Kaip atkreipė dėmesį vienas „Kas vyksta Kaune“ skaitytojas, „ištaisytas“ Jonavos gatvėje ties Varnių tiltu esantis stendas. Žodis call nubrauktas ir vietoje jo aerozoliniais dažais išpurkšta crush, taip pakeičiant klausimo reikšmę: „Ar sutraiškei Rusiją šiandien?“.

Kitas skaitytojas plakatus pirmadienį pastebėjo dviejose viešojo transporto stotelėse Kauno centre, prie autobusų stoties Vytauto prospekte ir prie geležinkelio stoties M. K. Čiurlionio gatvėje. „Būtų malonu, jei kažkas pasirūpintų, kad tai išnyktų skelbimo lentoje“, – pridūrė vyras.

Kauno savivaldybės atstovai naujienų portalui nurodė, kad šie stendai pakabinti kampanijos užsakovams susitarus su privačiais reklaminio ploto teikėjais, miestas už jų viešinimą ir pašalinimą neatsakingas.

Tuo metu Vilniaus miesto meras Valdas Benkunskas žurnalistams nurodė, kad visuomenės pasipiktinimą sukėlusias reklamas už savo lėšas sostinėje pakeitė akcijos organizatoriai. Anot jo, savivaldybei tai nieko nekainavo, Vilniaus savivaldybė atliko tik koordinatoriaus vaidmenį, bandydama įtikinti akcijos organizatorius nukabinti reklamas.

Kampanijos „Call Russia“ iniciatorius yra naujienų portalo „15min“ ir agentūros BNS vadovas Tomas Balžekas. Kilus kritikos bangai, šeštadienį socialiniame tinkle jis paskelbė, kad akcija stabdoma, T. Balžekas pripažino, kad „tai, kas buvo grįsta tik gerais ketinimais, sukėlė didelį visuomenės pasipriešinimą“.

„Nusprendžiau nebeskatinti kilusio pykčio ir destrukcijos. „Call Russia“ reklaminė kampanija stabdoma. Partnerių paprašiau nukabinti plakatus kaip įmanoma greičiau. <…> Nors esu UAB „15min“ ir UAB „BNS“ vadovas, visą šią iniciatyvą būriau kaip privatus asmuo. Taip pat noriu pabrėžti, kad projektas yra finansuojamas provakarietiškų donorų ir tai niekaip nesusiję su klaidinga informacija viešojoje erdvėje, jog projektą finansuoja Rytai.

Nuo iniciatyvos pradžios jai buvo suaukota per šimtą tūkstančių eurų iš Lietuvos, Amerikos, Vokietijos, Didžiosios Britanijos. Aukojo privatūs ir fiziniai asmenys. Tam buvo pasitelkta VšĮ „Stiprūs kartu“ „PayPal“ platforma, aukojant buvo galima pasirinkti konkrečią aukojimo paskirtį. Iniciatyvai „Call Russia“ nebuvo panaudotos kitos „Stiprūs kartu“ lėšos“, – įraše teigė T. Balžekas.

Jis pažymėjo, kad komunikacijos kampanijos tikslas buvo priminti, kad greta karinės pagalbos Ukrainai egzistuoja ir pilietinio pasipriešinimo judėjimai. „Call Russia“ iniciatyva kviečiama skambinti paprastiems Rusijos gyventojams ir bandyti pokalbio metu paveikti jų nuomonę. T. Balžeko duomenimis, nuo globalios iniciatyvos pradžios pernai kovą iš viso paskambinta per 180 000 kartų.

Pasak T. Balžeko, antroji kampanijos banga pasirodė NATO suvažiavimo kontekste, siekiant atkreipti užsienio žiniasklaidos dėmesį.

Po šiuo T. Balžeko įrašu socialinio tinklo naudotojas pastebėjo, kad pirmadienį ne vienas kampanijos stendas vis dar kabojo kelyje Kaunas-Vilnius.

Tuo metu „Laisvės TV“ įkūrėjas ir visuomenininkas Andrius Tapinas „Call Russia“ pavadino nuo pradžių absurdiška, o šiuo metu – ir itin ciniška akcija, nukreipta į asmeninę kampanijos kūrėjų šlovę, ne pagalbą Ukrainai.

„Yra tokia kategorija – „raudonojo kilimo aktyvistai“. Jiems svarbu prisitrinti prie tikslo, sukūrybinti idėją, o tada susižerti dividendus. 15min CEO Tomas Balžekas ir visa „Call Russia“ komanda parodė, kas jiems yra svarbiausia – tikrai ne Ukraina, o asmeninė šlovė ir prizai.

„Žymiausia kampanija“, „tarptautinis pripažinimas“, „apdovanojimai didžiausiuose festivaliuose „London International Awards“, „Golden Drum Festival“, „Kyiv International Advertising Festival“, „BalticBest“, prestižiniuose „Kanų liūtuose“ – tiek mes girdėjome apie „Call Russia“, apie rezultatus ir įtaką karui – nieko, nes nieko ir nebuvo“, – socialiniame tinkle šeštadienį rašė A Tapinas.

Kampaniją taip pat kritikavo profesorius Vytautas Landsbergis, organizacijos „Blue/Yellow“ įkūrėjas Jonas Ohmanas. Pastarasis svarstė, kad tai primena „gerai sugalvotą Rusijos specialios paskirties info-operaciją“.