Pirmiausia, kaip ir galite numanyti, jums bus būtina pasodinti norimo medžio daigą. Antra, reikės reguliariai laistyti. O koks paskutinis sėkmės faktorius? Sakysite: nupjauti žolę, pastatyti medį juosiančią tvorelę, priberti aplink medį akmenėlių. Netiesa. Paskutinis sėkmės faktorius – reikės juo rūpintis, reikalui esant patręšti, apgenėti. Visos bėdos iškyla tada, kai dėmesys nukrypsta kitur. Pradedama galvoti apie pašalinius veiksnius, kai tuo tarpu medis pradeda džiūti, duoti vis mažiau vaisių. Tai tik pavyzdys, bet jis pritaikomas ir kituose su verslu susijusiuose procesuose.

Taigi, įmonės prekės ženklo kūrimas turi kertinius procesus, nuo kurių įgyvendinimo priklausys galutinis rezultatas ir atsiperkamumas. Pamėginsiu išgryninti ir atsakyti, kokie tie žingsniai, kurie skatina pardavimus:

1. Pasirinkite gerą įmonės pavadinimą.

Nors ir kyla noras kuo greičiau įsteigti įmonę, vertėtų prisiminti, jog įmonės pavadinimas su jumis keliaus nuolatos. Tad svarbu žinoti, kaip galite sukurti gerą pavadinimą savo verslui. Pasirinkite pavadinimą, kuris:

- Atspindi verslo esmę;
- Turi skambesį, lengvai ištariamas ir įsimenamas;
- Kitomis kalbomis neturi neigiamos reikšmės;
- Ne per ilgas, pasižymi vieno arba dviejų žodžių junginiu;

2. Pasirinkite profesionalų dizainerį.

Gali kilti mintis logotipą pasidaryti patiems. To daryti nevertėtų, dėl kelių priežasčių:

- Jums gali būti žymiai sunkiau išsiskirti rinkoje su neprofesionaliu logotipu;
- Logotipo dizainas gali nekomunikuoti jūsų prekės ženklo skleidžiamos žinutės tikslinei auditorijai;
- Logotipo perdarymo atveju, tektų skirti lėšų vizitinių kortelių, o kartais reklaminės medžiagos, tokios kaip blankai, katalogai perspausdinimui;

Pratęsiant mintį, labiau apsimoka išsirinkti profesionalų dizainerį. Skirkite tam laiko, peržiūrėkite darbų pavydžius. Ieškokite dizainerio ar įmonės, kuri specializuojasi šios paslaugos kūrime, „dega tuo“ bei gali pasiūlyti norimo braižo, stilistikos logotipą. Taip pat vertėtų atkreipti dėmesį, ar logotipų kūrėjai myli savo darbus. Tai yra, ar dalinasi darbais socialiniuose tinkluose, ar skiria dėmesį paaiškinti savo dizaino sprendimus, ar aprašo logotipo idėjos, spalvų, šriftų pasirinkimo priežastis.

3. Aprašykite dizaineriui užduotį.

Jūsų pasirinktas dizaineris, siekdamas geriau pažinti įmonę, jums pateiks klausimyną, kitaip dar vadinamą dizaino briefą. Klausimyno pagalba, mėginkite suteikti kuo daugiau informacijos apie:

- Produktų, paslaugų pobūdį, tikslinę auditoriją;
- Įmonės norimą ištransliuoti žinutę vartotojui;
- Pagrindinius konkurentus rinkoje;
- Emociją, vertę, kurią jūsų prekės ženklas turėtų komunikuoti;
- Pageidaujamus šriftų stilius, spalvų paletę.

Atsakymai į šiuos ir panašius klausimus, padės logotipo kūrimo, tyrimo metu, išsiaiškinti,
kaip „patekti į vartotojų širdis“, įgyti jų norą pasitikėti, išlikti lojaliems jūsų prekės ženklui.

4. Išsirinkite logotipą, kurį jūsų klientai dievins.

Gavus iš dizainerio kelis logotipų variantus, tenka rinktis. Renkantis tinkamą logotipą reiktų žinoti geram logotipui būdingas sąvybes:

- Patraukli vizualinė reprezentacija: estetiškai išreikštas logotipas prideda potencialo jūsų įmonės prekės ženklui. Tokį vaizdinį lengviau „pasėti“ žmonių protuose, tad ilgainiui, logotipą kurį pasirinkote, pirkėjai pradeda lengviau sieti su jūsų vystomu prekės ženklu, emocija, kuri apima vartojant jūsų produktus;
- Unikali koncepcija: išskirtinis, jūsų prekių ar paslaugų segmente dar nematytas logotipas taip pat padeda jūsų prekės ženklui išsiskirti konkurencingoje rinkoje. Toks logotipas nepasimes įmonių jūroje ir bus lengvai atpažintas, susietas su jūsų verslu;
- Įsimenamumas: dauguma atliktų tyrimų parodė, jog žmonės linkę atsiminti produktą ne pagal prekės ženklo pavadinimą, bet pagal logotipą. Tai galima panaudoti kaip privalumą svarstant apie naujo produkto arba subprodukto įvedimą į rinką.

5. Nesitikėkite momentinės sėkmės.

Leiskite savo logotipui užaugti, skirkite tam laiko, tegul vartotojai prie jo pripranta. Jeigu vos tik sukūrus logotipą po metų ar dviejų, norisi jį paremontuoti, pasistenkite atsispirti šiai pagundai. Geras logotipas turi „tarnauti“ bent kelerius metus, ir būti atsparus besikeičiančioms tendencijoms.

Ir pabaigai, norėčiau apibendrinti. Veiksniai, kuriuos aptariau veikia. Tai tikra paslaptis
į vartotojų širdis. Tikslas – sukurti arba auginti jau turimą prekės ženklą, pasitelkiant logotipų
kūrybinio proceso paslaptis.