Daugybė eismo įvykių kasdien visame pasaulyje įvyksta dėl vairuotojo, besinaudojančio išmaniuoju, kaltės. Pašaline veikla užsiimantis vairuotojas į netikėtą situaciją kelyje reaguoja lėčiau, o čia svarbi kiekviena sekundė. Neatrašyta žinutė ar laiškas, neperskaitytas komentaras socialiniame tinkle, naujienų portalo žinia, neišsiųstas jausmaženklis ar nuotrauka – visa tai gali palaukti. Delfi, įgyvendinamas socialinę kampaniją, kvietė saugoti save ir kitus kelyje, nebūti autoįvykių statistikos dalimi.

„Nemesk kelio dėl ragelio. Neperskaitytos naujienos nedingsta. Sustok, kad perskaitytum, Stop blogam įpročiui – „NežVAIRUOK!“ , – ragino kampanija.

Apklausos duomenys rodo, kad šią reklamą bent viena iš formų – video ar statišką reklamą – matė net 46 proc. apklaustųjų. Labiausiai reklama buvo pastebėta 26-35 m. amžiaus grupėje – net 57 proc. šios grupės respondentų teigia matę reklamą.

Respondentų buvo paprašyta ne tik atsakyti, ar matė reklamą, bet ir ją įvertinti. 58 proc. respondentų reklamos turinį ir sprendinį vertino labai teigiamai, skalėje nuo 0 iki 10 skirdami daugiau nei 7 balus ir vertindami ją kaip labai patikusią. Panašiai, 59 proc., įvertintas ir reklamos įsimenamumas. Žinutės aiškumas buvo vertintas ypač aukštai – 82 proc. virš 7 balų (net 43 proc. aiškumą įvertino 10 balų). Kaip skatinančią keisti elgesį šią reklamą įvertino daugiau nei pusė respondentų (balais nuo 7 iki 10).

Didžiausias pokytis įvyko kalbant apie socialinės reklamos pastebėjimą viešoje erdvėje. Sutinkančių su teiginiu, kad pastaruoju metu pastebi daug socialinės reklamos, skatinančios nesinaudoti telefonu vairuojant, dalis padidėjo net 13 proc. punktų nuo 26 proc. pavasarį iki 39 proc. rugsėjį, o visiškai sutinkančių su šiuo teiginiu (vertinančių 10 iš 10) padvigubėjo.

Įgyvendinant šią iniciatyvą buvo komunikuojama įvairiose priemonėse, tarp jų – ir Delfi portale. Projekto metu publikuoti 73 straipsniai, rodyta 10 TV laidų ciklas per „Delfi TV”, sukurtas mokomentinio stiliaus filmas, skirtas Lietuvos mokyklų moksleiviams, įrašyta projekto daina ir vaizdo klipas.

Apklausos duomenimis, apie 60 proc. vairuotojų naudojasi telefonu vairuodami. 85 proc. iš jų vairuodami telefonu naudojasi skambučiams, kiek padaugėjo besinaudojusių navigacija (66 proc.) ir sumažėjo susirašinėjančių (20 proc.). Apie dešimtadalis vairuotojų vairuodami naršo internete ar
naudojasi socialiniais tinklais.

Nors didelių elgesio pokyčių, lyginant su pavasariu, nepastebima, tačiau nuostatos, susijusios su telefono naudojimu vairuojant rodo, kad žmonės supranta tokio elgesio keliamus pavojus. 70 proc. respondentų teigė, kad naudojimas telefonu vairuojant kenkia eismo saugumui, 61 proc. mano, kad toks elgesys yra dažna autoįvykių priežastis, 47 proc. teigia, kad baudos už šį nusižengimą yra per mažos.

„Suprantame, kad žmonių elgesys ir įpročiai greitai nepasikeičia, tačiau tikime, kad tai įmanoma padaryti. Matome, kad vis daugiau žmonių susimąsto apie tai, kokį pavojų kelia toks neatsakingas elgesys, o tai jau pirmas žingsnis į norimus pokyčius“, – sako Delfi rinkodaros vadovas Irmantas Matilionis.