KIA Tvarumo standartas tarnaus kaip orientyras perkančiosioms įmonėms ir organizacijoms renkantis atsakingą komunikacijos partnerį.

Kurios komunikacijos agentūros atitinka Tvarumo standarto nuostatus, vertins nepriklausomi auditoriai ir visus reikalavimus atitinkančioms agentūroms suteiks standarto ženklą „TVARI AGENTŪRA“.

Tvari agentūra

Pasak KIA tarybos pirmininko Artūro Jonkaus, asociacijai priklausančios komunikacijos agentūros Veiklos kokybės standartu vadovavosi ir anksčiau, nuo 2016 metų, o dabar jį atnaujino pagal aktualius tvarumo reikalavimus ir išplėtė iki „Tvarumo standarto“.

„Veiklos standarto nuostatus pakėlėme iki „Tvarumo standarto“ atliepdami dabartinius verslo lūkesčius, rinkos poreikius. Konsultuodamiesi su teisininkais ir tvarumo ekspertais integravome visiškai naują aplinkosaugos dalį bei gerokai papildėme socialinę ir gerosios valdysenos dalį. Mums rūpi sveika komunikacijos paslaugų rinka su gerai veikiančiu savireguliacijos mechanizmu, todėl šis standartas bus prieinamas ir kitoms įmonėms, ne asociacijos narėms, norinčioms audituotis ir sertifikuotis“, – teigia KIA tarybos pirmininkas A. Jonkus.

Artūras Jonkus

Advokatų kontoros NOOR advokatai kartu su KIA Tvarumo standartą parengė suprasdami keliamus tvarumo tikslus, poreikį ne tik formaliai apsirašyti aplinkosaugos priemones, bet ir realiai jas taikyti, vykdyti tvarumo tikslų pasiekimo stebėseną ir auditą.

„Tvarumo tikslai ir reikalavimai pastaruoju metu yra keliami kaip prioritetai tiek Europos Sąjungos (ES), tiek Lietuvos mastu. Pavyzdžiui, nuo 2023 metų siekiama, kad 100 proc. viešųjų pirkimų būtų „žalieji“, ES mastu nustatytas „žaliasis kursas“, taip pat netrukus bus taikomi ESG direktyvos reikalavimai. Atsižvelgiant į tai Komunikacijos industrijos asociacija siekia, kad jos narės kaip galima operatyviau pasiektų ir gal netgi viršytų keliamus tikslus, o kitos šios industrijos dalyvės pasektų geruoju pavyzdžiu“, – sako advokatų kontoros NOOR advokatė Karolina Keršytė.

Karolina Keršytė

KIA narėms laikytis Tvarumo standarto nuostatų yra privaloma, o kitos rinkoje veikiančios agentūros gali kreiptis į KIA tarybą, iki vasario 10 dienos audituotis bei gauti „Tvarios agentūros“ ženklą ir nebūdamos asociacijos narėmis.

„Agentūros, įgyvendinusios keliamus reikalavimus, nuolat savarankiškai stebėdamos priemonių įgyvendinimą bei suteikdamos duomenis auditoriams, drąsiai galės nurodyti, jog jų veikloje taikomi principai yra lygiaverčiai ISO 14001 (EMAS) standartams, Aplinkos ministro nustatytiems žaliesiems kriterijams, kurie taikomi viešiesiems pirkimams, ES direktyvos keliamiems tvarumo tikslams. Tai palengvins „Tvarios agentūros“ standarto ženklą turinčių įmonių bendradarbiavimą tiek su privačiomis bendrovėmis, kurios siekia visoje veiklos grandinėje užtikrinti tvarumą, tiek su viešaisiais subjektais, kurie viešuosiuose pirkimuose kelia aplinkosauginius reikalavimus“, – komentuoja advokatė K. Keršytė.

Vesta Consulting“ Organizacijų tvarumo skyriaus vadovė Elvyra Mikšytė sveikina, kad komunikacijos industrijos rinka pribrendo imtis pokyčių ir su Tvarumo standarto pagalba galės lengviau tai padaryti.

„Bendradarbiavome su Komunikacijos industrijos asociacija, kad rastume būdą, kaip padėti komunikacijos paslaugas teikiančioms įmonėms tikslingai nukreipti savo jėgas ir sustiprinti pokyčius tvarumo srityje. Kartu kurdami šį Tvarumo standartą siekėme suformuoti kriterijus, kurie gali būti aktualūs būtent komunikacijos paslaugų rinkai“, – pasakoja E. Mikšytė.

Elvyra Mikšytė

Pasak A. Jonkaus, Tvarumo standartas yra teikiamų paslaugų kokybės garantas, kuris užtikrina, kad pasirinkti komunikacijos partneriai įsipareigoja ne tik užsakovui, bet visai rinkai.

Be Tvarumo standarto, KIA narės agentūros savo veikloje vadovaujasi ir asociacijos patvirtintu Etikos kodeksu, kurio laikymąsi užtikrina KIA Garbės teismas.

Nepriklausomi auditoriai komunikacijos agentūras vertina kiekvienais metais. 2023-iųjų pradžioje audito bendrovė „Nexia JK“ veiklos kokybės standarto sertifikatus suteikė visoms KIA vienijamoms agentūroms: „Adverum“, „Bosanova“, „co:agency“, „Headline Agency“, „Idea Prima“, „Integrity PR“, „PR Service“, „Publicum FComm“ ir „Salve agency“.