Kitą savaitę „Facebook“ ketina pakeisti įmonės pavadinimą, kad pabrėžtų savo susitelkimą į metavisatos kūrimą, „The Verge“ nurodė su situacija gerai susipažinęs šaltinis.

Naujasis pavadinimas, apie kurį „Facebook“ vykdomasis direktorius Markas Zuckerbergas ruošiasi kalbėti spalio 28 d. įvyksiančios kasmetinės konferencijos „Connect“ metu, gali būti atskleistas ir anksčiau.

Šio pokyčio tikslas – parodyti, kad technologijų milžinė siekia būti žinoma ne tik dėl socialinių tinklų. Pakeitus pavadinimą, programėlė „Facebook“ greičiausiai taps vienu iš pagrindinės bendrovės, valdysiančios tokius prekių ženklus kaip „Instagram“, „WhatsApp“, „Oculus“ ir kt., produktų. „Facebook“ atstovas spaudai atsisakė komentuoti šiuo klausimu.

„Facebook“ ir taip jau turi daugiau nei 10 tūkst. darbuotojų, gaminančių tokius prietaisus kaip papildytosios realybės akiniai, kurie, anot M. Zuckerbergo, galiausiai išpopuliarės taip pat kaip išmanieji telefonai. Liepos mėnesį jis atskleidė „The Verge“, kad per ateinančius kelerius metus „iš socialinių tinklų bendrovės virsime metavisatos bendrove“.

Pavadinimo pakeitimas gali padėti labiau atskirti futuristinius projektus, prikausčiusius visą M. Zuckerbergo dėmesį, nuo nuodugnios veiklos patikros, su kuria šiandien susiduria populiarusis socialinis tinklas. Buvusi įmonės darbuotoja Frances Haugen neseniai nutekino nemažai demaskuojančių vidaus dokumentų dienraščiui „The Wall Street Journal“ ir davė parodymus Jungtinių Amerikos Valstijų (JAV) Kongresui. Amerikos ir kitų šalių antimonopolijos institucijos bando padalyti bendrovę, o visuomenės pasitikėjimas „Facebook“ veiklos praktika smunka.

„Facebook“ nėra pirmoji gerai žinoma technologijų įmonė, nusprendusi pakeisti pavadinimą išaugus ambicijoms. 2015 m. „Google“ atliko reorganizaciją ir įsteigė kontroliuojančiąją bendrovę „Alphabet“, iš dalies norėdama parodyti, jog nebėra viso labo internetinės paieškos sistema, tačiau milžiniškas konglomeratas, kuriam priklauso autonominius automobilius ir sveikatingumo technologijas kuriančios įmonės. Savo ruožtu, „Snapchat“ virto „Snap Inc.“ 2016-aisiais – tais pačiais metais, kai pradėjo save vadinti „kamerų įmone“ ir pristatė akinius su kameromis „Spectacles“.

Kiek žinoma, naujasis „Facebook“ pavadinimas yra didžiulė paslaptis, kruopščiai slepiama net nuo kai kurių vyresniųjų vadovų. Galbūt naujasis pavadinimas susijęs su projektu „Horizon“, dar neišleistu savotišku „Facebook“ ir „Robloxׅ“ deriniu virtualioje erdvėje, prie kurio įmonė dirba pastaruosius kelerius metus. Šios programėlės pavadinimas neseniai buvo pakeistas į „Horizon Worlds“, kai „Facebook“ pristatė darbovietėms skirto varianto „Horizon Workrooms“ demonstracinę versiją.

Neskaitant M. Zuckerbergo komentarų, „Facebook“ palaipsniui ruošė dirvą didesniam susitelkimui į naują technologijų kartą. Šių metų vasarą įmonė subūrė metavisatos komandą. Neseniai „Facebook“ pranešė, kad Papildytosios realybės ir virtualios realybės padalinio vadovas bus paaukštintas ir taps vyriausiuoju technologijų pareigūnu. O vos prieš keletą dienų bendrovė paskelbė planus pasamdyti 10 tūkst. žmonių metavisatos projektui įgyvendinti Europoje.

Metavisata „bus svarbus tikslas, ir manau, kad ji taip pat bus ir didelė tolesnės interneto evoliucijos istorijos dalis“, „The Verge“ darbuotojui Casey Newtonui šią vasarą sakė M. Zuckerbergas. „Ko gero, šis projektas pažymės esminius mūsų įmonės veiklos krypties pokyčius. Metavisatai skirsime išties daug pastangų“, – pridūrė jis.

Tiesa, nors pastarosiomis savaitėmis „Facebook“ aktyviai reklamuoja metavisatos idėją, ši koncepcija vis dar nėra gerai suprantama.

Terminą „metavisata“ sugalvojo mokslinės fantastikos rašytojas Nealas Stephensonas virtualiam pasauliui, kuriame prieglobsčio ieško distopinėje realybėje gyvenantys žmonės, pavadinti. Dabar šį terminą „pasisavino“ viena didžiausių ir prieštaringiausiai vertinamų pasaulio įmonių, ir ji turės paaiškinti, kodėl jos sukurtas virtualus pasaulis yra vertas dėmesio.

M360