„Pirmąjį 2020 m. pusmetį žiniasklaidoje buvo užfiksuotos 1376 publikacijos su vadovų citatomis. Labiausiai tarp vadovų išsiskyrė nuo praėjusių metų laipteliu palypėjęs ir pirmoje vietoje esantis P.Masiulis, cituotas 280 kartų. Antrąją vietą pagal pasisakymų skaičių su 181 citata užima J.Bivainytė, o trečiąją – K.Meidė su 146 citatomis, – sakė „Mediaskopo“ stebėsenos ir analizės skyriaus vadovė Vilūnė Kairienė.

Lyginant su praėjusių metų duomenimis, „Tele2“ bei „Maxima“ vadovai išlieka dažniausiai cituojamais verslo lyderiais, rašoma pranešime žiniasklaidai.

V. Kairienė pastebi, kad lyderiaujantys vadovai laikosi nuoseklios komunikacijos. Didžioji dalis dešimtuko išlaikė savo pozicijas, nepaisant to, kad jis šiek tiek persiskirstė.

Keturi iš aktyviausių dešimtuko vadovų atstovauja prekybos tinklų sektorių. Likę trys – telekomunikacijas, kiti du – bankus ir vienas jų – draudimą.

„Nuo kovo, prasidėjus koronavirusui, prekybos tinklai susidūrė su naujais iššūkiais – jiems teko rūpintis ne tik savo darbuotojų gerove, bet ir prekybos tinklų lankytojų saugumu. Tai lėmė išaugusį „Maximos“ atstovų paminėjimų kiekį, ketvirtoje vietoje likusio „Rimi“ generalinio direktoriaus Giedriaus Bandzevičiaus citatų skaičiaus šuolį ir aktyvią aštuntoje vietoje esančio „Norfos“ vadovo Dainiaus Dundulio komunikaciją“, – sakė V. Kairienė.

Tyrimo duomenimis, pirmąjį 2020 m. pusmetį išaugo ir darbdavio komunikacija. „Karantino metu atsirado būtinybė kalbėti apie darbuotojų saugumą, darbą nuotoliniu būdu, etatų reguliavimą ir atlyginimų politiką“, – teigė V. Kairienė.

Telekomunikacijų sektorių atstovaujantis „Tele2“ generalinis direktorius P. Masiulis pandemijos metu išliko atviras ir ėmėsi lyderystės: pirmasis viešai deklaravo apie darbo vietų išsaugojimą, kalbėjo apie pagalbą medikams, reklamos biudžeto peržiūrėjimą Lietuvos žiniasklaidos naudai ir socialinės atsakomybės svarbą. Tai įvertino ir profesionalai – birželio mėn. vykusiuose apdovanojimuose „PR Impact Awards 2020“ jis buvo pripažintas „Verslo nuomonės lyderiu 2020“.

Ekspertė pastebi, kad finansinės sumaišties metu „Luminor“ bankas daugiausiai laikėsi nuoseklios paslaugų komunikacijos, o tuo tarpu „Swedbank“, be paslaugų komunikacijos, beveik tiek pat dėmesio skyrė ir socialiai atsakingo verslo komunikacijai.

Socialinės atsakomybės tema, pasak V. Kairienės, šį pusmetį įgavo kaip niekad didelį aktualumą. Bendrovių atstovai parodė išskirtinį solidarumą, kalbėjo apie paramą valstybei, visuomenei, medikams ir verslui bei ragino burtis visuotinėms iniciatyvoms.

Tyrimo duomenys buvo palyginti su platesniu „Mediaskopo“ atliekamu matomiausių žiniasklaidoje asmenų tyrimu. Verslo vadovai pasižymi aiškiau struktūruota, tikslingesne komunikacija, kuri lemia kiek mažesnį nei kitų visuomenės veikėjų paminėjimų dažnį, tačiau didesnį jų veiksmingumą. Verslo lyderiai aktyviai naudojasi dažniausiai žiniasklaidoje cituojamų vadovų tyrimo įžvalgomis planuodami savo verslo ir komunikacijos strategiją.

Tyrimo metu išanalizuota 250 Lietuvos žiniasklaidos šaltinių: nacionaliniai ir regioniniai leidiniai, interneto bei naujienų agentūrų pranešimai, radijo ir TV laidų informacija. Iš viso tyrime peržiūrėtos daugiau nei 100-to vadovų citatos, 1376-iose publikacijose, reportažuose ir laidose. Į tyrimą neįtraukti užsakomieji pranešimai.