Verslo atstovai dažnai kelia klausimą, kada yra tinkamas metas investuoti į įmonės vizualinį identitetą. Įmonei nutarus susirūpinti savo vizualiniu identitetu, dažniausiai tai būna jau pavėlavęs sprendimas, teigia dizaineris Lukas Ruškys.

„Toks supratimas greičiausiai yra atėjęs iš įmonės patirties, nes konkurentai rinkoje pradeda matytis geriau. Kol įmonė susikurs vizualinį identitetą ir jį pastebės potencialūs klientai, konkurentai gali būti nukeliavę dar toliau“, – pasakoja dizaineris.

Martynas Birškys, kalbėdamas apie vizualinio identiteto būtinybę, primena posakį „sutinka pagal rūbą, palydi pagal protą“, pabrėždamas, jog pirmoji patarlės dalis yra skirta vizualiniam identitetui.

„Šiuolaikiniai startuojantys verslai jau supranta įvaizdžio rolę, todėl vizualinio identiteto kūrimas jiems yra neišvengiamas. Kuo daugiau sąlyčio taškų turės vartotojas su prekės ženklu, tuo didesnė tikimybė, kad verta kreiptis į dizaino specialistus. Na, o jeigu kalbame apie pakelės užeigą, AI (angl. artificial intelligence) varikliai tikrai gali sugeneruoti gerą grafinį ženklą“ , – teigia jis.

Tačiau egzistuoja ir antroji posakio dalis, kuri reiškia, ar klientas liks patenkintas savo patirtimi. Todėl vis svarbesne tampa patirties dizaino (angl. user experience) disciplina. Dažnu atveju, prasta vartotojo patirtis, sudėtinga vartojimo schema (pvz., elektroninėje erdvėje) gali sukelti atmetimo reakciją ir tada net pati gražiausia pakuotė, interneto svetainė ar iškaba vartotojo neįtikins grįžti.

Kalbant apie vizualinio identiteto kūrimo kainas, nėra aiškaus kainų vidurkio, nes tai gali būti labai kompleksiška paslauga. Kiek turi kainuoti vizualinis identitetas yra kiekvienos įmonės apsisprendimas, įsitikinęs Lukas Ruškys. Jei verslas tik pradeda savo veiklą ir nėra tikras kaip išgyvens pirmus veiklos metus, tegul nusiperka logotipą internete už 10 eurų. Vizualinis identitetas evoliucionuoja kartu su įmone.

„Kas iš to, kad investuosi du tūkstančius eurų ir bankrutuosi po metų. Logotipo vertė yra tik to verslo vertės atspindys. Kai įmonė sustiprės, pradės „žaisti“ kitoje lygoje, tada ir pasidarys identiteto atnaujinimą, pagal naujas sąlygas, investuos pagal savo realias galimybes ir poreikius, – sako L. Ruškys, – yra daugybė sėkmingų verslų su baisiais, dizainerių akimis, logotipais, bet jei jie žino, kad yra pakankamai pastebimi, tai kam keisti?“.