Prieš porą metų rašiau apie verslo knygas, kurios man padarė įspūdį ir kurias vertėtų perskaityti. Nusprendžiau pasiūlyti naują sąrašą.

„Managing Corporate Lifecycles“

Seniai žinomas Homo sapiens įprotis visą aplinką suvokti per savo prizmę ir įprastas kategorijas. Kodėl negalima to paties pasakyti apie verslo, kaip organizacijos, gyvenimą? Jos gimsta, auga, klesti ir miršta.

Smarkiai vėluoju susipažindamas su Ichako Adizeso idėjomis, betgi geriau vėliau negu niekada. „Managing Corporate Lifecycles“ yra puikus kūrinys visiems, kurie galvojo kada nors kurti verslą, jį valdo ar net jį turėjo. Dar didesnis žavesys yra jausmas, kai knygoje atpažįsti Lietuvos ir užsienio bendroves, kurios papuolė į „įkūrėjo spąstus“ arba nuvargo ir... mirė.

Knyga nėra tik alegorija ar metafora – ji yra ir vadovėlis su konkrečiais valdymo patarimais ir principais.

„The Four Steps to the Epiphany“

Norite verslo? Pirmiausia teks jį įkurti. Dažniausiai kuriami klasikiniai verslai, kurie didina konkurenciją jau esamiems – kopijuojami jų verslo modeliai, stengiamasi susikurti konkurencinius pranašumus ir strategines partnerystes. Tokie verslai gali atrodyti gana nuobodžiai ir retas jų pakeičia pasaulį. O mes gi norime visus nustebinti ir sukurti kažką naujo.

Bet startuoliai yra rizikingi verslai. Jie skambiai startuoja ir tyliai miršta. Jeigu vis dėlto norite padidinti šansus, paskaitykite Steve’o Blanko kūrinį, kuriame rasite gerų minčių ir patarimų, kaip bent jau padidinti savo šansus dirbant startuolių rinkoje.

„Principles: Life and Work“

Pristatant šitą knygą, visada reikia nurodyti ir autorių – didžiausios apribotos rizikos fondus valdančios kompanijos „Bridgewater Associates“ įkūrėją ir savininką Ray Dalio. Jeigu tikėtume legenda, šią knygą jis nusprendė parašyti po to, kai ėmė sklisti gandai, neva kompanijos vidinė kultūra yra mažų mažiausiai keista ir perdėm atvira. Išleista knyga ne tik suvaldė krizę, bet ir sustiprino kompanijos reputaciją.

Knyga susideda iš trijų dalių: prasideda gyvenimo istorija, kuri pagal visus dramaturgijos kanonus turi nuopuolį ir bankrotą, tada pereinama prie R. Dalio principų, kuriais jis vadovaujasi gyvenime. Knyga baigiama principais, kuriais turėtų vadovautis verslas. Apibendrinus: kalbėk aiškiai, stenkis kuo geriau suprasti pasaulį ir priežastinius ryšius, o ne tenkinkis iliuzijomis. Būk sąžiningas ir atviras su savimi ir kitais.

„12 gyvenimo taisyklių“

Jordano B. Petersono knygoje kartais atrandi panašumų į R. Dalio principus. Matyt, visuotiniame socialinių tinklų, globalaus tinklo ir fake news pasaulyje stiprėja priešingos idėjos, kurios ragina koncentruotis į save ir negyventi iliuzijų pasaulyje.

Apie šią knygą ir jos autorių daug rašyta. Tiesiog paimkite ir paskaitykite.

„Never Split the Difference: Negotiating As If Your Life Depended On It“

Derybos yra kasdienė verslo dalis. Ši Chriso Vosso knyga, mano nuomone, yra ypatinga. Pirma, autorius yra ne šiaip verslo ar derybų guru, jis – buvęs FTB derybininkas su teroristais ir pagrobėjais.

Antra, knygoje pateikiamos idėjos yra kitokios nei tos, kurias rasite įprastose derybų knygose: sukurti pranašumą, spausti priešininką ir išplėšti pergalę. C. Vossas sako, kad pirmiausia reikia užmegzti ir sukurti ryšį su oponentu, laimėti jo pasitikėjimą ir... susitarti.

„Kuo galite pasitikėti? Kaip technologijos mus suartino ir kodėl gali išskirti“

Knygoje apie pasitikėjimą ir jo kūrimą lyg ir nėra daug labai naujo. Bent jau aš neradau. Tačiau vėlesnės dalys apie technologijų tendencijas, ypač kriptovaliutų pasaulį bei Kinijos „Didžiojo brolio“ projektą, yra labai naudingos suvokiant, kur juda pasaulis ir su kokiais iššūkiais susiduria visuomenės ir valstybės.

„Žmogus ieško prasmės“

Autorius Viktoras E. Franklis išgyveno koncentracijos stovykloje ir šią knygą parašė per keletą dienų. Tai pagrindinis vadinamosios trečiosios Vienos mokyklos įkūrėjo ir psichoterapinio metodo – logoterapijos – autoriaus kūrinys.

Kodėl ją turi skaityti komunikatoriai? Nes ji apie prasmę, žmogaus gyvenimo prasmingumą. Be prasmės komunikacija yra tik dirgiklių rinkinys, nekuriantis ilgalaikės vertės. Kai nėra prasmės, nėra ir istorijos.

M360
INK AGENCY