Skaitmeninėje eroje vis daugiau renginių organizatorių tradicinę spausdintą medžiagą keičia į skelbimus išmaniuosiuose telefonuose, planšetiniuose ir nešiojamuosiuose kompiuteriuose. Tačiau plakatai, atvirukai ir bukletai yra svarbios renginių rinkodaros priemonės, atskleidžiančios esminius sėkmingos kampanijos elementus – matomumą, informatyvumą, patrauklumą.

Fizinė reklama vis dar išlieka konkurencinga ir turi keletą unikalių pranašumų. Anot „Newsworks” atlikto tyrimo, 77 proc. vartotojų teigia, jog spausdinta informacija padeda geriau įsiminti turinį, o ją derinant su skaitmenine reklama, kampanijos tampa maždaug 4 kartais veiksmingesnės.

Pasak spaustuvės „KOPA“ komunikacijos vadybininkės Ernestos Tinginytės, didžiausias spaudinių privalumas reklamuojant renginius yra tai, kad medžiaga gali pasiekti tuos segmentus, kuriems skaitmeninės technologijos nėra prieinamos ar patogios.

Atveria galimybę kolekcionuoti

E. Tinginytė teigia, kad renginiai geriausius rezultatus gali pasiekti integravę tiek spaudos, tiek skaitmeninius sprendimus, priklausmai nuo to, kokia yra renginio auditorija.

„Reklamai masiškai keliantis į skaitmeninę erdvę, spauda vėl tampa nišiniu, išskirtiniu sprendimu pasiekti vartotojus. Žinoma, spausdintinės medžiagos efektyvumas išpildys lūkesčius tuo atveju, jei bus pateikiamas kokybiškas, patrauklus turinys, tad sėkmė šiuo atveju priklausys tiek nuo dizainerio išmonės, tiek nuo turinio aktualumo“, – pasakojo ekspertė.

Vilnius Mama Jazz

Vilnius Mamma Jazz ir Pažaislio muzikos festivalių organizatoriai, kurie jau ilgą laiką naudoja skrajutes ir bukletus, reklamuodami renginius, antrina E. Tinginytei.

„Spausdinta reklama ir dabar turi savo išliekamąją vertę, todėl daliname viso festivalio renginių programėles, kad klausytojai galėtų turėti su savimi. Taip pat gaminame prestižinius bukletus, kurie turi reprezentacinę, išliekamąją vertę“, – sakė Pažaislio muzikos festivalio direktorė Giedrė Mikaitienė.

Vilnius Mama Jazz festivalio direktorė Judita Bartoševičienė taip pat pastebi, kad sukuriama daug pridėtinės vertės, kai žmogus gali dalelę renginio parsinešti namo, aptarti šeimoje, parodyti draugams ar pasidėti ir peržvelgti vėliau.

„Atvirlaiškiuose talpiname profesionalias festivalio atlikėjų fotografijas, tad juos galima kolekcionuoti, rinkti atlikėjų parašus, ar išsiųsti linkėjimus draugams kaip atvirukus“, – teigė J. Bartoševičienė.

Svarbu ir turinys, ir dizainas, ir tvarumas

Anot E. Tinginytės, svarbu atsižvelgti į įvairius aspektus, siekiant sukurti efektyvią spausdintinę reklamą renginiui bei užtikrinti, kad pagrindinė žinutė pasiektų vartotojus.

„Pirmiausia dėmesį vertėtų atkreipti į turinį, jo kokybę, pagrindinę žinutę. Tolesni sprendimai – apie tai, ką norite pasakyti savo vartotojui ar renginio dalyviui. Dizaino sprendimai turėtų padėti atkreipti vartotojo dėmesį, jį sudominti, sudėti svarbiausius akcentus ir papildyti transliuojamą žinutę. Tai padeda įgyvendinti tiek popieriaus pasirinkimas, tiek kokybiška spauda, tiek dizaino elementai ar platinimo strategija“, – komentavo E. Tinginytė.

Šiuolaikinėje spaudos pramonėje vyrauja įvairios dizaino tendencijos, įskaitant polinkį į minimalizmą, žemiškų spalvų tonus bei natūralias medžiagas.

„Festivalis gyvuoja ne vienerius metus, tad natūralu, kad stilius ir dizainas bėgant metams vienaip ar kitaip kinta. Turėjome ne vieną dizainerį, kiekvienas jų įneša ir po dalelę savito braižo, o 2011 metais, po dešimties festivalio metų, keitėme ir logotipą. Galima sakyti, kad dabartiniame dizaine vyrauja minimalizmas ir pirmenybė teikiama tvariam popieriui. Nuolat konsultuojamės su spaustuve, kurį dizaino ir popieriaus variantą pasirinkti“, – teigė J. Bartoševičienė.

Priklausomai nuo pasirinktų dizaino sprendimų, spauda gali nešti ir papildomas žinutes, svarbias renginiui. Pavyzdžiui, naudojant perdirbtą popierių ar tvariai platinant spausdintą medžiagą, subtiliai į paviršių iškeliamos ekologijos temos, taip suteikiant renginiui papildomą dimensiją.