Dažnu atveju toks metodiškas, klasikinis požiūris į asmeninio prekės ženklo vystymą pasiteisina ir šiandien profesionalai džiaugiasi naujomis pozicijomis, gausesniu klientų ratu, matomumu žiniasklaidoje ar į turinį aktyviai įsitraukiančia auditorija.

Vis dėlto, svarbu prisiminti kontekstą, kuriame stipriname savo prekės ženklą. Skaičiuojama, jog kas dieną vienas pasaulio gyventojas vidutiniškai pamato nuo 6 iki 10 tūkst. reklaminių žinučių. Vienos tuoj pat dingsta iš atminties, kitas pamatome akies krašteliu, o kai kurios užkabina mūsų dėmesį taip, jog paverčia mus lojaliais įmonės klientais ar prekės ženklo gerbėjais.

Todėl mano patarimas siekiant optimizuoti asmeninio prekės ženklo vystymą – derinti klasikinius, laiko patikrintus metodus su kūrybiškais, netikėtais ir autentiškais. Penkis tokius šiandien ir pristatysiu.

1. Išsirinkite savo spalvą

„McDonald‘s“ ar „Coca-Cola“ prekės ženklus atpažįstame iš tolo, vos pamatę spalvas ar raidžių siluetus.

Tyrimai rodo, kad net iki 90 proc. vartotojų pirmąjį įspūdį apie prekės ženklą susidaro būtent dėl jo spalvos.

Duomenys taip pat sako, kad spalvos gali padidinti prekės ženklo žinomumą net 80 proc., jos daro įtaką vartotojų elgsenai, nuotaikai ar net streso lygiui. Jei spalvos gali turėti tokią stiprią įtaką prekės ženklo žinomumui, kodėl nepanaudojus jų ir asmeniniam prekės ženklui?

Prisiminkime vieną šviežiausių pavyzdžių, užbūrusį ir suvienijusį bene visą Lietuvą – „Geltoną bangą“, skirtą palaikyti šiemet Lietuvą „Eurovizijoje“ atstovavusią grupę „The Roop“. Daina, šokis ir visas pasirodymas buvo išties puikūs, bet būtent spalva tapo tuo išskirtiniu ženklu, kuriuo žmonės galėjo paprastai parodyti savo palaikymą. Tiek individualūs asmenys, tiek prekių ženklai puošėsi geltonais drabužiais ir aksesuarais, laikinai atnaujino savo profilio nuotraukas ir net logotipus – daugelio socialinių tinklų burbulai maždaug savaitei nusidažė geltona spalva, tikėtina, tarp prisidėjusių buvome ir mes patys. Šis masinis palaikymas, išskirtinis geltonos ir violetinės spalvų derinys, kartu su kitais elementais, grupei leido būti pastebėtiems ir pasaulinės žiniasklaidos.

Spalvos galią išnaudoja ir nemažai mados pasaulio žmonių. Dizaineris Michael Kors visada rengiasi juodais drabužiais, šios spalvos eilutė – įprasta jo apranga ir ant podiumo, ir laisvalaikiu. Juoda, tiesa, jau kitokio stiliaus eilute, išsiskiria ir kitas amerikiečių dizaineris Alexander Wang. Įvaizdis yra mados verslo ašis, todėl eilę metų nekintantis asmeninis stilius tampa bene geriausiu galios, pasiekimų rodikliu. Toks pasirinkimas leidžia užtikrinti maksimalų dėmesį naujoms kolekcijoms, o kartu – ir dar labiau įtvirtinti savo statusą.

Kalbant apie socialinių tinklų įžymybes, verta paminėti „LinkedIn“ platformoje gerai žinomą Goldie Chan. Jos žali plaukai patraukia skaitytojų dėmesį ne mažiau nei kuriamas įdomus turinys. Žalių plaukų asociacija kuria žaismingą įvaizdį, tačiau Goldie pasiekimai ne mažiau įspūdingi. Milijonai peržiūrų ir „LinkedIn Oprah“ titulas – tik keletas iš profesinių atributų, lydinčių Goldie Chan asmeninį prekės ženklą.

2. Velnias slypi detalėse

Antras kūrybiškas sprendimas, kuriuo galima prikaustyti auditorijos dėmesį ir parodyti savo išskirtinumą – tai detalės. Priklausomai nuo asmenybės, vieni rinksis išskirtines, kitiems patrauklesnės pasirodys paprastos, kasdienės detalės. Abu pasirinkimai yra teisingi, svarbu, kad tai taptų neatsiejama įvaizdžio dalimi.

Galvojant apie šešiasdešimtaisiais sukurtą legendinį filmą „Pusryčiai pas Tifanį“, daugeliui iškyla pagrindinė herojė Holly Golightly, pasidabinusi perlų vėriniu ir tiara. Nors įvaizdžiui jau šešiasdešimt metų, jis išlieka ikoniškas iki šiandien ir vis dar laikomas vienu klasiškiausių.

Turbūt nenuostabu, kad mados pasaulio atstovai kūrybiškus įvaizdžio metodus išnaudoja bene geriausiai, tad ir išskirtinių detalių dėvėjimo pavyzdžių čia gausu. Dizaineris Karl Lagerfeld visuomenėje buvo atpažįstamas ne tik dėl savo išskirtinio talento, bet ir dėl metų metus nekintančios šukuosenos bei griežtos formos akinių nuo saulės. Šukuosena bei tamsūs akiniai tapo ir žurnalo „Vogue“ redaktorės Anos Wintour vizitine kortele. Tiek dizaineris, tiek žurnalistė tokiems savo apsisprendimams turi asmeninių motyvų ir teigia, kad įvaizdis – nėra pagrindinė priežastis pasirinktų detalių, tačiau neįvertinti jų reikšmės tiesiog negalime

Tyrimai rodo, kad 93 proc. pirkėjų atkreipia dėmesį tik į vizualinį pateikimą, kai atlieka pirkimą. Turbūt panašiai galėtume pasakyti ir apie asmenis, kurių skiriamieji bruožai atkreipia mūsų dėmesį. Muzikos pasaulyje yra įprasta naudoti išskirtines detales siekiant išsiskirti ir įsiminti, o neretu atveju – nukreipti dėmesį nuo pačios asmenybės į jos kuriamą muziką.

3. Neįprasti turinio formatai

Dar vienas kūrybingas būdas išsiskirti ir užkariauti vartotojų simpatijas – pasirinkti įdomias, kai kuriais atvejais – net keistas turinio formas ir jas nuosekliai vystyti.

Nuo 2006 m. tai padarė ir „Blendtec“, įmonės, gaminančios elektrinius smulkintuvus, įkūrėjas Tom Dickson. Jis pradėjo dabar jau daugeliui pažįstamą vaizdo įrašų ciklą „Will it blend?“, kurio metu testuodavo savo įmonės smulkintuvus bandydamas juose malti įvairiausius prietaisus – nuo maisto produktų iki „iPhone“ telefonų. Taip jis atkreipė dėmesį, ne tik į save kaip turinio kūrėją, bet ir į galingus produktus.

Kitas šiek tiek santūresnis pavyzdys iš Lietuvos – Ryčio Zemkausko kuriama laida „Pasivaikčiojimai“, kurios originalus formatas – kai žurnalistas su pašnekovu kalbasi vaikštinėdami – yra tapęs firminiu šios laidos bruožu.

4. Išskirtinės frazės

Dar vienas būdas išsiskirti bei didinti savo matomumą ir žinomumą – nuosekliai naudoti savo asmeninę frazę.

Pristatinėti frazės „TIK Į PRIEKĮ“ aktyviems „Instagram“ vartotojams nereikia – plaukų stilistas Ąžuolas pažįstamas daugeliui.

Puikiai žinomas Steve Jobs kiekvienos savo prezentacijos pabaigoje ištardavo frazę „One more thing“. Po jos dažniausiai sekdavo svarbios naujienos apie produktų atnaujinimus, o reguliariai naudojama frazė tapo tarsi savotišku signalu, kad tuojau bus pasakyta kai kas, ką būtina išgirsti.

Socialiniuose tinkluose tokios frazės dažnai gali pavirsti ir asmeninėmis grotažymės, leidžiančiomis kurti asociacijas ir didesnį matomumą vartotojų akyse. Pavyzdžiui, daugeliui lietuvių #happy iškart primins apie ekscentriškąjį dizainerį Juozą Statkevičių.

5. Kūno kalba

TED gerbėjai tikrai atpažins Amy Cuddy. Ši mokslininkė išgarsėjo 2012 m. savo pranešimo metu papasakojusi apie tai, kaip kūno kalba gali nulemti įspūdį apie žmogų ir formuoti asmenybę. Apie kūno kalbos svarbą įspūdžiui ir mūsų savijautai Amy kalbėjo dar nuo 2010-ųjų, tais metais pirmą kartą pristačiusi „power posing“ (galios pozų) koncepciją.

Šias pozas rekomenduojama naudoti susitikimų, pristatymų metu, taip pat daugelis jų puikiai tiks fotosesijoms, kurių nuotraukomis vėliau galite iliustruoti savo kuriamą turinį. Visgi norint galvoti apie išskirtinį savo asmeninio prekės ženklo gestą, vertėtų į kūno kalbą pažiūrėti kūrybiškiau.

Čia galime grįžti ir prie grupės „The Roop“ – būtent jų rankų šokis tapo dar vienu iš ikoninių elementų, suvienijusių visus grupės gerbėjus. O štai Arūnas Valinskas kiekvieno atsisveikinimo pabaigoje panaudoja žodį „ate“ ir palydi jį rankos mostu. Ši kombinacija neabejotinai yra jo vizitinė kortelė.

Kūrybiškumas už asmeninio prekės ženklo ribų

Kaip galima pastebėti iš pavyzdžių, šie penki patarimai galioja ne tik asmeniniam prekės ženklui – jais pasinaudoti gali ir organizacijos. Dalyvaudami renginiuose kaip savo įmonės atstovai, naudokite aprangos elementus, kurių spalvos sutampa su jūsų įmonės spalvomis. Į aprangą galite įtraukti ir kitų, su įmone susijusių, detalių – kaklaraištį, skarelę, ženkliuką. Kūrybiškas turinys ir išskirtinės frazės, šūkiai įmonės komunikacijoje turėtų vyrauti nuolat, o štai unikalų gestą galima sugalvoti ir paskatinti jį naudoti kuo daugiau kolegų.

Pabaigai norėčiau paminėti dar vieną itin svarbų dalyką – nei vienas iš šių būdų neveiks, jei jūsų kuriamas turinys nesuteiks vartotojui jokios vertės. Net jei trumpam ir pavyks atkreipti dėmesį, jis tikrai nesukurs ištikimo sekėjų rato, o laikui bėgant tuščias, bet blizgučiais papuoštas turinys nuvils ir esamus. Svarbu paminėti, kad šie kūrybiškumo elementai gali tik padėti atkreipti dėmesį, tačiau išlaikyti jį turite kokybišku turiniu. Juk visa Lietuva nebūtų nusidažiusi geltonai, jei „The Roop“ vokalistas nepataikytų į natas, tiesa