– Žmonės Baltijos šalyse mažai žino apie tai, kas vyksta Gruzijoje rinkodaros srityje. Kokias Jūs pastebite tendencijas, ar jos skiriasi nuo tų, kurias matome pasauliniu lygiu?

– Gruzija dabar išgyvena kultūrinį renesansą. Menininkai, kūrybininkai turi puikias galimybes būti pastebėtais ir pasidalinti savo kūryba su visu pasauliu. Tokia aplinka veikia ir rinkodarą: visi siekia naujų išraiškos būdų.

Per pastaruosius penkerius metus darbų kokybė neįtikėtinai augo, tai taip pat atspindėjo ir gaunami apdovanojimai. Anksčiau daugelis filmų kūrėjų režisuodavo reklamas, tačiau dabar didžiausias dėmesys skiriamas skaitmeninei erdvei. Kone viskas daroma taip, kad būtų galima panaudoti socialinėje medijoje, ir į šį lauką bando patekti visos didžiausios agentūros.

Dabartinė tendencija yra kurti tiek video darbus, tiek įvairius renginius, kurie įtrauktų paprastus žmones. Mes tai vadiname tiesos elementu, nes rodome tikrų žmonių emocijas užuot prašę jas suvaidinti aktorių. Pastaruosius trejus metus taip pat labai populiaru organizuoti atvirus gatvėje vykstančius renginius.

– Kaip įtikinti klientus pirkti drąsias idėjas?

– Mūsų atveju tai gavosi lyg suktas planas. Pradžioje daugelį darbų kūrėme socialinei medijai ir mažiems tinklapiams. Pirmus video sukūrėme praktiškai nemokamai. Taigi, kūrėme mažo biudžeto video siužetus, kurie pritraukdavo kur kas daugiau dėmesio nei tradicinės reklamos. Tada mes nusprendėme šias savo idėjas naudoti kaip pavyzdžius varžydamiesi dėl mažų projektų, parodydami, kaip tai galėtų veikti.

Mes palaipsniui tapome vis drąsesniais, bet didelių projektų nelaimėjome per vieną naktį. Iš pradžių sukūrėme abipusį pasitikėjimą, kad jei mes turime idėją, kuri, tikime, gali suveikti, klientas jaustųsi saugesnis galėdamas ją išmėginti. Įvairūs renginiai gatvėje, kuriuos organizuodavome rinkodaros tikslais, tapo labai populiarūs – jie yra puiki alternatyva tradicinėms rinkodaros kampanijoms.

Giorgi Avalani

Taigi, metai iš metų mes auginomės pasitikėjimą, bet prireikė 2-3 metų, kol laimėjome pirmą didelį apdovanojimą. Iš pradžių mes tik eksperimentavome, pritraukėme didelių klientų dėmesį, kad jie galėtų panašius gatvės renginius organizuoti didesniu mastu.

Tad mano pasiūlymas yra toks: pradėkite nuo mažų mastelių, eksperimentuokite, kurkite pasitikėjimą – tuomet gausite didesnius klientus ir didesnius biudžetus.

– Ką manote apie mažos rinkos mentalitetą? Labai dažnai agentūros iš mažų šalių sako, kad rinka yra maža, jie neturi didelių biudžetų, todėl jie nelaimi apdovanojimų ir jų kūrybinis darbas yra nepakankamai geras. Kaip Jūs manote, ar tai tiesa, ar mažos šalys visgi turi galimybių?

– Buvimas mažu gali turėti ir privalumų, nes tai priverčia tave mąstyti nestandartiškai ir eksperimentuoti. Jei klientas turi mažą biudžetą, jis sutiks įgyvendinti drąsesnes idėjas. Mažas biudžetas nebūtinai reiškia, kad reklama turi būti prasta. Bet mažas biudžetas visada yra įdomus iššūkis.

Tiesą sakant, mes net nelabai išmanome, ką daryti su dideliais biudžetais, nes turime daugiau patirties dirbant su mažais resursais. Tačiau tai yra įgūdis, kuris yra labai vertingas kiekvienam prekės ženklui ir kiekvienam kūrybiniam darbuotojui, ypač mažoje rinkoje.

Jaučiu, kad geriausi projektai, kuriuos sukūrėme, buvo mažų biudžetų. Svarbiausias dalykas yra idėja ir kaip ji perteikiama auditorijai. Geriausi darbai pasaulyje nėra tie, kuriems buvo skirti didžiausi biudžetai. Mažas biudžetas meta iššūkį kūrybiškumui ir ką iš jo galima paimti geriausio.

– Ar Jūs, pats būdamas kūrybingu žmogumi, galėtumėte patarti, kaip sugalvoti geras idėjas? Kai kurie žmonės jas sugalvoja duše, kiti – vaikščiodami paplūdimiu ar užsiimdami joga. Turite savo receptą?

– Man tai yra kvailiojimas ir humoras. Didžioji dalis geriausių idėjų prasidėjo nuo pokštų. Jei idėja atrodo kvailoka, tave prajuokina, tada žinai, kad ji yra gera ir turi potencialo iš jos padaryti kažką nuostabaus. Net jei turite labai rimtą produktą ar prekės ženklą, galite šiek tiek pakvailioti ir taip išsiskirti. Humoras, pokštai ir juokas yra pagrindiniai kūrybiškumo šaltiniai. Pasilinksminkite!

Daugiau apie „Balticbest“ skaitykite čia.