Praėjusią savaitę prezidento Donaldo Trumpo rinkiminė kampanija paleido daugiau nei 200 feisbuko žinučių, kuriose buvo teigiama, neva žiniasklaidos priemonės, kurias jis mėgsta kaltinti skleidžiant melagingas žinias, bandys užkirsti kelią jo reklamos parodymui artėjančiame Nacionalinės amerikietiško futbolo lygos (NFL) finale („SuperBowl“). Toks teiginys pats yra melagingas, nes JAV federaliniai įstatymai neleidžia televizijoms nepriimti politinių reklamų, jei kandidatų kvalifikacija yra teisiškai pripažinta.

CNN skelbia, kad ši žinia buvo paviešinta feisbuke praėjusį ketvirtadienį ir penktadienį. Netrukus ją demaskavo specialiosios skaidrumo platformos. Tai yra naujausias pavyzdys, kaip socialinių medijų milžinė padeda politikams klaidinti vartotojus ir suteikia naujus motyvus kritikuoti įmonės siekį pasipelnyti net ir iš dezinformacijos skleidimo. „Facebook“ atsisakė komentuoti CNN.

Donaldo Trumpo klaidinančios reklamos feisbuke

D. Trumpo kampanija kvietė „liberaliąją žiniasklaidą“ skleisti žinią apie reklamą „SuperBowl“ renginyje.

„Žinome, kad netikrų naujienų žiniasklaida padarys viską, jog mūsų reklama niekada neišvystų dienos šviesos“, – skelbiama feisbuke. „Todėl aš raginu JUS dėti tvirtą žingsnį ir REIKALAUTI, kad jie transliuotų mūsų žinią „SuperBowl“.

„REIKALAUJAME, KAD LIBERALIOJI ŽINIASKLAIDA PARODYTŲ MŪSŲ REKLAMĄ“, – tęsiama reklaminė žinutė. Trumpo kampanijos atstovai neatsakė į kelis prašymus pakomentuoti šią situaciją.

Naujausia D. Trumpo reklama feisbuke yra klaidinanti net dviem aspektais, kaip naujienų portalui CNN teigė pilietinės visuomenės grupės „Benton“ žiniasklaidos teisės ekspertas Andrew Schwartzmanas.

Pirmiausia, „SuperBowl“, o kartu ir D. Trumpo kampanijos „SuperBowl“ reklama, bus rodomi išskirtinai „Fox“ kanale, kurio pirmininkas Rupertas Murdochas palaiko glaudžius ryšius su D. Trumpu. Be to, kitos žiniasklaidos kompanijos negali turėti jokios įtakos priimant sprendimą, ar reklama bus parodyta per „Fox“ kanalą, ar ne.

„Jie privalo rodyti reklamą“, – tvirtina A. Schwartzmanas. „Vienintelė priežastis, kodėl jie galėtų nepaleisti reklamos – jei skelbimas neatitiktų techninių reklamos identifikavimo reikalavimų. Tik tiek“.