„Šis draudimas bus taikomas bet kokiam verslui, kuris pirmiausia išgauna iškastinį kurą, įskaitant daugelį didžiausių pasaulio teršėjų“, – teigia laikraščio atstovai.

„Mūsų sprendimas buvo priimtas dėl ilgus dešimtmečius trukusių daugelio tos ūkio šakos įmonių veiksmų užkirsti kelią reikšmingoms vyriausybių priemonėms dėl klimato“, – bendrame pranešime tvirtino laikinai pareigas einanti „The Guardian“ generalinė direktorė Anna Bateson ir finansų direktorius Hamishas Nicklinas, pavadindami klimato kaitą „svarbiausiu mūsų laikų iššūkiu“.

„The Scott Trust“, kuri valdo „The Guardian“ grupę, taip pat „beveik visiškai“ atsisakė investicijų į iškastinio kuro bendroves, pridūrė „The Guardian“ vadovai.

A. Bateson ir H. Nicklino teigimu, reklamos draudimas paveiks bendrovės finansus, nes iš reklamos „The Guardian“ gauna 40 proc. visų pajamų.

„Tiesa, kad tam tikros reklamos atsisakymas gali padaryti mūsų gyvenimus kiek sunkesnius pačiu artimiausiu metu. Nepaisant to, mes tikime, kad kryptingos organizacijos kūrimas ir finansinis tvarumas turi eiti koja kojon“, – tikino jie.

Vis dėlto „The Guardian“ neatsisakys aplinką teršiančių produktų, kaip automobiliai ar kelionės lėktuvais, reklamos, nes tai esą „nebūtų finansiškai tvaru“.

Aplinkosaugos aktyvistai „Greenpeace“ pavadino šį sprendimą „takoskyros momentu“ ir pareiškė, kad „The Guardian“ reikia „paploti už šį drąsų žingsnį, kuris nutrauks iškastinio kuro teisėtumą“.

„Naftos ir dujų bendrovės dabar yra šalia tabako įmonių, kaip verslas, kuris kelia grėsmę visų planetos gyventojų sveikatai ir gerovei“, – sakė „Greenpeace“ aktyvistė Mel Evans.

Jos teigimu, „The Guardian“ sprendimas turi paskatinti ir kitas žiniasklaidos, meno ir sporto organizacijas pasekti britų laikraščio pavyzdžiu.