Brangiausių pasaulyje prekių ženklų 2019 metų reitinge ir toliau pirmauja JAV technologijų bendrovės, nors pirmajame dvidešimtuke atsirado daugiau kiniškų prekės ženklų, parodė konsultacijų bendrovės „Brand Finance“ kasmet atliekamas tyrimas.

Palyginti su 2018 metų reitingu, lyderių trejetas nepakito: pirmoje reitingo vietoje ir toliau puikuojasi „Amazon“, kurios prekės ženklo vertė padidėjo 24,6 proc. iki 187,9 mlrd. JAV dolerių.

Antroje vietoje yra „Apple“, o trečioje – „Google“. Jų prekių ženklų vertė per metus padidėjo atitinkamai 5 proc. iki 153,6 mlrd. JAV dolerių ir 18 proc. iki 142,8 mlrd. JAV dolerių.

Ketvirtą vietą užima taip pat Jungtinių Valstijų bendrovė – „Microsoft“, kuri pakilo iš pernykštės šeštos vietos, nes jos prekės ženklo vertė padidėjo daugiau kaip 47 procentais.

Tuo tarpu Pietų Korėjos „Samsung“ iš pernykštės ketvirtos vietos šiemet smuko į penktąją. Ji yra vienintelė pirmojo dvidešimtuko bendrovė, kurios prekės ženklo vertė per metus sumažėjo (-1,1 proc.).

Brangiausias pasaulyje banko prekės ženklas (79,8 mlrd. JAV dolerių) priklauso Kinijos „Industrial & Commercial Bank of China“ (ICBC), kuris bendrame reitinge užima aštuntą vietą ir lenkia visas kitas Kinijos bendroves.

Iš Europos bendrovių, aukščiausią vietą pagal prekės ženklo vertę užima Vokietijos „Mercedes-Benz“, kuriai šių metų reitinge atiteko trylikta vieta ir kuri yra vienintelė Europos bendrovė, patekusi į pirmąjį dvidešimtuką.

Į brangiausiųjų dvidešimtuką taip pat pateko devyni Kinijos prekių ženklai, aštuoni JAV prekių ženklai ir vienas Japonijos prekės ženklas.

Didžiausią pažangą per metus padarė „iQiyi“, dar vadinama kiniškąja „Netflix“, kurios prekės ženklo vertė padidėjo net 326 proc., nors reitinge jai atiteko tik 483 vieta.

„Netflix“ prekės ženklas pabrango 105 proc. ir jam atiteko 77 vieta.

O labiausiai atpigo „JD.com“, ABC, „Dalian Wanda“ ir „Deutsche Bank“ prekių ženklai.

BNS