Kai kalbame apie mobilią rinkodarą, ji apima bet kokią rinkodaros veiklą, kai su vartotojais bandoma susisiekti per jų naudojamus mobilius įrenginius: išmaniuosius telefonus, planšetes ar kitus. Didžiausi tokios rinkodaros privalumai – naudojantis ja galima vartotojui pasiūlyti personalizuotą turinį, atsižvelgiant tiek į jo paties profilį, tiek į jo buvimo vietą ar tinkamiausią norimam perduoti pranešimui laiką. Mobilioji rinkodara siūlo daugybę techninių galimybių: SMS, MMS, Bluetooth, į žaidimus integruotos žinutės, mobiliųjų programėlių siunčiami pranešimai, automatizuoti skambučiai ir tt.

„Gyvename išmaniųjų telefonų amžiuje, kai mobilioji rinkodara yra būtina norint pristatyti savo paslaugas, stiprinant prekės ženklo lojalumą, padrąsinant žmones įsigyti produktus ar paslaugas, taip pat įsitikinant, kad esami klientai sugrįžtų pirkti daugiau“, - analizę pristato jos autoriai.

Žvelgiant istoriškai, mobiliosios rinkodaros vystymąsi sudaro keletas svarbių etapų. 2000 m. buvo išsiųsta pirmoji SMS reklama: per porą metų SMS tapo vienu iš svarbiausių reklaminių kampanijų kanalų. 2010 m. rinkoje pasirodė pirmieji QR kodai, o „Apple“ pristatė savo reklamos platformą „iAd.“ 2012 m. feisbukas savo mobiliojoje programėlėje pristatė mobilios reklamos galimybes. 2016 m. pasaulyje internetu pirmą kartą buvo naudojamasi daugiau mobiliuosiuose įrenginiuose nei kompiuteriuose. 2017 m. 34 proc. visų vykstančių e-pirkimų vyksta naudojantis mobiliaisiais įrenginiais ir prognozuojama, kad iki metų pabaigos šis procentas padvigubės.

Šiuo metu pasaulio interneto vartotojai 2 iš 3 naršymo minučių naršo mobiliaisiais įrenginiais. Mobiliosioms programėlėms atitenka 60 proc. viso internete praleidžiamo laiko. 69 proc. elektroninių laiškų atidaroma naudojantis mobiliaisiais įrenginiais. Apie 60 proc. paieškų internete atliekama per mobiliuosius įrenginius.

Daugiau įdomių faktų rasite infografikų galerijoje.