„Budinti komunikacija“ turinio vadovė Laura Čiginskaitė sako, kad apklausos rezultatai rodo, jog turinys visuomet svarbiausia. Tiek prekės ženklų atstovams, tiek turinio kūrėjams patariama komunikuoti įsivertinant, kaip tam tikrą turinį priims auditorija, pagalvoti, ar žiniasklaidai siūlomas turinys skaitytojus domina, augina.

„Netgi kaip skaitytoja visada galvoju, kad tuo atveju, jeigu pasitikiu prekės ženklu, vertinu jį kaip ekspertą, man įdomu girdėti jo atstovų įžvalgas – kaip vartoti maisto papildus, kokius batus avėti artėjantį sezoną ar kokį pratimą išbandyti sporto klube. Manau, kad šiandien pagrindinė turinio kūrėjų užduotis yra ne kaip užmaskuoti, įterpti prekės ženklą, kad redaktoriams būtų jį kuo sunkiau ištrinti, o kaip pasiūlyti tokį turinį, kuriame prekės ženklo nesinorėtų slėpti ir jį būtų įdomu skaityti, net ir įvardijus konkretų pavadinimą“, – įžvalgomis dalijasi L. Čiginskaitė.

Laura Čiginskaitė

Komunikacijos reikšmę žiniasklaidoje patvirtina ir respondentų atsakymai. Apklausoje teigiamai vertinę prekės ženklų minėjimą komunikacijoje taip pat išskyrė, kad jie skaito tokį turinį ir jis jiems patinka, tai dažniausiai stiprina jų pasitikėjimą prekės ženklais ar padeda atrasti naujus prekės ženklus.

Didžioji dalis apklausoje dalyvavusių respondentų (44 proc.) turinį, kuriame minimi prekės ženklai vertina teigiamai, 37 proc. – teigia, kad toks turinys juos erzina, nes yra reklama, 19 proc. tvirtina, kad niekada nepastebi prekės ženklų naujienų portaluose.

Skaitome pro pirštus?

Komunikacijos specialistė L. Čiginskaitė pripažįsta, kad žvelgiant į atlikto tyrimo rezultatus šiek tiek neramina, jog beveik penktadalis respondentų sako nepastebintys prekės ženklų žiniasklaidoje.

„Tai rodo paviršutinišką skaitymą. Sunku patikėti, kad net penktadalis žmonių niekada neskaitė teksto, kuriame cituojami įmonės atstovo patarimai. Juk įmonių ekspertai minimi ne tik pranešimuose žiniasklaidai, bet kalbinami žurnalistų, cituojami autoriniuose straipsniuose, dažnai dalyvauja aktualijose. Šis skaičius gali rodyti, kad skaitant žiniasklaidos naujienas, pašnekovai nevertinami kritiškai, o tai daryti yra nepaprastai svarbu. Ypač šiandien“, – pastebi L. Čiginskaitė.

Komunikacijos agentūros „Budinti komunikacija“ įkūrėja Laura Dabulytė sako su komanda siekianti išsamiau pažinti, kaip visuomenė vertina komunikaciją. „Pastebime, kad rinkodaros matavimo svertus išmano daugelis specialistų, tačiau atskiri komunikacijos žiniasklaidoje aspektai kol kas neaiškūs. Siekiame, kad aiškiai suprastumėm, kaip visuomenė mato viešųjų ryšių darbą bei kaip jį vertina“, – akcentuoja komunikacijos ekspertė L. Dabulytė.

Laura Dabulytė

Pasak jos, su klientais taip pat dažnai tenka diskutuoti, verta ar ne bendrovėje turimus ekspertus siūlyti komunikacijai taip didinant pačios bendrovės žinomumą ir ekspertiškumą. „Esu vertę kuriančios komunikacijos šalininkė, apklausos rezultatai tik patvirtina, kad skirdamos dėmesio komunikacijai žiniasklaidoje įmonės stiprina reputaciją auditorijos akyse – būtent tokia ir yra pagrindinė komunikacijos misija“, – sako L. Dabulytė.

Gyventojų nuomonės tyrimą šių metų birželio mėnesį atliko bendrovė „Spinter“. Tyrimo metu buvo apklausta 1015 respondentų, kurių amžius nuo 18 iki 75 metų.