Tokio žingsnio imtasi po to, kai Prancūzija liepą tapo pirmąja bloko šalimi, priėmusia autorinių teisių apsaugos reformos aktus – šalis nori užtikrinti, kad žiniasklaidos bendrovėms mokama pakankamai už jų originalų turinį, kurį naudoja „Google“, „Facebook“ ir kitos technologijų milžinės.

Naujosiomis taisyklėmis sukurta „kaimynystės teisė“, su kuria įtvirtinta autorinių teisių apsauga ir kompensacijos, skirtos žiniasklaidos bendrovėms už jų turinio naudojimą.

„Google“ naujienų viceprezidentas Richardas Gingrasas žurnalistams Paryžiuje teigė, kad naujienų leidėjams reikia nuspręsti, ar leistų „Google“ rodyti tokį turinį kaip paveikslėliai prie Prancūzijos paieškos rezultatų.

Jei naujienų leidėjai sutiks, jie iš „Google“ nesulauks kompensacijų. Tokiu atveju, jei būtų nepritarta, paieškos rezultatuose būtų matomos tik antraštės. Taip smarkiai sumažėtų interneto auditorija, kadangi interneto vartotojai yra labiau linkę paspausti ant tokių paieškos rezultatų, prie kurių yra nuotraukų.

Naujoji ES direktyva buvo patvirtinta praeitą kovą, nors sulaukta didelio pasipriešinimo iš technologijų bendrovių, kurios gauna didelę dalį viso savo pelno iš tokio internetinio turinio, kaip nuotraukos šalia paieškos rezultatų.

„Google“ po Europos Parlamento balsavimo įspėjo, kad „bus prieita prie teisinio neapibrėžtumo ir bus pakenkta Europos kūrybinei ir skaitmeninei ekonomikai“.

Kritikai taip pat teigė, kad dėl šios reformos bus apribotas interneto diskursas ir nebus sukurtas geras balansas tarp laisvo informacijos judėjimo ir autorinių teisių apsaugos. Žiniasklaidos bendrovės tuo tarpu teigė, kad pokyčiai yra reikalingi, kadangi jų pajamos smarkiai krinta.