Komunikacijos įmonių grupė „Hero Group“ įsteigė viešąją įstaigą „Art Central“, kuri didins pasaulinio meno paveldo prieinamumą bei padės kultūrinio ir meninio išsilavinimo neturintiems žmonėms jį geriau suprasti bei pajausti. Grupė imasi šio socialinio verslo siekdama spręsti problemą, kad didžioji dalis Lietuvos visuomenės greičiausiai nepamatys pasaulinio lygmens meno kūrinių, kurių dauguma yra eksponuojama didžiausiuose pasaulio miestuose, skelbiama pranešime žiniasklaidai.

„Mes visi puikiai suprantame, kad Lietuvoje niekada neturėsime Luvro Paryžiuje ar Metropoliteno Niujorke lygmens muziejaus, o pasaulinio lygmens meno kūrinių bus atvežama tik labai retai ir tik išimtiniais atvejais. Susiduriame su tam tikru provincialumo sindromu ir kultūrine izoliacija, nes visi norintys susipažinti su pasaulio paveldu, priversti skristi tūkstančius kilometrų ir tam skirti tūkstančius eurų, kas pasiekiama tik nedidelei daliai šalies visuomenės. Norėdami užpildyti šią spragą ir pradėjome šį socialinį verslą“, – sakė „Hero group“ vykdantysis partneris Kęstutis Gečas.

Pasak jo, „Art Central“ veikloje grupė panaudos savo sukauptą ilgametę patirtį rinkodaros srityje, kurios esminis bruožas yra tas, kad dėmesio centre yra ne patys meno kūriniai ar projektai, tačiau klientai – projektus ir parodas lankysianti visuomenė ir žmonės, ypač vidurinė klasė, inteligentija. „Mes nuolat galvojame apie tai, kaip padėti šiems žmonėms susipažinti su pasaulio menu, net jeigu reikia daryti kompromisus. Tai leidžia sugalvoti originalių sprendimo būdų“, – sako K.Gečas.

Išskirtinės ekspozicijos, netradicinio pobūdžio ir dar nematyto formato parodos, renginiai ar meniniai įvykiai kvies į edukacines keliones ne tik ilgą laiką menu besidominčius žmones, bet ir tuos, kurie nesąmoningai ieškojo galimybių suprasti meną ir į jį įsigilinti.

„Art Central“ projektų vadovė Agnė Norkutė pabrėžia, jog nemažai žmonių Lietuvoje vis dar vengia meno galerijų, muziejų, nes tokios vietos dažnai įpareigoja jau būti suprantančiam meną, o ne tik juo žavėtis ir mokytis iš kūrinių, juos atrandant. Anot A. Norkutės, šio socialinio verslo tikslas – suteikti galimybę atrasti ir patirti meną visiems.

„Žengiame kartu su iššūkiu – suteikti galimybę patirti meną visiems, be jokio išankstinio nusistatymo, žinojimo ir suvokti kūrinius natūraliai, savo jėgomis, niekam neteisiant ir nekritikuojant.

Nepretenduojame būti dar vienu meno žinovų susirinkimo tašku, kur pasineriama į gilias diskusijas ar kritiką ir taip natūraliai atstumiami meną dar tik besistengiantys suprasti žmonės. Siekiame būti atviri visiems ir kviečiame meną patirti net tuos, kurie niekada negalvojo su tuo susidursiantys“, – kalba „Art Central“ projektų vadovė.

Apie pirmąjį projektą „Art Central“ ketina pranešti jau netrukus. Projektų komunikacija rūpinsis grupės narė, viena didžiausių Lietuvoje komunikacijos agentūrų „INK agency“ ir vaizdo komunikacijos agentūra „CUT! Films“.

M360