Gruodis daugumai įmonių yra itin užimtas laikotarpis: aktyviai vykdoma šventinė komunikacija, o partneriai ir kolegos sveikinami artėjančių švenčių proga. Jei jūsų įmonė dirba tarptautinėje rinkoje, reikėtų nepamiršti ir kultūrinių skirtumų, nes nuoširdžiai siųstas sveikinimas gali net įžeisti, o vienoje šalyje įprasti šventiniai vaizdai kitai gali visiškai netikti. Tarptautine patirtimi rengiant šventines reklamas dalijasi „Western Union Lietuva“ regiono kūrybos vadovė Eugenija Šniokaitė.

Skirtingos šalys – skirtingos šventės

„Western Union Lietuva“ vidinė reklamos agentūra vykdo bendrus projektus su partneriais iš įvairiausių pasaulio valstybių, tad komandai tenka ne tik sveikinti kolegas iš viso pasaulio, bet ir rengti kitų šalių šventėms skirtą reklaminę medžiagą.

„Dirbdami su daugybe šalių, stengiamės ieškoti universalių dalykų, kurie žmones jungia, o ne skiria. Niekuomet įmonės vardu nesiunčiame sveikinimų Kalėdų proga. Taip, Lietuvoje tai viena didžiausių metų švenčių, bet labai daug mūsų klientų švenčia visai kitas šventes. Tad dažniausiai „kalėdinius“ sveikinimus keičia „šventiniai“ sveikinimai – tiesiog linkime linksmų švenčių, kad ir kokios jos būtų švenčiamos“, – pranešime žiniasklaidai pasakoja E. Šniokaitė.

Ji taip pat pabrėžia, kad rengdami sveikinimus žiemos švenčių proga jie vengia sniego vaizdavimo: „Kalėdos ir Naujieji metai didžiojoje pasaulio dalyje nėra siejami su apsnigtais miškais. Viename iš kurtų reklaminių klipų labai tiko trumputis siužetas, kuriame matomas smėlėtame Okeanijos paplūdimyje basomis kojomis vaikščiojantis ir Kalėdų Senelio kostiumu vilkintis žmogus.“

Svarbu prisiminti, kad ne visos šalys tas pačias šventes švenčia vienu metu. Pavyzdžiui, kinai 2019 metus, pagal mūsų kalendorių, sutiks vasario pradžioje, o tailandiečių Naujųjų metų šventė Songkran prasidės balandžio 13 dieną.

Kinų nauji metai
Kinų nauji metai
© Shutterstock

Maistas reklamoje pasninko metu

„Western Union Lietuva“ regiono kūrybos vadovė akcentuoja, kad reikia itin atidžiai apgalvoti reklamas, skirtas kitų šalių šventinei komunikacijai, nes suklydus galima likti nesuprastiems ar net įžeisti žmones.

Ramadanas – didžiausia musulmonų šventė, kurios metu pasninkaujama. Mums sunkiai suvokiamas šios šventės aspektas – maisto rodymas pasninko mėnesio metu. Jei visą mėnesį valgoma tik nusileidus saulei, kodėl visa ramadano komunikacija rodo tik maistą? Ar tai nėra savotiškas erzinantis momentas? Pasirodo, ne. Niekada nesuklysite ramadanui skirtuose reklaminiuose klipuose rodydami datules ir saldžios arbatos ar pieno stiklinaitę“, – teigia E. Šniokaitė.

Ramadanas
Ramadanas
© Shutterstock

Ji taip pat pažymi, kad ruošiant ramadano reklaminę kampaniją visuomet aplanko jausmas, lyg vaikščiotum plonyte linija stengdamasis išlaviruoti ir neįžeisti nei musulmonų, nei tų, kurie šios šventės nešvenčia: „Reikia daug ką apgalvoti, pavyzdžiui, ar komunikacijos kampanijoje galima rodyti plaukus prisidengusią moterį, nes, tarkime, Prancūzijoje tokia reklama gali būti nepriimtina.“

Šventės simbolis – avies galva

E. Šniokaitė pasakoja, kad kai kuriems dizaineriams baisiausia šventė kasmet būdavo Tabaski arba tiesiog Eid, švenčiama ramadano pabaigoje. Ypač daug reklamos šios šventės proga agentūrai tekdavo ruošti Marokui.

„Šventės kulminacija – viešai, tiesiog gatvėse, vykstantis ožkos arba avies skerdimas. Iki šiol kaip linksmą momentą prisimename, kaip kolegė iš Maroko su džiaugsmu dalijosi savo vaikų nuotrauka su avies galva. „Kaip aš galiu plakate vaizduoti avį, – tuo metu klausė mūsų dizainerė, – jie juk paskui ją pjaus.“ Vis dėlto radome sprendimą – plakate pavaizdavome iš prieskonių ant virtuvinio stalviršio išbarstytą avies siluetą ir taip šiek tiek sušvelninome vietinę komunikaciją“, – pasakoja specialistė.

Elektra šviesų šventės proga

Reklamos agentūros kūrybos vadovė kaip vieną įspūdingiausių pasaulio švenčių išskiria Indijoje švenčiamą Divali, kuri simbolizuoja šviesos pergalę prieš tamsą. Jos metu kiemuose uždegama daugybė liepsnelių, o visi namai iš anksto tvarkomi ir gražinami.

Divali šventė
Divali šventė
© Shutterstock

„Iš to gimė gražiõs socialinės akcijos, paremtos universalia šventės filosofija, idėja – žmones kviečiame siųsti pinigus šiuo šventiniu periodu, o „Western Union“ skiria tiek pat pinigų elektrai Indijos miestelyje įvesti – kartu atnešant šviesą į jų namus tiesiogine šio žodžio prasme. Tokios socialinės akcijos ypač svarbios ir mums patiems – padeda suvokti, kad tu kuri realią pridėtinę vertę paprastam žmogui. Tai ne tik formuoja įmonės veidą, bet ir įprasmina mūsų kasdienį darbą“, – apie vieną gražiausių projektų pasakoja „Western Union Lietuva“ atstovė.

M360