadovai.

Keičiasi tipinis klientas

Aptariant, kaip per paskutinius metus pasikeitė tipinis klientas, net 70 proc. atsakė, kad klientai vis geriau supranta komunikacijos naudą ir paskirtį, 17 proc. teigė, kad tipinis klientas iš esmės nesikeičia.

Į Klausimą „kaip per paskutinius metus pasikeitė vidutinis kliento užsakomas paslaugų kiekis?“ 43 proc. atsakė, kad auga užsakymų kiekis, o kaina lieka ta pati; 29 proc. teigė, kad kainos ir biudžetas nekinta, bet keičiasi užsakomų paslaugų pobūdis. 14 proc. atsakė, kad augo ir kiekiai, ir kainos.
Komunikacijos industrijos asociacijos apklausa atlikta 2021 metų pradžioje, apklausoje dalyvavo visų asociacijai priklausančių komunikacijos agentūrų vadovai ir partneriai. Apklausa paremta agentūrų lyderių prognozėmis ir matomomis tendencijomis, o ne audituotais 2020 metų rezultatais.

Apie asociaciją

2019 metais Komunikacijos industrijos asociacijos bendrovės apyvartą padidino 15,2 proc., o tiesiogines pajamas – 11,4 procentų. Į asociaciją susibūrusios aukščiausius veiklos kokybės standartus propaguojančios 8 agentūros 2019-aisiais uždirbo 4,84 mln. eurų tiesioginių pajamų (2018 metais – 4,35 mln.), o bendroji apyvarta išaugo iki 9,77 mln. eurų (2018 m. – 8,48 mln.).

Komunikacijos industrijos asociacija, vienijanti agentūras „Adverum“, „Agency 1323“, „co:agency“, „Headline“, „Idea Prima“, „Integrity PR“, „Nova media“ bei „PR Service/Edelman Affiliate“, įkurta 2009 metais, siekiant stiprinti profesinius standartus ir gerinti komunikacijos verslo aplinką šalyje.