„Kakės Makės populiarumas Lietuvoje mums įkvėpė ryžto šį prekės ženklą pristatyti pasauliui ir parodyti galimybes, kurias jis atveria vaikams bei jų tėvams. Dabar savo šalyje jau turime 30 licencinių partnerių – įvairių gamintojų, kurie naudoja mūsų prekės ženklą savo produkcijai. Vien pernai pagamintų prekių ženklo produktų skaičius siekė kone pusę milijono: nuo higienos prekių rinkinių ir saldainių iki vaikams skirtų išmaniųjų technologijų, knygų ir spektaklių. Praėjusių metų pabaiga ir „Kalėdų Makalėdų“ kampanijos rezultatai parodė, kad Kakės Makės produktai yra labai patrauklūs – su jais vaikystė tampa spalvingesnė, praturtinta naujomis žiniomis ir suvokimais. Produktai kuriami tam, kad pralinksmintų vaikus ir padėtų jiems augti, o tėvams – tobulėti. Žengdami į tarptautinę rinką norime atskleisti savo įdirbį ir rašytojos Linos Žutautės sukurto personažo magiją“, – sako bendrovės „NJ World“ vadovė Simona Krasauskienė.

Bendrovė skaičiuoja, kad lyginant praėjusių rezultatus su 2020 metų, licencinio verslo pajamos augo 1,5 karto. O lyginant 2021 metų ketvirtą ketvirtį su tuo pačiu laikotarpiu 2020-aisiais, fiksuotas didesnis negu 3 kartų augimas. Gerų rezultatų, anot bendrovės, padėjo pasiekti aktyviai vystomos partnerystės ir žingsniai į naujas kategorijas bei nišas: populiarus prekės ženklas produktui suteikia žinomumo, o prekės ženklo komanda ieško naujų, įdomių produktų ir sprendimų bendradarbiavimui siekdami išvengti kamšos efekto ir į rinką paleisdami vertingus produktus ir paslaugas.

S. Krasauskienė atskleidžia, kad už Lietuvos sienų Kakė Makė taps žinoma kaip Nelly Jelly – būtent tokiu vardu personažą įsiminė Bolonijos vaikų knygų mugės lankytojai, užsukę į licencinio verslo parodos salę. Tokiu vardu jau leidžiamos knygos Brazilijoje ir greitai pasirodys Italijoje.

Anot S. Krasauskienės, Kakės Makės leidiniai jau džiugina vaikus 13 skirtingų užsienio šalių, o licencinis verslas – tai dar didesnis žingsnis į pasaulį, bendradarbiaujant su daugybe skirtingų užsienio įmonių. Parodą Bolonijoje ji vadina ilgo ir įdomaus kelio pradžia, bet tarptautinėje parodoje užmegzti ryšiai su potencialiais partneriais, daug pokalbių ir susitikimų leidžia suprasti, kad Nelly Jelly startas turi potencialo. „Užsieniečiai puikiai įvertino unikalų personažą ir jo gebėjimus perduoti edukacines žinutes, turinio įvairovę platformose. Galimybės plėtoti įvairius šios prekės ženklo produktus ir paslaugas yra itin plačios, o dabar žengiame pirmuosius žingsnius pasaulinės plėtros link, jausdami stiprų savo partnerių palaikymą. Galime tapti lietuviško verslo ledlaužiu į plačią tarptautinę licencinio verslo rinką“, – dalijasi S. Krasauskienė.

„NJ World“ vadovė sako, kad šie metai bus ypač intensyvūs tiek Lietuvoje, tiek užsienyje: prekės ženklo komanda jau lankėsi „Cartoon movie“ renginyje, planuojami prisistatymai – tarptautiniame „Annecy“ animacinių filmų festivalyje ir MIP TV tarptautinėje televizijos mugėje Prancūzijoje, o rugsėjį Nelly Jelly komanda skris į Londoną, kur dalyvaus „Brand Licensing Europe“ parodoje. Šiuose tarptautinio masto renginiuose pristatomas autentiškas prekės ženklas iš Lietuvos ir mūsų šalyje sukurta sėkmės istorija bei iš knygų gimstantis animacinis serialas. „Bendradarbiaujame su būriu profesionalų, padedančių kurti ir plėtoti prekės ženklo komunikaciją bei vizualinį identitetą, bet kartu išlaikome pirminį savitumą, kuris nuo pat pradžių pelnė auditorijos simpatijas. Tikime, kad produktas gali būti konkurencingas, populiarus ir puikiai eksportuojamas į kitų šalių rinkas“, – priduria S. Krasauskienė, pastebėjusi, kad Nelly Jelly stendas Bolonijoje sulaukė stipraus Lietuvos leidėjų palaikymo – kolegos sutartinai linkėjo sėkmės. Anot jos, suvienijusi jėgas su kitais Lietuvos verslais bendrovė gali pasiekti išskirtinį proveržį ir atverti rinkas kitiems lietuviškiems intelektiniams produktams.

Mūsų šalyje Kakės Makės istorijos lydi vaikus nuo pirmo ištarto žodžio, nes specialiai mažyliams iki trejų metų yra sukurtos garsinės, veiklos, lipdukų knygelės, pliušiniai žaislai, maudynių knyga. Vyresni vaikai jau puikiai pažįsta Netvarkos nykštuką, šunį Čiūčią ir kitus rašytojos L. Žutautės sukurtus personažus bei jų nuotykius, kurie plėtojami edukacinėse, pažintinėse, paveikslėlių knygose, užduočių rinkiniuose. Tėvams skirti informaciniai leidiniai, papildyti literatūrologų, psichologų ir kitų specialistų įžvalgomis, leidžiančiomis stipriau įsigilinti ir pažinti Kakės Makės personažus ir jų istorijas, o gerą laiką ir atradimų džiaugsmą su visa šeima garantuoja nauji receptai, žaidimai ar kūrybiniai projektai.

Lietuviško licencinio verslo atstovai skaičiuoja, kad vien Kakės Makės leidinių tiražas Lietuvoje jau viršija per 2 mln. egzempliorių, Kakės Makės „Youtube“ kanale patalpinto turinio peržiūrų skaičius perkopė 40 mln., o licencinio verslo turinys nuolatos plečiamas ir papildomas naujovėmis. „Visai neseniai vaikams pristatėme itin populiaraus žaidimo „Dobble“ Kakės Makės versiją. Nuolatos ieškome galimybių, kaip pasiūlyti įdomų, įtraukiantį ir vertingą turinį mūsų mažiausiems gerbėjams. Tikime, kad vertę kuriantys produktai yra tai, ką pamėgs tiek tėvai, tiek vaikai, todėl šiemet taip pat laukia daug naujienų ir staigmenų – nuo knygų iki kasdienybėje naudojamų daiktų“, – dalinasi S. Krasauskienė.