Kodėl susikurti paskyrą „Google My Business“ – daugiau nei pageidautina

„Google“ duomenimis, net 46 proc. visų paieškų yra susijusios su vieta. Taigi, vietos SEO įgauna vis daugiau reikšmės, nors jį įgyvendinti – vis sunkiau. Konkurencinėje kovoje labai aktyviai išsitraukiamas vietos SEO koziris, o vartotojų, besinaudojančių paieškos varikliu mobiliaisiais įrenginiais, besidairančių rezultato „čia ir dabar, arčiausiai manęs“ skaičius auga kone kasdien.

Optimizuota „Google My Business“ paskyra – tai galimybė iškilti paieškos rezultatų puslapyje, nes šioje dalyje gali būti nurodyta arba tik mūsų (jei konkurencija nedidelė ir „kaimynai“ paskyros neturi), arba mūsų ir artimiausių konkurentų informacija.

Ar tikimybė būti rezultatų puslapyje – mažesnė, jei GMB paskyros neturime, tačiau svetainė optimizuota ir „Google“ pozicijos – aukštos? Tiesa ta, kad „Google“ naudojasi ieškančiojo koordinatėmis, o GMB „kišenė“, matoma dešinėje (ieškant per „desktop“ versiją) arba viršuje (ieškant per mobiliąją versiją) rezultatų dalyje, rodo tvarkingas paskyras turinčias įmones. GMB su svetaine dėl reitingų nekonkuruoja – ši platforma yra atskira SERP dalis. Taigi, jei kontaktinę informaciją pateiksime tik svetainėje, ji gali atsidurti tarp paieškos rezultatų – tačiau GMB dalis reitinguojama pirmiau, aukščiau kitų rezultatų.

Turint „Google My Business“ paskyrą siekti verslo tikslų lengviau. Vis dėlto: kaip tas „lengvumas“ atrodo?

„Google My Business“ nauda – įvairialypė

GMB paskyra gali būti naudojama ir kaip savitas socialinis tinklas komunikacijai su potencialiais ar esamais pirkėjais, ir kaip SEO strategijos dalis. Apibendrintai galėtume išskirti tokias esmines šios platformos naudas:

1. Galimybė pristatyti fizinį verslą netoli esantiems potencialiems klientams nemokamai. Ir atvirkščiai: jei informacijos apie parduotuvės adresą, darbo laiką, prekių asortimentą, kainas nėra svetainėje ir ji nenurodyta GMB paskyroje, paieškos variklis tiesiog neturi ką apie mus parodyti.

2. Galimybė nemokamai išnaudoti kitus marketingo kanalus. Turintys šią paskyrą atsiduria ir „Google Maps“. Be to, susieję GMB ir „Google Ads“ paskyras, paieškos skelbimuose galime naudoti lokacijos plėtinį – vartotojas, paspaudęs ant jo (kitaip tariant – įsitraukdamas, reaguodamas į reklamą), gali sužinoti apie įmonę daugiau. Taigi, reklama gaunama investuojant tik laiko.

2. Patrauklesnės reputacijos kūrimas (didesniu pasiekiamumu, nuotraukomis, aktualiausia informacija, atsiliepimais ir kt.). Derėtų nepamiršti ir patikimumo – juk GMB pristatomos įmonės yra pripažintos paties „Google“.

3. Nemokama priemonė, padedanti rinkti ir analizuoti duomenis apie savo auditoriją: jos dažniausias užklausas, raktažodžius, su kuriais atrado mūsų įmonę, įsitraukiamumą, amžių, lytį ir t. t.

4. Galimybė smarkiai padidinti el. svetainės lankytojų srautą.

5. Dar viena vieta, kur galima apie savo įmonę pateikti nuosekliai vienodus, tikslius, teisingus svarbiausius duomenis. Kuo daugiau internete „cituojama“ šitokia informacija (pavadinimas, telefono numeris, adresas), tuo geresni vietos SEO rezultatai gali būti pasiekti.

6. Galimybė bendrauti su potencialiu pirkėju tiesiogiai, iškart atsakant į jam rūpimus klausimus ir taip sutaupant tiek jo, tiek savo laiko.

7. Galimybė aplenkti konkurentus SERP (angl. Search Engine Results Pages, liet. paieškos variklio rezultatų puslapiai), nes, kaip minėta, GMB per mobiliąją versiją yra virš kitų organinių rezultatų. Taigi, mūsų parduotuvė gali būti pastebėta pirmiau nei konkurentų svetainė (jei konkurentai GMB paskyros neturi arba nėra jos deramai susitvarkę). O jei mūsų pozicija mobiliojoje paieškoje prastoka, dėl GMB paskyros tai galime pakeisti ir atsidurti aukščiau nei mūsų natūralus rezultatas.

Kol karantino sąlygos buvo griežtos, naudojimasis GMB nuslopo. Tačiau pastarosiomis savaitėmis jau pastebimas ryškus pokytis – naudojimasis šia platforma smarkiai auga. Duris iš naujo atveria vis daugiau parduotuvių, viešojo maitinimo, pramogų vietų, taigi, auga ir susidomėjimas jomis. Dėl šios priežasties „Google My Business“ gali būti itin veiksmingu įrankiu siekiant įveikti savo konkurentus, tad belieka imtis veiksmų ir išnaudoti visus paskyros pranašumus. Kaip tai padaryti – papasakosime II dalyje.