Tyrimų bendrovės „eMarketer“ duomenimis, praėjusiais metais Jungtinėse Valstijose suaugę asmenys per dieną socialiniame tinkle „Facebook“ praleido trimis minutėmis mažiau nei aksčiau, o kitais metais šis laikas greičiausiai sutrumpės dar viena minute, taigi JAV gyventojai naršys socialiniame tinkle po 37 dienas minutes per dieną.

Ataskaitoje teigiama, kad „Facebook“ vadovo Marko Zuckerbergo (Marko Zukerbergo) pastangos sutelkti dėmesį į saugumą ir mažinti nesantaiką ir neapykantą kurstančio turinio gali turėti ekonominį poveikį bendrovės rezultatams.

„Facebook“ jaunų suaugusių naudotojų skaičius ir toliau mažėjo, kaip ir socialinio tinklo dėmesys antraštiniam masalui ir vaizdo įrašams, o pirmenybę „Facebook“ teikė tokiam turiniui, kuris vertinamas kaip leidžiantis „gerai praleisti laiką“. Tai lėmė, kad 2018 metais klientai platformoje leido mažiau laiko, nei buvo tikėtasi“, – pareiškė „eMarketer“ vyriausioji analitikė Debra Aho Williamson (Debra Aho Viljamson).

„Mažiau „Facebook“ tinkle praleisto laiko reiškia mažiau galimybių rinkodarininkams pasiekti tinklo naudotojus.“

Pinigai, gauti iš skaitmeninės reklamos, yra pagrindinis „Facebook“ pajamų šaltinis. Socialinis tinklas turi 2,4 mlrd. aktyvių naudotojų visame pasaulyje.

„Facebook“ gali džiaugtis bent tuo, kad JAV gyventojai vis daugiau laiko praleidžia bendrovei priklausančiame nuotraukų ir vaizdo įrašų socialiniame tinkle „Instagram“, o „eMarketer“ skaičiuoja, kad šiais metais kiekvienas „Instagram“ naudotojas per dieną praleis vidutiniškai po 27 minutes šiame socialiniame tinkle. Manoma, kad iki 2021 metų šis laikas ilgės po minutę per metus.

„Tokios savybės, kaip istorijos, įtaką darantis turinys ir vaizdo įrašai prisideda prie didesnio naudotojų įsitraukimo ir lėto, bet nuoseklaus laiko, praleisto socialiniame tinkle „Instagram“, didėjimo“, – pareiškė D. A. Williamson.

Tuo tarpu laikas, kurį žmonės JAV praleidžia naršydami su „Instagram“ konkuruojančiame socialiniame tinkle „Snapchat“, atrodo, sustojo ties 26 minučių riba. „eMarketer“ analitikai mano, kad programos patobulinimas nepadėjo padidinti įsitraukimo.

Praėjusiais metais išryškėjo tendencija, kad amerikiečiai mažiau laiko praleido socialiniuose internetiniuose tinkluose, o „eMarketer“ skaičiuoja, kad šiais metais socialiniuose tinkluose praleistas laikas nepakis ir sieks 1 val. 14 min. per dieną.

„Skaitmeninių vaizdo įrašų populiarumas mažina socialinį laiką, o naudotojų dėmesio dalį atsiriekia ir žaidimai“, – pridūrė D. A. Williamson.

„Nors negalime pasakyti, kad egzistuoja tiesioginis priežastinis ryšys, ši veikla iš tiesų kelia grėsmę naudotojų įsitraukimui į socialinės žiniasklaidos priemones.“