Naujausios technologijų tendencijos ir kaip jos keis rinkodaros specialistų darbą?

Svarbiausias technologijų tendencijas pristatęs tech verslų kūrėjas Domas Janickas skatina technologijų proveržį ir pokyčius priimti kaip neišvengiamybę ir galimybę augti.

Pranešėjas apžvelgė programinės įrangos evoliuciją ir kokią įtaką ji padarė rinkodaros bei technologijų sritims.

 „Digital Brilliance“

D. Janickas išskyrė tendencijas, į kurias vertėtų atkreipti dėmesį, kuriant inovatyvias ir rinką atliepiančias rinkodaros strategijas:

Duomenų analizės ir vartotojų segmentavimo svarba.

– Dinaminis kainodaros sudarymas.

– DI generuotų nuomonės formuotojų svarba.

– Vartotojų kelionė.

– Išplėsta realybė (XR).

No-code sprendimų kūrimas.

Anot pranešėjo, naujausios tendencijos koreguos rinkodaros specialistų darbą ir, norint išlaikyti konkurencingumą, skatins tobulėti.

Iššūkis: išnaudoti DI galimybes ir suvaldyti rizikas

Renginio metu vykusioje diskusijoje apie turinio pokyčius, spartėjant naujųjų technologijų plėtrai, skirtingų sričių specialistai diskutavo apie DI galimybes bei rizikas, kuriant turinį.

 „Digital Brilliance“
Diskusiją moderavo Viktorija Ratomskė, įmonės CapitalBox rinkodaros vadovė. Ji kvietė dalyvius dalintis įžvalgomis apie turinio originalumo svarbą ir kaip ji kinta kasdien pasirodant gausybei DI įrankių.

Agentūros „Black Unicorn PR“ įkūrėja Julija Jegorova teigė nemananti, kad DI pakeis tekstų kūrėjus ar viešųjų ryšių specialistus: „Nemanau, kad DI atims mano ar tekstų kūrėjų darbą. Kuriant kokybišką turinį itin svarbus žmogiškasis elementas, asmeninės patirtys, istorijos, emocinis intelektas, o šių dalykų Dirbtinis Intelektas atkurti negali.“

J. Jegorova taip pat pabrėžė, kad DI nereikėtų demonizuoti, o kaip tik skatinti darbuotojus kuo geriau suprasti naująsias technologijas bei apmokyti, kaip teisingai naudotis šiais įrankiais ir integruoti juos į savo darbą didesniam efektyvumui.

Omnisend“ rinkodaros vadovas Evaldas Mockus paminėjo, kad su komanda vis dažniau naudoja DI įrankius. Anksčiau, testuodami skirtingus pardavimams skirtus laiškus, komandos nariai turėdavo bendradarbiauti su gimtakalbiais ir įsitikinti, ar laiškai paruošti kokybiškai, atliepiant kalbos stiliaus ir gramatikos niuansus. Šiandien šią užduoti gali atlikti DI įrankiai ir taip taupyti komandos laiką bei didinti efektyvumą.

Taip pat, „Omnisend“ komanda sukūrė ir kelis įmonės viduje naudojamus DI įrankius, skirtingoms užduotims, pvz., el. laiškų antraščių generavimui.

Iveta Vištorskytė, turinio komandos vadovė iš „Oxylabs.io“, pasidalino, kad kartu su komanda aktyviai testuoja DI įrankius ir pastebi, kad jie itin padeda greičiau rinkti ir sisteminti medžiagą straipsniams.

Pasak I. Vištorskytės, dirbant su DI įrankiais svarbu išmokti klausti teisingų klausimų, kurie padės gauti vertingų įžvalgų tiek apie aktualias temas, tiek apie tikslinę auditoriją, kuriai kuriamas tekstas.Anot diskusijos dalyvių, DI suteikia puikias darbo optimizavimo galimybes mažesnėms ar vidutinėms įmonėms, kurių resursai yra riboti. Tiesa, DI įrankius naudoti reikia sąmoningai ir atsakingai, nepamirštant etikos ir turinio autorystės svarbos.

Misija: išnaudoti duomenų potencialą

Ar žinojote, kad kasdien pasaulyje sugeneruojama 2,5 kvintilijono baitų duomenų? Ir tik 0,5 % jų yra panaudojami. Akivaizdu – taip iššvaistome daugybę galimybių.

Savo pranešime „APG Media“ operacijų vadovė Karolina Slovcovaitė akcentavo duomenų svarbą, kuriant ir įgyvendinant rinkodaros strategijas.
 „Digital Brilliance“

Anot pranešėjos, didelė dalis duomenų lieka nepanaudota, nes dalis rinkodaros specialistų prioritetizuoja kūrybą ir vengia, gal net kiek baiminasi, skaičių. Puiki žinia ta, kad sparčiai tobulėjančios technologijos suteikia galimybę duomenų potencialą išnaudoti ne tik IT specialistams, bet ir kitų sričių (pvz., rinkodaros ar komunikacijos) profesionalams.

K. Slovcovaitė pasidalino savo įmonės patirtimi ir konkrečiais atvejais, kaip „ChatGPT Code Interpreter“ gali padėti apdoroti turimus duomenis ir suteikti vertingų įžvalgų, kuriant rinkodaros strategijas.

Pranešėja paskatino nedvejoti ir išnaudoti DI galimybes. Jaunesniesiems specialistams šis įrankis gali tapti puikia priemone greitai įgyti duomenų interpretavimo žinių, o kelis dešimtmečius rinkoje dirbantiems profesionalams gali padėti išsiaiškinti, kokius procesus galima optimizuoti.

DI sukurtas turinys – priemonė išsiskirti ir augti

„AI Connections“ įkūrėjas Deividas Matačiūnas pristatė vadinamojo sintetinio (DI sukurto) turinio reikšmę kuriant ir auginant prekės ženklus.

 „Digital Brilliance“

Anot Europolo tyrimų, 2026 metais 90 % turinio internete sudarys sintetinis turinys: tekstai, paveikslėliai, nuotraukos ar video įrašai, sugeneruoti Dirbtinio Intelekto. Taip pat, matysime DI sukurtų nuomonės formuotojų iškilimą.

Pranešėjas pasidalino, kaip sparčiai kinta ir tobulėja DI technologijos. Pavyzdžiui, Midjourney – dirbtinio intelekto įrankio, galinčio kurti vaizdus, raiška per pastaruosius pusantrų metų itin pagerėjo ir nenustos tobulėti dar stipriau.

D. Matačiūnas pasidalino konkrečiais prekių ženklais, kurie išnaudoja DI galimybes savo marketingo kampanijose – nuo mados žurnalų „Vogue“ ar „Cosmopolitan“ iki „Coca-Cola“ ar „Nike“. Taip pat, paminėti ir lietuviški prekių ženklai – „Vytautas“, „Pergalė“ – kurie pradeda naudoti DI sukurtus vaizdus savo reklaminėse kampanijose.

Pasak pranešėjo, artimiausioje ateityje reikėtų tikėtis vis labiau personalizuotų reklamų, pritaikytų konkrečiam vartotojui, atsižvelgiant į jo demografiją, pomėgius ir kitus aktualius aspektus. Tai reiškia, kad, norėdami išsiskirti, prekės ženklai privalės kliautis DI technologijomis ir įžvalgomis tam, kad sukurtų unikalias, ne grupei žmonių, o pavieniams asmenims skirtas reklamas.

DI kaip verslo strategijos dalis

Agentūroje „Linkedist“ DI įrankiai naudojami beveik metus. Įmonės įkūrėja ir vadovė Kotryna Kurt pasidalino konkrečiais turinio kūrimo įrankiais, kuriuos naudoja su komanda įmonės viduje bei darbe su klientais.

 „Digital Brilliance“
Anot K. Kurt, DI technologijos suteikia unikalią galimybę išsiskirti ir pozicionuoti save ir savo prekės ženklą kaip inovatyvų, drąsų ir žengiantį koja kojon su naujausiomis tendencijomis.

Įdomu tai, kad DI sukurti vizualai nėra skirti tik tam tikroms, įprastai su inovatyvumu siejamoms sritims (madai, technologijoms ir t.t.). Anot pranešėjos, DI technologijos gali puikiai papildyti ir itin tradicinių įmonių (tarkim, dirbančių statybų srityje) komunikaciją.

Kotryna Kurt pasidalino, kad su komanda nuolat testuoja naujausias technologijas ir atsirenka tai, kas padeda efektyviai kurti turinį, suteikiant pridėtinę vertę klientams. Kartu, šių įrankių testavimas, padeda išlaikyti kūrybiškumą ir inovatyvumą komandoje ir prisideda prie netikėtų, inovatyvių idėjų generavimo.

Kvietimas eksperimentuoti ir išnaudoti DI potencialą

Renginys „Digital Brilliance“ subūrė daugiau nei 140 dalyvių, kuriuos organizatoriai kvietė priimti DI technologijas kaip naują realybę ir išnaudoti visas jų galimybes efektyvesniam, inovatyvesniam ir vertę kuriančiam darbui technologijų bei rinkodaros srityse.
 „Digital Brilliance“