Tai kaipgi garsas tave veikia?
Ir man, ir tau muzika kelia emocijas, o žmonės sprendimus priima remdamiesi emocijomis ir jausmais daug dažniau nei loginiu mąstymu arba faktais. Tikslingai parinkta muzika padeda greičiau pasiekti tikslinę auditoriją ir suformuoti žinutę, kurią žiūrovas greičiau pagaus. Kai jie vienas kitą atitinka, gaunamas geresnis rezultatas, nes vartotojas iškart įsitraukia ir yra paperkamos emocijos.
Pavyzdžiui, trumpi ir aštrūs mažoriniai styginių instrumentų garsai sukelia laimės ir jaudulio jausmą, o perėjimas į minorinę gamą, nenuostabu, lemia melancholiją ir liūdesį. Įterpiant į reklamą gitaros garsų, galima priversti vartotoją pasijausti rafinuotai ar jį nuraminti. Atrodo, paprasti ir savaime suprantami faktai, tačiau į juos kreipiama labai daug dėmesio. Įsivaizduok mišką leidžiantis saulei, dabar užmesk svajingą muzikinį foną – romantika, tiesa? O dabar tam pačiam miško vaizdui priskirk įtampą keliančią melodiją (tokią, kuri skamba mažo biudžeto filmuose atplaukiant rykliui). Štai tau ir manipuliacija garsu – tą patį ji daro ir tau girdint ar matant reklamą.
Kokią muzikinio fono rūšį naudoti?
Požiūriui įtakos turi ir muzikinio fono rūšis. Ar pameni šią seną „Vodafone“ reklamą? Net neabejoju – visi buvome pakylėti užklupusio jausmo ir laukėme, kada užaugsime ir būsime wild and free. Beje, fun fact, reklamoje skambanti daina visai nepatiko klausytojams, kol neprisikėlė antram gyvenimui su „Vodafone“ – tuomet ji netrumpą laiką karaliavo Didžiosios Britanijos dainų topuose.
Dabar žvilgtelėkim į visai kitokį foną, pavyzdžiui, šią „Oreo“ sausainių reklamą. Joje naudojami sustiprinti garsai, keliantys asociacijas su maistu. Šiuo atveju garsas suderintas su vaizdu – nors garsai nenatūralūs, tačiau tai turi didelę įtaką tokiems procesams kaip seilių išsiskyrimas ir apetitas, o būtent tai padaro maisto reklamą labai efektyvią.
Dar viena mėgstama mano reklama – „Volkswagen“ automobilių. Tik pažiūrėkit, kaip žaidžia emocija ir sentimentai! Vos iš pirmų akordų atpažįsti, kad tai „A-ha“, o daina neabejotinai eina iš kartos ir kartą. Manau, puikus triukas kuriant reklamą, negalėtum net sukritikuoti – čia juk „Take on me“.
Greičiausiai perskaitęs man pritartum, kad garso dizainas reklamoje yra gana galingas dalykas. Tad nenustebk, kai artėjant Kalėdoms mintyse jau dainuosi kokakolos dainas, o atėjęs į parduotuvę nejučiomis tiesi ranką link šio gėrimo skardinės.