„Džiaugiamės, pradėdami mūsų trečiųjų šalių pateikiamų faktų tikrinimo programą Latvijoje ir Estijoje ir plėsime ją Lietuvoje kartu su „Re:Baltica“ bei „Delfi“. Kovos su klaidinančiomis naujienomis atsakomybę vertiname rimtai, todėl nuolat ieškome būdų tikrovės neatitinkančios informacijos skleidimo stabdymui mūsų platformoje,“ – sako Jacob Turowski, Viešinimo politikos Baltijos šalyse ir Lenkijoje vadovas.

Pasak pranešimo, faktų tikrintojui įvertinus pranešimą kaip klaidinantį, jis socialiniame tinkle rodomas naujienų grupėje žemiau, taip gerokai sumažinant jo sklaidą. Tai stabdo apgaulės plitimą ir mažina jos matomumo skaičių. Internetinių puslapių ir domenų, pakartotinai skelbiančių klaidinančias naujienas, sklaida taip pat bus mažinama, stabdomos jų galimybės pelnytis, išimama jų reklama.

Pažymint pranešimą kaip klaidinantį, įspėjami jį matantys ir juo dalintis ketinantys žmonės, kad pranešimas yra klaidingas.

Ši programa atitinka „Facebook“ trišalį susitarimą dėl pranešimų kokybės ir autentiškumo naujienų juostoje, iš kurios „Facebook“ šalins paskyras ir turinį, pažeidžiantį mūsų Bendruomenės standartus arba reklamavimo politikas, mažins klaidinančių naujienų ir tikrovės neatitinkančio turinio platinimą, paspaudimų funkciją, ir informuos naudotojus, pateikdama platesnį jų matomų pranešimų kontekstą.

„Prieš 3 metus „Delfi“ aktyviai įsitraukė į kovą su melagingomis naujienomis ir propaganda, pradėdamas Demaskuok.lt projektą, kuris dabar peržengė sienas ir pasaulyje yra žinomas kaip „Debunk EU“. Nuo pat nepriklausomybės atkūrimo 1990 m. Lietuva buvo aktyvus dezinformacijos kampanijų taikinys, ir mes, būdami pagrindiniu naujienų portalu šalyje, jaučiame didžiulę atsakomybę šviesti visuomenę ir didinti pilietinį atsparumą šia tema. Neseniai išplėtėme savo veiklą pradėję faktų tikrinimo projektą „Melo detektorius“ ir tapome sertifikuotais tarptautinio faktų tikrinimo tinklo nariais. Labai vertiname šią bendradarbiavimo galimybę – ji leis mums spręsti problemą dar platesniu mastu ir, tikiu, tai taps kertiniu akmeniu ilgalaikei ir sėkmingai partnerystei su „Facebook“, “ – teigia „Delfi“ direktorius Vytautas Benokraitis.

Šiandien „Facebook“ turi daugiau nei 55 partnerius, tikrinančius turinio faktus visame pasaulyje, naudojančius daugiau nei 45 kalbų, taip pat investuojama į šių pastangų tolesnį didinimą.

Apie „Facebook“

„Facebook“ buvo sukurta 2004 m. ir dabar jos platformas – „Facebook“, „WhatsApp“, „Instagram“ ir „Messenger“ kas mėnesį naudoja beveik 3 milijardai žmonių visame pasaulyje. Tai padeda jiems palaikyti ryšius su šeima ir draugais, sužinoti apie pasaulio įvykius ir pasidalyti jiems rūpimais dalykais.