Vakar buvo idėjų Lietuvai diena. Kadangi mano nosis toliau savo kiemo paskutiniu metu nemato, sudėjau į šį tekstą mintis, kurios jau seniai sukosi galvoje. Mano 5 idėjos lietuviškam marketingui ir verslui. Tai idėjos, kurios, tikiu, kad gali pakeisti mąstymą, o tuomet ir atnešti geresnius rezultatus.

1. Kurkime teigiamas patirtis

Yra teorija, kad 2016-2017 metais įžengėme į 7-tąją marketingo erą – patirčių erą. Teigiamos patirtys prasideda nuo mūsų interneto svetainės, kuriamo turinio ar aptarnaujančio personalo ir baigiasi patraukliu pakuotės dizainu. Viršykime vartotojų lūkesčius, kurkime atskiras nuo produktų patirtis, stebinkime kiekviename pirkimo etape.

2. Nestatykime namo ant išnuomotos žemės

Paskutiniai „Facebook“ algoritmo pasikeitimai davė eilinę pamoką – socialiniai tinklai yra mūsų istorijos sklaidos kanalas, tai yra erdvė, kurioje galime stiprinti santykius su savo klientais, bet tai nėra mūsų namai. Mes nevaldome auditorijos, kurią ilgu ir sunkiu darbu surinkome ir kuo toliau tuo mažiau galėsime tai daryti.

Nukreipkime potencialius klientus į savo valdomas erdves: svetaines, tinklaraščius, forumus. Ir ten paskatinkime juos prenumeruoti mūsų komunikaciją, palikti savo kontaktus ateičiai. Taip, artėjant GDPR tai reikės daryti skaidriai ir sąžiningai, bet ši auditorija visada bus mūsų ir jai komunikuoti galėsime visada.

3. Suvokime, kad komunikacija tampa produkto dalimi

Besikeičiant vartotojų elgsenai ir didžiąją dalį pirkėjo kelio jiems nueinant patiems, komunikacija tampa ne tik informavimo ir poreikio sukūrimo įrankiu, tai tampa pačiu produktu. Šiandien mes perkame turinį, perkame įvairias patirtis, kurias kuria prekės ženklai. Jauni verslai kurdami turinį pritraukia auditoriją ir tik tada galvoja, ką jai parduoti. Išnaudokime tai. Žvelkime į marketingą ne kaip į investicijos, o uždarbio šaltinį.

4. Būkime nuomonės lyderiais

Išsilaisvinkime, nebijokime turėti savo balso, nebūkime korporatyvūs. Komunikuokime savo verslo tikslą, turėkime aiškiai išreikštas vertybes. Šiandieninis vartotojas nėra lojalus ir renkasi produktą pagal savo vertybes, pagal tai už ką prekės ženklas pasiruošęs „pastovėti“.

Edukuokime savo potencialius klientus, įtraukime darbuotojus, skatinkime juos tapti nuomonė lyderiais. Andrius Baranauskas ir „Tele2 Lietuva“ puikus pavyzdys mums visiems, kad tai veikia.

5. Komunikuokime šiandien, ne vakar

Gary Vaynerchuk kažkada pasakė „market in the year you live in“. Lietuvos verslui tai itin aktualu. Būkime alkani ir ištroškę žinių, stebėkime, kas vyksta pasaulyje, būkime „early adopteriai“. Marketingas eina paskui vartotoją. Taip buvo visada ir tikriausiai bus dar daug metų. Bet stebėdami vartotojų elgseną visada galime pasirinkti kanalus, priemones, kurios atneša naudą dabar, o ne vakar.

Šį kartą tiek – gerų metų kolegos. Ne tik atneškim ROI, bet ir patys tapkim ROI!

M360


Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją