„Konkurentus 5G interneto greičiu nurungusi „Bitė“, kaip reikiant įpykdė „Telia Lietuva“ kolegas. Apmaudu, kad emocingas ir nesolidus „Telia“ atsakas, deja, prasilenkia ne tik su verslo etika, tačiau, tikėtina, net ir su mūsų šalies įstatymais. Šiandien kreipėmės į valstybės institucijas prašydami skubiai įvertinti tokį nekorektišką konkurentų elgesį“, – pranešime žiniasklaidai sako Gintas Butėnas, „Bitė Lietuva“ generalinis direktorius.

Bendrovė praeityje viešai teigė, jog „Bitė“ siekia ne bet kokia kaina žmonių ekranuose parodyti 5G ženkliuką, bet užtikrinti kokybišką naudojimosi internetu patirtį. Tam „Bitė“ per kelerius metus investuoja rekordinius 100 mln. eurų.

Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai „Bitė“ apskundė net kelias „Telia“ reklamas. Pasak „Bitės“, ypač įžūli – lyginamoji „Telia“ reklama, kur pateikiami tikrovės neatitinkantys teiginiai, taip pat ir su išsiskiriančia, „Bitės“ komunikacijoje ilgus metus naudojama, žalia spalva ir fraze „taip lengviau“.

„Frazė „taip lengviau“ – dar 2019 metais registruotas „Bitės“ reklaminis šūkis, taip pat kitų registruotų prekių ženklų sudėtinė dalis. Tokia reklama pripažįstama lyginamąja, kai joje yra net ir netiesioginė nuoroda į konkurentą. Dar daugiau, toks „Telia“ elgesys, kai reklamoje naudojamas svetimas prekės ženklas balansuoja ir ant sąžiningos konkurencijos ribos“, – teigia advokatas Gediminas Pranevičius iš advokatų profesinės bendrijos „IP forma“.

„Lyginamojoje „Telia“ reklamoje manipuliatyviai pasitelkiamas ir žemėlapis, kuriuo sudaromas klaidinantis įspūdis, neva „Bitės“ 5G ryšys veikia tik pietinėje Lietuvoje. Tai yra netiesa ir toks klaidinantis gudravimas daro žalą gerai „Bitės“ reputacijai“, – priduria advokatas G. Pranevičius.

Šiandien „Bitės“ 5G pasiekiamas 1,75 mln. žmonių – net 60,6 proc. visų Lietuvos gyventojų. Šiuo metu visas „Bitės“ ryšio padengimas siekia 99 proc. Lietuvos teritorijos.

Advokato teigimu, „Sunku nuspėti – tyčia klaidinant, per klaidą ar dėl neišmanymo „Telia“ reklamoje apie 5G ryšio aprėptį painiojami ir laikotarpiai. Savo 5G ryšio padengimo reklamoje „Telia“ naudojasi naujausiais duomenimis, bet toje pačioje reklamoje naudoja beveik metų senumo „Bitės“ ryšio padengimo duomenis. Natūralu, kad per tą laiką „Bitės“ 5G ryšio aprėptis – gerokai išaugo.“

Skunde skaitmeninių paslaugų bendrovė „Bitė Lietuva“ prašo institucijų įpareigoti galimai Lietuvos žmones klaidinančią „Telia Lietuva“ lyginamąją reklamą nutraukti bei pritaikyti sankcijas.

„Telia Lietuva“ kaltinimus atmeta

„Telia Lietuva“ kategoriškai atmeta visus „Bitės“ kaltinimus dėl tariamai nekorektiškai panaudoto palyginimo, konkurentų reklaminio šūkio ir mažo „Bitės“ 5G ryšio padengiamumo Lietuvoje.

„Tai – ne „Telia“ reklama, o vartotojams svarbūs faktai, kuriuos skelbiame. Jei „Bitė“ mums atsiųstų, kiek Lietuvos teritorijos dengia jų 5G ryšys, mes su malonumu juos pareklamuotume, kad skaičius neatrodytų toks mažas, koks yra dabar. Savo reklamoje mes naudojame paskutinius savo turimus ir Ryšių reguliavimo tarnybai (RRT) pateiktus 5G padengiamumo duomenis, iš ten pat ėmėme ir naujausius oficialius „Bitės“ matavimų rezultatus. Kai bus dar naujesni, vadovausimės jais“, – sako „Telia“ prekės ženklo vadovė Jurgita Kojenets.

Pasak jos, prekių ženklus galima naudoti lyginamojoje reklamoje ir tam nereikia savininko sutikimo ar leidimo, kai lyginamoji reklama atitinka Reklamos įstatymo reikalavimus, o „Telia“ reklama juos pilnai atitinka.

„Telia“ reklamoje „Bitės“ prekių ženklai net nėra naudojami, nes oficialiai registruotas ženklas yra „Bitė. Taip lengviau“, o „Telia“ reklamoje sakoma „Tavo operatoriaus 5G pasiekia 5% Lietuvos, nes taip lengviau.“

„Taip lengviau“ yra bendrinė sąvoka, kurią rasite bet kurioje knygoje, ar net įmonių registre. Aš jau nekalbu apie samprotavimus, jog „Bitei“ priklauso žalios spalvos nuosavybė ar kad kaip kūrybinė išraiška pasirinktas Lietuvos formos indo atvaizdavimas, kuris konkurentų teisininkams panašus į pietų Lietuvą“, – kalbėjo pašnekovė.

„Telia“ prekės ženklo vadovė Jurgita Kojenets taip atkreipė dėmesį, kad „Bitės“ nuolat skelbiamų investicijų į 5G plėtrą skaičiai nėra specifikuojami, ar jie apima tik Lietuvą, ar ir Latviją, kurioje įmonė veikia, ar į tai įeina tik bazinės stotys, ar ir aukcione įsigyti dažniai ir kitos sąnaudos.