Ministerija pavadinimą žada pakeisti

Antradienį išplatintame Susisiekimo ministerijos pranešime teigiama, kad jie socialinę akciją „Būk matomas“ organizuoja kartu su Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos ir bendrove „Lietuvos paštas“.

Šešerius metus tokią akciją organizuojančios nevyriausybinės organizacijos, daugiavaikių šeimų asociacijos „Mes“ atstovai negalėjo tuo patikėti – jos atstovė Skaidrė Vainikauskaitė-Tomaševičienė pasakojo, kad tiek su Susisiekimo ministerija, tiek su Lietuvos automobilių kelių direkcija jie buvo ne kartą bendravę ir siūlę bendradarbiauti, prašę pagalbos, tačiau visada sulaukdavo neigiamo atsakymo, o dabar jie, pasak jos, nusprendė ir pasinaudoti jų ilgamečiu įdirbiu.

Susisiekimo ministerija teigia, kad tokia situacija kilo dėl nesusipratimo. „Apgailestaujame ir atsiprašome daugiavaikių šeimų asociacijos „MES“ dėl sutapusio socialinės akcijos pavadinimo. Mūsų žiniomis, toks socialinės akcijos pavadinimas nėra įregistruotas Valstybiniame patentų biure. Informuojame, kad Susisiekimo ministerija kartu su šios akcijos partneriais Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos ir AB Lietuvos paštas vakar prasidėjusios akcijos pavadinimą skubiai pakeis“, – teigiama ministerijos atsiųstame komentare.

Organizatoriai atsitiktinumu netiki

S. Vainikauskaitė-Tomaševičienė tai, kad Susisiekimo ministerija su partneriais nusprendė pakeisti akcijos pavadinimo, vadina nevyriausybininkų pergale, bet visgi nėra linkusi tikėti, kad taip buvo pasielgta netyčia. Tai, kad pavadinimo nebuvo registruoto patentų biure, jai irgi neatrodo įtikinamas argumentas.

„Jis ten nelabai ir galėtų būti registruotas, pavadinimą „Būk matomas“ yra registravęs tik komercinis subjektas, gaminantis plėveles ir atšvaitus, tad anksčiau ar vėliau kažkoks susikirtimas būtų buvęs neišvengiamas. Bet šiuo atveju tiesiog mes per daug seniai dirbame su šita socialine akcija, kad nežinotume fono, kuriame ji vyksta, ir kokių jėgų interesai tame lauke susiduria. Su ta pačia Kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos yra šnekėtasi turbūt nuo kokių 2014 ar 2015 metų, esame dalyvavę jų organizuotuose susitikimuose su visuomenės atstovais ir pristatinėje šią akciją: jiems tikrai pats „Būk matomas“ pavadinimas yra puikiai žinomas, jie tikrai žino, kas mes tokie ir ką mes darome“, – pasakojo S. Vainikauskaitė-Tomaševičienė.

Asociacijos „MES“ atstovė sakė esanti dėkinga kitiems, metai iš metų prisidedantiems prie šios akcijos, pavyzdžiui, Lietuvos policijai, kurios atstovai dalyvauja susitikimuose su bendruomenėmis, taip pat kitoms institucijoms ir žmonėms, kurie prisidėdavo pagal galimybes.

„Prie šitos iniciatyvos jau šešerius metus prisideda kitos valstybinės institucijos, verslo subjektai, net nedideli, labai smulkaus verslo subjektai, bet padeda, kas kuo gali: ar kažkokiais prizais, ar maitinimu, ar tiesiog degalų įpila, kad būtų galima nuvažiuoti į kažkokią atokesnę vietą, ir niekam net nekyla minčių šildytis ar darytis viešuosius ryšius šitos akcijos fone, pasisavinant vienaip ar kitaip šitos akcijos pavadinimą. Tai, ką mes pamatėme, yra visiškas akibrokštas, ir aš, kaip šitos asociacijos atstovė, labai džiaugiuosi, kad jie atsisakė to pavadinimo ir laikau maža nevyriausybininkų pergale prieš valstybinių interesų klaną, kur tos pačios Susisiekimo ministerija, „Lietuvos automobilių kelių direkcija“ ir „Lietuvos paštas“ susimetė, tam kad pasišildytų, matyt, prieš artėjančius rinkimus, nevyriausybininkų įdirbio šviesoje“, – piktinosi ji.

„ Negana to, šiais „Google“ laikais vaizduoti, kad aš nežinojau, koks yra fonas ir su kokiais ženklais yra komunikuojamos žinutės, yra tiesiog neprofesionalu, tad neieškokime kvailių. Ir apskritai, kodėl visą laiką šūkis turi būti „būk matomas“, o ne „esu matomas“, „esame matomi“, „tampu matomas“ ar dar kažkas tokio, kas gali būti lygiai taip pat paveiku“, – siūlė S. Vainikauskaitė-Tomaševičienė.