SEO – skaitmeninės rinkodaros sritis, reikalaujanti kompleksinių sprendimų tiek svetainėje, tiek už jos ribų. Galbūt todėl optimizacija paieškos sistemoms apipinta galybe mitų. Padėties nepalengvina ir gana abstraktūs, kartais net prieštaringi „Google“ ir kitų paieškos variklių atstovų patarimai. Visgi atidumas ir patirtis rodo, jog net paplitę teiginiai kartais tėra įsisenėjęs mitas. Taigi, pasitikrinkime: ar nusprendę pradėti SEO ir kurdami strategiją išvengiame šių didžiausių mitų?

Mitas Nr. 1: Greiti rezultatai

Skaitmeninis marketingas neretai klaidingai suprantamas kaip trumpalaikių veiksmų visuma. Vis dėlto į SEO turėtume investuoti nuolat, arba kitaip – tol, kol gyvuoja aktyvi svetainė. Tuo metu, kai svetainės būkle nesirūpiname patys arba nepatikime šio darbo specialistų komandai, susidaro puikios sąlygos konkurentams išaugti. Be to, neskirdami dėmesio SEO veiksniams, kurdami naujus puslapius ar darydami kitokius pakeitimus, savo pozicijoms galime tiesiog netyčia pakenkti.

Dėl šios priežasties verta paminėti ir kitą mitą – neva SEO užtikrina greitus rezultatus. Nėra tokio termino, per kurį, atliekant SEO veiksmus, reitingai neabejotinai pagerėja. Rezultatus lemia nemažai kintamųjų: nuo mūsų konkurentų veiksmų iki paties paieškos variklio algoritmų, atgalinių nuorodų kiekio bei kokybės. Paprastai pirmieji pokyčiai gali būti pastebimi po poros mėnesių, tačiau tai jokia taisyklė.

Mitas Nr. 2: Svarbiausia patekti į pirmąją poziciją

Tai atrodo logiška išvada. Visgi ji tinka ne visuomet. Pirmoji pozicija išties yra siekiamybė – tačiau ji savaime negarantuoja, jog sulauksite daugiausiai paspaudimų ar, galiausiai, konversijų. „Ahrefs“ atlikto tyrimo duomenimis, 1 vietoje esantis puslapis gauna daugiausiai srauto vos 49 % atvejų.

Taip yra dėl to, kad dauguma puslapių srauto sulaukia dėl optimizacijos ne vienam, o daugybei raktažodžių. Jie, tikėtina, geriau atitinka vartotojo užklausą. Tad šiuo atžvilgiu svarbiau ne užimama pozicija, o būtent srautas, kurį galime pelnyti.

Mitas Nr. 3: „Google“ pirmiausia rodo naujausią turinį

Toks teiginys iš dalies teisingas. Nuolat kurti ir tobulinti jau esamą svetainės turinį verta visiems, tačiau ypatingai – tiems, kurių veiklos sritis konkurencinga, nuolat besikeičianti. Pavyzdžiui, „Google“ gali rodyti kad ir 10 metų senumo tekstą 1 paieškos rezultatų puslapyje, jei manys, jog jis puikiai atitinka paieškos intenciją. Kaip susivarstyti batus, kaip įsiūti sagą, kaip veikia automobilio variklis – į tokias ir panašias užklausas nebūtinai atsakoma naujausiais tekstais, nes informacija menkai keičiasi. Tiesa, padėti iškilti tokiais atvejais gali itin išsamūs, detalūs ir optimizuoti tekstai, papildyti vaizdine ar kitokia aktualia informacija.

Mitas Nr. 4: Ilgas tekstas – geras tekstas

Kaip minėjome aukščiau, ilgesni tekstai gali būti naudingesni. Tyrimai rodo, kad geriausiai reitinguojasi tekstai, kurių žodžių skaičius siekia apie 1450. Vis dėlto klaidinga manyti, jog ilgas tekstas savaime padės pasiekti išsikeltus SEO tikslus. Juk tekstas pirmiausia turi atitikti paieškos tikslą, t. y. patenkinti „Google“ ar kitos paieškos sistemos naudotojo poreikį. Jei užklausos tikslas yra įsigyti, pavyzdžiui, batus internetu, o mes pateiksime išsamų tekstą apie tai, kaip formavosi el. prekyba batais, galime prarasti potencialų pirkėją (jei batais apskritai prekiaujame). Be jokios abejonės, svarbios įtakos reitingui turės techninė puslapio būklė, teksto optimizavimas aktualiems raktažodžiams, atgalinių nuorodų skaičius, jų bei paties turinio kokybė ir kita.

Mitas Nr. 5: „Google“ baudžia už turinio dublikatus

Besidubliuojančiu turiniu laikomas toks, kuris atsikartoja pilnai arba didžiąja dalimi – tiek pačioje svetainėje, tiek už jos ribų (pavyzdžiui, du vienodi tinklaraščio įrašai, dvi prekių kategorijos). Tai viena iš didžiausių svetainės ydų. Visgi pati savaime ji tiesiogiai nelemia SEO rezultatų, t. y. tai nėra reitingavimo faktorius. Ji tik sukelia šiokios tokios sumaišties: kai dviejų puslapių turinys vienodas, kaip paieškos robotams žinoti, kurį pasirinkti rodyti paieškos rezultatuose? Paprastai tokiu atveju „Google“ pasirenka vieną puslapį, kuris, jo nuožiūra, labiausiai atitinka paieškos tikslą. Likę puslapiai paieškos rezultatų lape nerodomi.

Kita vertus, plagiatas gali kenkti – pirmiausia dėl to, kad pasisavinę turinį iš kitos svetainės (sakykime, konkurentų), jos tikrai nepralenksime. Paieškos sistemos algoritmai pasirinks vartotojui rodyti būtent originalą. Tai nėra bauda – taip tiesiog veikia algoritmai. Be to, dubliuotas turinys tokiu atveju reikš, kad atlikome nelegalų veiksmą, už kurį tikrai gali grėsti teisinė atsakomybė.

Optimizacija paieškos sistemoms – nuolat besikeičiantis procesas, tad natūralu, jog vejantis atnaujinimus, gerąsias praktikas, kyla įvairių neaiškumų. Čia neabejotinai reikia specialybinių įgūdžių bei įžvalgų. Visa tai nulemia ir bent dalies mitų atsiradimą. Kaip jų išvengti? Paprasčiausia – skirti laiko gilinimuisi į SEO ir mokėti atskirti patikimus šaltinius. Tai bus naudinga bet kuriuo atveju: tiek ruošiantis rūpintis svetainės SEO įmonės viduje, tiek patikint šį darbą ekspertams.

M360
What About