Naujoves apžvelgusi nacionalinės turizmo skatinimo agentūros vadovė Olga Gončarova pasakoja, kad pokyčių reikėjo siekiant suvienodinti Lietuvos pristatymą pasaulyje, išskiriant turistų auditoriją – jiems trūko mūsų šalį pristatančio pozicionavimo.

„Lietuva jau kuris laikas pasaulyje prisistato šūkiu „Lithuania Co-create“. Jis buvo naudotas bendraujant su skirtingomis auditorijomis – tarptautiniais verslais, talentais, mokslininkais ir politikais. Šiame paveiksle trūko mums svarbios auditorijos – turistų. Atsinaujindami norėjome užpildyti šią spragą. Taip gimė „Lithuania. Co-create Experiences“ – šūkis, kuriuo kviesime užsienio turistus atvykti į Lietuvą ir gauti unikalios patirties tiek pramogaujant, tiek keliaujant“, – sako O. Gončarova.

Lietuvą užsienio ir vietos turistams pristatantį pozicionavimą ir šūkį sukūrė VšĮ „Keliauk Lietuvoje“ ekspertai, kartu su „First Impression Consulting“. Atnaujintas Lietuvos pristatymas jau šiemet bus pradėtas taikyti į turistus orientuotoje rinkodaroje ir komunikacijoje. Tam paruošti net 9 nauji vaizdo klipai, kuriais bus pristatomi turizmo produktai, į UNESCO Pasaulio paveldo sąrašą įtraukti objektai ir visa šalis. Taip pat pagal naują pozicionavimą sukurtas fotobankas, kuriame daugiau nei 1000 naujų vaizdų, reprezentuojančių mūsų valstybę – jis bus atvertas dar sausį.

Keturios strateginės kryptys

Kartu su naująja į užsienio turistus orientuota žinute „Lithuania. Co-create Experiences. The best stories are the ones you experience“ pasirinktos keturios strateginės kryptys, kuriomis pristatoma Lietuva. Tai Lietuvos daugiasluoksnė kultūrinė patirtis, ryšys su gamta, jėgas atkuriantys sveikatinimo ritualai ir dinamiška verslo aplinka.

„Lietuva pasižymi daugiasluoksniu paveldu – tai mūsų išskirtinumas, todėl ir pasirinktas toks daugiabriaunis šalies pristatymas. Daili šalies miestų architektūra ir sotūs nacionaliniai valgiai jungia ilgus amžius besipynusias tradicijas ir įtakas. Nuo meditatyviems pasivaikščiojimams tobulai tinkančių girių ir smėlio kopų iki sveikatinimo ritualų ir įspūdingų verslo renginių – Lietuva siūlo gausybę patirčių. Čia visiems užteks erdvės kurti savo vizito Lietuvoje istoriją. Todėl drąsiai sakome pasauliui, kad geriausios yra tos istorijos, kurias patiriame patys“, – teigia VšĮ „Keliauk Lietuvoje“ vadovė.

Šios keturios kryptis yra orientuotos į perspektyvias turizmo sritis, kurias plėtoja Lietuva. Tai pažintinį, aktyvaus laisvalaikio, sveikatinimo bei verslo turizmą. Kiekvienai iš šių krypčių sukurtos personalizuotos žinutės, kurios geriausiai atspindės siūlomą patirtį Lietuvoje.

Pažinti Lietuvą kvies šūkis „Discover a culture that blends past and present“; leisti laisvalaikį pažįstant ir mėgaujantis šalies gamta – „Find a connection with nature that inspires“; sveikatintis – „Explore wellness rituals rooted in nature“, verslo vizitams – „Build business connections that drive progress“. Visi šūkiai kurti taip, kad atitiktų bendrą „Lithuania Co-create“ koncepciją.

Lietuvos keliautojams – patirčių prisodrintos istorijos

Naujoje turizmo rinkodaros koncepcijoje neliks užmiršti ir Lietuvos keliautojai. Vietiniam turizmui adaptuotas šūkio variantas „Geriausios istorijos yra tos, kurias patiriame patys“ ragins keliauti po Lietuvą ir mėgautis skirtinga patirtimi, kurią teikia mūsų šalis.

„Vietinis turizmas turi neišsemiamą potencialą. Nuolat ruošdami teminius turizmo žemėlapius matome, kokiais netikėtais ir turiningais rakursais atsiskleidžia Lietuva. Galima nerti į įvairias istorines, kultūrines, kulinarines ir kitas patirtis. Taip gimė raginimas keliautojams patiems patirti istorijas, kurias teikia mūsų gimtasis kraštas“, – sako O. Gončarova.

Atsinaujino ir VšĮ „Keliauk Lietuvoje“

VšĮ „Keliauk Lietuvoje“, integravę turizmo sektoriaus pozicionavimą į bendrą šalies pristatymo strategiją, atnaujino ir šalį pristatančios koncepcijos, o kartu ir savo vizualinį identitetą, kad jis atitiktų bendrą kryptį. „Vizualinį identitetą pritaikėme taip, kad jis nuosekliai atlieptų naujus strateginius tikslus ir reprezentatyviai pristatytų mūsų šalį tiek turistams, tiek turizmo verslams. Turi kalbėti nuosekliai ir vienu balsu, kad būtum išgirstas šiame triukšmo pasaulyje“, – teigia vadovė.

Naujasis VšĮ „Keliauk Lietuvoje“ logotipas, įkvėptas pernai į UNESCO paveldo sąrašą įtrauktos šiaudinių sodų rišimo tradicijos, žymi keturias pagrindines turizmo kryptis, kurių plėtrai bus skiriamas didžiausias dėmesys. Tai pažintinis, aktyvaus laisvalaikio, sveikatinimo bei verslo turizmai. Prekės ženklo daugiasluoksniškumas atspindi turtingą ir turiningą Lietuvos patirtį, suteikiant pažadą keliautojams, kurie rinksis mūsų kraštą naujoms patirtimis. Stilistiškai asketiškas, bet kartu pastelinėmis spalvomis praturtintas naujasis įstaigos vizualinis stilius dvelkia šiuolaikiškumu ir draugiškumu.

Naująjį įstaigos vizualinį identitetą kūrė dizaino studija „Andstudio“.

Nacionalinė turizmo skatinimo agentūra VšĮ „Keliauk Lietuvoje“ rūpinasi vietinio ir atvykstamojo turizmo plėtra. Ji analizuoja turizmo rinką ir turistų srautus, teikia rekomendacijas, vysto ir taiko turizmo produktus, organizuoja ir įgyvendina į turizmą orientuotas rinkodaros kampanijas. Agentūros steigėja – Ekonomikos ir inovacijų ministerija.