Naujose pareigose A. Orantas bus atsakingas už verslo partnerystes, strateginių krypčių formavimą, bendravimą su svarbiausiais klientais ir investicijų valdymą.

„Turėdamas ilgametės vadovavimo ir verslo plėtros patirties bei aktyviai dalyvaudamas Lietuvos ir tarptautiniame dizaino politikos formavimo lauke, jaučiu galimybę būti naudingas dalinantis žiniomis ir idėjomis su „Critical“ komanda ir klientais. Tikiu, kad rinkoje jau kurį laiką augant suvokimui apie dizaino vertę bei paslaugų dizainą, galėsime sėkmingai pritaikyti savo komandos patirties ir talentų portfelį sudėtinguose ir įdomiuose projektuose. Toliau aktyviai ieškosime galimybių ir sinergijų su dizaino lauko dalyviais tiek Lietuvoje, tiek užsienyje, kad galėtume praplėsti ir kokybiškai klientams teikti paslaugas iš vienų rankų“, – pranešime žiniasklaidai tvirtina A. Orantas.

A. Orantas toliau lieka su partneriais anksčiau įkurtų įmonių – agentūros „étiquette“ ir spaudos procesų valdymo įmonės „Print Storm“ – akcininku, bet šių bendrovių kasdienėje veikloje jis nedalyvauja. Pati „Critical“ gimė 2017 m. sujungus didžiąją dalį A. Oranto 2007 m. įkurtos „Studio Libre“ agentūros kolektyvo su bendrovės „Juicy Square“ komanda.

Ligšiolinis „Critical“ direktorius Vidmantas Girskas toliau dirbs įmonėje kaip vyr. operacijų vadovas, koordinuosiantis paslaugų dizaino sritį, agentūros procesų tobulinimą, rinkodarą ir žmogiškuosius išteklius, jis taip pat toliau dalyvaus iš 5 partnerių sudarytoje įmonės valdybos veikloje.

Naujos galimybės

Pasak A. Oranto, pastarųjų mėnesių padėtis pasaulyje atveria neeilinių galimybių: nors verslas susiduria su didele nežinomybe, būtent šiandien verslams ir gyventojams atsiranda proga patiems susikonstruoti produktus, paslaugas ar procesus naujai realybei.

„Žinoma, COVID situacija supurtė rinką, nors kai kurie klientai šiuo laikotarpiu ir plėtė komunikaciją. Reaguodami į aplinkybes, turėjome pakeisti bendradarbiavimo formas su dalimi savo kolektyvo, tačiau manome, kad metus baigsime su teigiamu rezultatu. Rinka atvyko į pasaulį, kurį reikės atrasti iš naujo, jame prireiks tiek begalinio kūrybiškumo, tiek sistemingo požiūrio ir įrankių kuriant produktus, procesus ir paslaugas“, – sako A. Orantas.

„Critical“ vadovo vertinimu, džiugina tai, kad vis daugiau kompanijų integruoja dizainerius ir jų unikalias įžvalgas į organizacijos projektus bei strategijas, tobulindamos esamus ar kurdamos naujus produktus bei paslaugas. Savo ruožtu dizaino atstovų dalyvavimas ir patirtis leidžia pamatyti nefragmentuotą vaizdą bei skausmo taškus, su kuriais klientai susiduria savo vartotojo kelionėse. Galiausiai, dizaino atstovai dažnai seka ir turi naujausias įžvalgas apie vartotojų reakcijas į naujas tendencijas, yra puikiai susipažinę su konkurencine aplinka, o visa tai padeda numatyti besikeičiančią rinkos elgseną.

Dėl šių priežasčių „Critical“ artimiausiais metais prognozuoja savo paslaugų dizaino segmento augimą. Šioje srityje, apimančioje paslaugos ar produkto pirkimo, naudojimosi, vartotojo patirčių ir procesų kūrimą, pernai „Critical“ įgyvendino didesnius projektus su tokiais klientais kaip elektronikos prekybos kompanija „Lemona“ ar video kūrimo kompanija „Wide Wings“.

Tikisi augimo ir eksporto

Didžiausi „Critical“ klientai yra „Tele2 Lietuva“, „Rimi Lietuva“, „Biok Laboratorija“, „Daumantai LT“, „Vilniaus Pergalė“, neseniai pasirašyta sutartis ir su „JTI Baltic“.

Pasak A. Oranto, pastaruoju metu agentūra plėtėsi ir užsienio rinkose: „Critical“ komanda įgyvendino sėkmingus projektus JAV („Bukli“ plaukų priežiūros priemonių linija, „CrunchCup“ dribsnių puodeliai) bei Kinijos rinkose (konsultacijų kompanija „Litao“). „Critical“ vadovo nuomone, Lietuvos kūrybinių industrijų sektorius pastaraisiais metais tampa užsienyje vis labiau matomas ir vertinamas, todėl eksportas bus viena svarbesnių agentūros krypčių.

„Pastaruosius kelis metus akcininkų dėmesys buvo skirtas ne pelnui, o komandos kompetencijų augimui, procesų tobulinimui ir vidinių įrankių kūrimui. Tarp šios srities projektų įgyvendinome ir su rinka pasidalinome tokiomis iniciatyvomis kaip dizainerišką mąstymą ir kūrybingumą skatinančios „AnyThink“ kortelės, prekės ženklo archetipo testas ar vartotojo kelionės žemėlapio šablonas. Dar iki COVID krizės dalį laiko konstruktyviai išnaudojome įgyvendindami daugiau socialinių projektų, tokių kaip valstybės Koronastop.lt tinklalapis ir vizualinis identitetas, universali „Kaunas 2022“ ženklinimo sistema, jaunųjų socialinių verslų projekto „Talentas keisti“ sprendimus ir kt., nemažai dėmesio skyrėme rinkos edukacijai“, – komentuoja A. Orantas.

Pernai „Critical“ (UAB „Dizaino agentūra) pajamos siekė 872 tūkst. Eur arba 1,6 proc. daugiau nei 2018 m. Šiemet bendrovė tikisi, kad susiklosčius palankioms aplinkybėms, antrą pusmetį pavyks kompensuoti karantino sukeltas turbulencijas, o visų metų pajamos pranoks 2019-ųjų rezultatą.