Portalas „Podcast Insights“ skaičiuoja, kad šiuo metu jau sukurta daugiau nei 1,7 mln. tinklalaidžių, viso – virš 43 mln. jų epizodų. Ką šis skaičius reiškia verslams? Mažų mažiausiai bent 43 mln. reklamos galimybių.

Reklama tinklalaidėse – gana naujas ir ne taip dažnai išnaudojamas reklamos kanalas. O gaila, nes ji gali būti labai efektyvi. Paaiškinsiu, kodėl.

Informacijos, duomenų ir rinkos vertinimo įmonės „Nielsen“ atlikto tyrimo duomenimis, net 80 proc. podkastų klausytojų išklauso visą arba didžiąją dalį epizodo. Tai didžiulis vartotojų įsitraukimas, sukuriantis ir daugiau galimybių pasiūlyti vartotojui norimą reklamos turinį. Be to, tinklalaidžių vartotojai dažniau prenumeruoja srautinės televizijos platformas, tokias kaip „Netflix“ ar „Amazon Prime“, vadinasi, jie yra retesni tradicinės televizijos vartotojai arba ja nesinaudoja visai, todėl jų nepasiekia čia kuriamas reklamos turinys. Skaičiuojama, kad 61 proc. tinklalaidžių vartotojų daugiau laiko praleidžia klausydamiesi pamėgtų epizodų nei žiūrėdami televiziją.

„Nielsen“ tyrimo išvadose taip pat nurodoma, kad pagrindinė podkastų auditorija – išsilavinę, aukštesnes pajamas gaunantys vartotojai. Beveik 70 proc. podkastų klausytojų priklauso 18-44 metų amžiaus grupei. Jauni, dirbantys, didesnę perkamąją galią turintys.

Tinklalaidžių vienodai klauso tiek vyrai, tiek moterys. Skaičiuojama, kad 51 proc. auditorijos sudaro vyrai, 49 proc. moterys. Be to, didžioji dauguma jų yra aktyvūs socialinių tinklų vartotojai (94 proc.), jie taip pat labiau linkę socialiniuose tinkluose sekti mėgstamus prekės ženklus.

Jei tokių argumentų reklamai podkastuose negana – štai ir vyšnia ant torto. Remiantis Interactive Advertising Bureau duomenimis, 67 proc. podkastų klausytojų galėjo prisiminti jų klausytuose epizoduose reklamuotus produktus ir prekės ženklus, o 61 proc. teigė įsigiję reklamuotas prekes ar paslaugas, apie kurias sužinojo tinklalaidėse. Toks efektyvumas aiškinamas tuo, kad klausytojai dažniausiai pasitiki laidos kūrėjais bei jų turiniu, todėl tikisi, kad ir reklama tinklalaidėse yra atrinkta atsakingai, atsižvelgiant į klausytojų poreikius bei pomėgius.

Kaip reklamuotis podkastuose

Reklamos formų podkastuose nėra daug, iš esmės tai tik audio reklama prieš epizodą, jo viduryje arba pabaigoje, integracija į laidos turinį arba turinio rinkodara. Svarstant apie reklamą tinklalaidėse, svarbu išsirinkti tuos kūrėjus, kurių kuriamas turinys yra artimas prekės ženklui, jo produkcijai, filosofijai. Reklama šiuo atveju turi būti nuoširdi ir tikra. Tad jei esate gamintojas, prekes siunčiantis plastikinėse pakuotėse, verčiau nesirinkti reklamos podkaste, kalbančiame apie ekologiją bei tvarumą. Tinklalaidžių auditorija yra edukuota ir išranki, tad tokia turi būti ir reklama.

Daug vertės sukurti gali įvairios integracijos į turinį arba turinio rinkodara tinklalaidėse. Čia galimybių daugiau, jei į reklamą žvelgiama kūrybiškai. Galima kurti savo prekės ženklo podkastą tam tikra, prekių ar paslaugų vartotojui artima tema. Podkasto kūrimas nereikalauja didelių investicijų, tačiau vartotojų įsitraukimas į turinį yra milžiniškas, o tai kuria ilgalaikę vertę prekės ženklo žinomumui bei klientų lojalumui. Negana to, prognozuojama, kad šio formato naudojimas 2021-aisiais augs ir vidinėje komunikacijoje. Turint omenyje, kad darbdaviams tampa sunkiau pasiekti nuotoliniu būdu dirbančius darbuotojus, podkastas gali tapti paveikiu būdu kalbėtis su savo darbuotojais svarbiomis temomis.

Vienintelė problema, galinti kilti renkantis tokią reklamos platformą yra reklamos tinklalaidėse ROI (Return of Investment) matavimas, tačiau norint tai padaryti galima pasitelkti promo kodus ar specialias URL nuorodas.