Associated Press“ atliktas tyrimas parodė, kad daug „Google“ paslaugų išmaniuosiuose telefonuose yra teikiamos naudojant duomenis apie jūsų buvimo vietą, net jei savo telefono nustatymuose esate nurodęs, kad su tuo nesutinkate, skelbia „AP News“. Šiuos įtarimus žurnalistams patvirtino Prinstono universiteto kompiuterijos mokslininkai.

Dažniausiai viskas vyksta taip, kad „Google“ paklausia jūsų leidimo naudoti informaciją apie buvimo vietą, naudojantis tokiomis programėlėmis kaip „Google Maps“. Kai nebenorite naudotis šia funkcija, galite ją išjungti ir, skelbiama, nuo tada informacija apie jūsų judėjimo istoriją bus ištrinta.

Pasirodo, tai nėra tiesa. Net jei esate sustabdęs vietos nustatymą, duomenys ir toliau yra fiksuojami. „Associated Press“ mini kelis tai įrodančius pavyzdžius: net išjungus vietos fiksavimą orų prognozės pateikiamos pagal žmonių buvimo vietą, „Google Maps“ rodo jūsų buvimo tašką, reklamos taip pat rodomos suderinus su buvimo vieta.

Berklio mokslininkė K. Shankari pasakojo, kaip apsilankiusi parduotuvėje „Kohl“ į savo telefoną gavo prašymą įvertinti savo patirtį, nors telefone ir buvo išjungusi vietos sekimą. „Kaip tada „Google“ žinojo, kad aš buvau ten?“, - kėlė klausimą ji.

K. Shankari sakė iš esmės nesanti griežtai nusistačiusi prieš vietos sekimą, tačiau, jos nuomone, tai turėtų būti labai aiškiai pasakoma.

2014 m. „Google“ reklamos užsakovams pristatė įrankį, kuris leidžia matuoti reklamų efektyvumą įvertinant internete rodomas reklamas ir vartotojų buvimo vietą. Daug reklamos užsakovų naudojasi galimybe rodyti reklamas vartotojams, kurios jiems aktualios pagal buvimo vietą, tik už tokią susiaurintą tikslesnę auditoriją atitinkamai tenka ir mokėti daugiau.