Naujas įstatymas įpareigoja mokėti už turinį


Šiuo susitarimu panaikinama grėsmė, kad „Google“ Kanadoje blokuos galimybę ieškoti Kanados žiniasklaidos naujienų. „Facebook“ ir „Instagram“ valdanti „Meta“ Kanados žiniasklaidos naujienas blokuoja jau nuo šių metų pradžios.

„Google“ sutiko tinkamai remti žurnalistus, įskaitant vietos žiniasklaidą, – sakė Kanados ministras pirmininkas Justinas Trudeau. – Deja, „Meta“ ir toliau visiškai atsisako bet kokios atsakomybės demokratinių institucijų atžvilgiu“.

Kanados paveldo ministrė Pascale St-Onge sakė, kad „Google“ kasmet skirs 100 mln. Kanados dolerių (indeksuojamų atsižvelgiant į infliaciją) finansinę paramą įvairioms žiniasklaidos bendrovėms visoje šalyje.

„Tai naudinga žiniasklaidos sektoriui. Jei kitur pasaulyje bus sudarytas geresnis susitarimas, Kanada pasilieka teisę atnaujinti reglamento taikymą“, – spaudos konferencijoje sakė St-Onge'as.

„Tai rodo, kad šis teisės aktas veikia. Kad jis yra teisingas. Ir dabar „Facebook“ turi paaiškinti, kodėl jie palieka savo platformą dezinformacijai ir dezinformacijai, užuot palaikę mūsų žiniasklaidos sistemą“, – sakė ji.

„Meta“ žiniasklaidos turinį blokuoja


Birželio pabaigoje Kanada priėmė Internetinių naujienų įstatymą, kuriuo reikalaujama, kad technologijų milžinės mokėtų leidėjams už nuorodų pateikimą ar kitokį jų turinio perpublikavimą internete. Į įstatymą „Meta“ reagavo blokuodama Kanados žiniasklaidos turinį savo platformose. Anksčiau „Google“ savininkė „Alphabet“ buvo sakiusi, kad planuoja padaryti tą patį, kai įstatymas įsigalios gruodžio mėn.

„Meta“ pareiškė, kad internetinių naujienų įstatymas „grindžiamas klaidinga prielaida, kad „Meta“ nesąžiningai gauna naudos iš naujienų turinio, kuriuo dalijamasi mūsų platformose, nors yra priešingai“.

Bendrovių „Google“ ir „Alphabet“ tarptautinių klausimų vadovas Kentas Walkeris pareiškime padėkojo ministrei ir sakė, kad „Google“ ir toliau siųs vertingą srautą Kanados leidėjams.

Anksčiau šiais metais Kanados vyriausybė, reaguodama į „Meta“ poziciją, pareiškė, kad nutrauks reklamą socialiniuose tinkluose „Facebook“ ir „Instagram“.

„Meta“ jau anksčiau ėmėsi panašių veiksmų. 2021 m. ji trumpam užblokavo savo platformos naujienas Australijoje, kai šalyje buvo priimtas teisės aktas, pagal kurį technologijų bendrovės būtų priverstos mokėti leidėjams už jų naujienų naudojimą. Vėliau ji sudarė susitarimus su Australijos leidėjais.

Tikisi sulaukti atgarsių visame pasaulyje


J. Trudeau teigė, kad šis sandoris turės atgarsį visame pasaulyje, nes visos šalys sprendžia tuos pačius iššūkius, su kuriais susiduria Kanados žiniasklaida.