Kasmet pasipildantis po 50 tūkst. naujų lietuviškų profilių, šiandien „LinkedIn“ vienija apie 360 tūkst. Lietuvos gyventojų. Nors save pristatantis kaip „didžiausias profesionalų tinklas“, veikiantis nuo 2002 m., mūsuose „LinkedIn“ vis dar yra neprisijaukintas, apsuptas klišių, o gal ir neišnaudotų galimybių, ypač kalbant apie asmeninio prekinio ženklo (angl. „personal branding“) kūrimą.

Beje, „Google“ paieškos rezultatuose „LinkedIn“ asmeninė paskyra beveik visada matoma pirmajame trejetuke, tad turite Jūs čia būti, ar kaip norite čia atrodyti, spręsti tik Jums patiems. Bet, jei vis daugiau verslo kuria savo turinį „LinkedIn“, jei aktyvius profilius turi ir garsių prekinių ženklų vadovai, muzikantai ar rašytojai, jei kasdienis srautas (angl. „feed“) vis intensyvėja, vadinasi, kažkas čia turi būti įdomaus.

Visų pirma, tai yra profesionalią bendruomenę vienijantis socialinis tinklas, kur asmeninė nuomonė bei įžvalgos tampa reikšmingos rašant įrašus, straipsnius bei spaudžiant mygtuką „patinka“ (angl. „like“). „Būti aktyviam“ šiame socialiniame tinkle dažniausiai reiškia ne tik duoti grįžtamąjį ryšį, bet ir pačiam rašyti, dalintis savo patirtimi, kalbėti su bendruomene ar ją kurti. Visa tai padeda išryškinti ekspertiškumą besiformuojančiam asmeniniam prekiniam ženklui, kartu atrandant bendraminčius iš viso pasaulio.

Antra, tai yra socialinis tinklas, su visomis iš to išplaukiančiomis ypatybėmis. Čia galite tiesiogiai susisiekti su kuo tik norite „InMail“ funkcijos dėka, net jei žmogaus asmeniškai ir nepažįstate. Taip, Jūs turite galimybę parašyti savo mėgstamam „TED“ pranešėjui (angl. „speaker“), paklausti patarimo aktualios industrijos nuomonės formuotojo (angl. „influencer“), susirasti mentorių ar susipažinti su būsimais verslo partneriais. Beje, Lietuvoje šią funkciją kartais išnaudojame ieškodami nuomonės apie būsimą darbdavį, bendraudami su esamais arba buvusiais kolegomis. Neabejotina, kad tiesioginis kontaktas yra ryškus faktorius, padedantis vystytis aktyviai „LinkedIn“ bendruomenei.

Trečia, tai yra galimybė geriau pažinti savo kontaktus, kuriant naujus ryšius. Patekus į vadinamąjį „500+“ klubą „LinkedIn“ algoritmas Jums tampa palankesnis, nes esate labiau matomas, pastebimas platesnėje auditorijoje. Keith Ferrazzi savo knygoje „Never Eat Alone“ žmones, turinčius daugiau nei 3000 kontaktų šiame tinkle, įvardina kaip „super daug ryšių turinčius” (angl. „superconnectors“). Vis dėlto, egzistuojant aiškiai takoskyrai tarp „kontaktų“ ir „ryšių“ sąvokų ir praktikos, ekspertai prioritetą teikia tik „ryšių bendruomenės“ kūrimui, generuojančiai didesnę grąžą bei plėtojančiai ilgalaikius santykius.

Ir pabaigai, jei Jūsų „LinkedIn“ naujienų srautas vis dar nėra patrauklus, vadinasi neįdėjote darbo, kad toks būtų: nesekate „žvaigždžių“, nesidomite savo industrijos naujienomis, dar neradote savo mėgstamų autorių ar pranešėjų. Jei dabar tik esate šiame kūrybiniame procese, neabejokite, kad rezultatas bus vertas įdirbio. Kasmet pats socialinis tinklas ne tik atrenka 10 pasaulinių nuomonės formuotojų, vadinamuosius „LinkedIn“ Top Voices“, bet ir pristato tam tikrų sričių, pvz., edukacijos, marketingo, prekybos, technologijų ir pan. labiausiai inspiruojančius žmones, kurių paskyras rekomenduoja sekti. Taip kasdien kuriamas personalizuotas, aktyvus bei inspiruojantis naujienų bei minčių mišinio srautas.

O gal kažką svarbaus pasauliui jau galite pasakyti ir Jūs?

M360


Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją