„Gyvybė neegzistuoja be vandens“, – sako parodos autorius tapytojas Rolandas Žigonis.

Ruošdamasis idėjų ir tendencijų festivaliui „Revolution“, R. Žigonis panoro savo kūriniams įkvėpti gyvybės ir ryžosi naujai avantiūrai: įprastas galerijos sienas nutarė išmainyti į baseiną, o žiūrovus iš pasyvių stebėtojų paversti aktyviais parodos dalyviais.

„Mintis pratęsti kūrybą už paveikslo ribų, įtraukiant žmones ir meditaciją, įkvėpė sukurti naują tapybos darbų pristatymo formatą, visiškai griaunantį standartinius parodos rėmus. Kabinti paveikslus greta vandens yra „ne formatas“, kuris asocijuojasi su baime, kad paveikslas apsitaškys, įkris ar dar kaip nors susigadins. Pavojingas momentas, bet jis iškelia į paviršių jausmus“, – šypsosi R. Žigonis.

Rolandas Žigonis

Menininkas stebina ne tik pasirinkta erdve, bet ir renginio scenarijumi. Valandos trukmės performansas-paroda „Vandens kūnas“ prasidės nuo įspūdingo sinchroninio plaukimo pasirodymo, kurį atliks meninio plaukimo sportininkės „Aquanettes“ bei „Hobiverse“, o baigsis WATSU® ir YUTSU vandens terapijų įkvėpta grupine meditacija, kurią lankytojams praves vandens terapijų kūrėja Jurgita Inga Švedienė.

„Vanduo yra terpė, per kurią mes ateiname į šį pasaulį, per vandenį įvyksta įsikūnijimas. Norime kiekvieną žiūrovą grąžinti į pirmykštę būseną, kurią patyrėme dar būdami motinos įsčiose, nes tikime, kad dauguma gyvenime ieško šio prisiminimo – to absoliutaus saugumo, visa apimančios meilės ir buvimo be pastangų“, – už pasirodymo slypinčią gilią mintį atskleidžia idėjos autorius R. Žigonis.

Idėjų ir tendencijų festivalio „Revolution“ organizatorius bei renginių paslaugų grupės „ReKūrai“ vadovas Aurimas Kamantauskas tikina pastebėjęs, kad būtent meno pasaulio atstovai – rašytojai, tapytojai ir muzikantai, performatyvaus meno atlikėjai – yra pirmieji tendencijų kūrėjai, kurių vizijos įkvepia pokyčiams ir likusias industrijas.

„Menininkai yra jautrios asmenybės, kurias stipriai paliečia gyvenimo aktualijos. Naujai atsiradę jausmai išreiškiami per natas, žodžius arba išliejami drobėje. Jų kūriniuose pamatome realybės atspindį – tai, kas yra aktualu. Kitaip tariant, tendencijas. Festivalio dalyvių laukia ne vienas meninis pasirodymas, kuris sukels naujų minčių, padės atrasti šviežius požiūrio kampus ir „pagauti“ tendencijas“, – sako renginių organizatorius A. Kamantauskas.

„Bokšto SPA“ baseino erdvėje gegužės 22-24 dienomis R. Žigonis eksponuos ir smulkesnius, ir keturis ypač didelio formato paveikslus. Unikalų tapybos braižą turinčio kūrėjo darbuose dalis žiūrovų įžvelgia gyvų būtybių vidaus organus, kiti – vingiuotus, mitologinius raštus. Pats autorius tikina, kad savo kūriniuose atspindi klajones po vidinį pasaulį.

„Kūryba man yra būdas keliauti po savo vidų, pasinerti į savo paties vidinį vandenį ir tyrinėti erdvę, kurią dažnai galime išjausti, bet ne paliesti. Būtent per drobę aš galiu fiziškai liestis prie savo vidinio pasaulio, matyt, dėl to ir susiformavo mano darbams būdinga tapymo maniera – trimačiam vaizdui artimos formos, kurias norisi liesti“, – samprotauja kūrėjas.

„Vandens kūnas“

Už drobės ribų – pušimis kvepianti kasdienybė

Ieškodamas atokvėpio nuo kasdienybės darbų, R. Žigonis visuomet atsigręžia į gamtą – mišką arba vandens telkinius. „Jeigu esu ne prie drobės, tuomet būnu ilguose pasivaikščiojimuose pušynuose. Tas už drobės žmogus, kiek jo dar belikę manyje, svajoja apie keliones“, – kukliai atsako kūrėjas.

Tačiau veiksmas drobėje, pasak menininko R. Žigonio, šiuo metu yra visas jo gyvenimo centras: vos pramerkęs akis tapytojas mąsto apie būsimą kūrinio gimimą, artėjančią parodą ir jos debiutą festivalyje „Revolution“. „Kūryba jau tapo gyvenimo būdu“, – pripažįsta menininkas.

Performansas-paroda „Vandens kūnas“ yra idėjų ir tendencijų festivalio „Revolution“ programos dalis. Festivalio dalyvių taip pat laukia Ievos Dūdaitės pasirodymas, Karinos Paninos performansas, hakatono integracija, NFT dirbtuvės, Giedrės Selenytės ir Tauro Stalnionio performansas „Paskutinė vakarienė“ bei daug kitų veiklų.