„Cancel“ kultūra pasiekė piką: dabar jau visi žino, kaip tai veikia

Komunikacijos agentūros „Fabula“ partneris M. Katkus įsitikinęs – „cancel“ kultūra vis dar gyva ir bus naudojama ateityje, tačiau šiuo metu ji yra pasiekusi savo piką.

„Kai atsiranda bet kokia komunikacijos inovacija, ar tai būtų akcijų reklamavimas „Reddit“, ar žmogus, kuris išmoksta radijuje sakyti ilgą kalbą ir mobilizuoja žmones eiti balsuoti už fašistinę partiją, ar dar kas panašaus, kurį laiką atrodo, kad tai yra kažkas naujo, ypatingo ir tai leidžia tam tikrai mažumai žmonių padaryti didelius dalykus, kitaip tariant, sukurti tam tikrus daiktus. „Cancel“ kultūra atsirado prieš penkerius šešerius metus, išsivystė iš interneto gilumos, o dabar žmonės labai gerai supranta, kaip ji veikia“, – aiškino jis.

Iš esmės „cancelinimas“ pasireiškia kaip netikėta ataka.

„Vienas, antras, penktas, šeštas kažko atsisako, kažkas nesupranta, kas vyksta, kažkas paskelbia, kad štai, ir šitie pasmerkė, ir ta kompanija, ir tas žmogus jau pasmerkė, o kodėl tu nepasmerkei? Tai yra neįtikėtinai koordinuota ataka, kurioje vienu metu dalyvauja, tarkime, susiorganizavę 10-15 tūkstančių žmonių. Kada tai įvyksta, tas žmogus yra „cancelinamas“, praranda darbą, „pamatymus“ internete, kitus dalykus. Tie žmonės, kurie sumedžioja, jaučiasi labai puikiai – juk tu esi sėkmingas medžiotojas, tad tas dalykas tęsiasi toliau“, – tęsė M. Katkus.