Kai agentūroms yra suteikiamas prisijungimas prie „ESI Media“ valdomo įrankio „ESI RealTime“, jos gali matyti, kiek žmonių tuo metu skaito konkrečius straipsnius ir kiek laiko jie juose praleidžia. Iki šiol įprasta praktika tarp leidėjų buvo tokius duomenis naudoti tik redakcijų viduje, rašo portalas „Digiday“.

Duomenys taip pat gali būti surūšiuoti pagal tematikas, pavyzdžiui, kelionės, sportas, verslas ir tt., taip pat pagal skaitytojų buvimo vietą ar skaitytojų rekomendacijas. Remdamasis tokiais duomenimis reklamos užsakovas gali taikliau nukreipti savo reklamą, pavyzdžiui, prabangos prekes siūlyti tiems, kas daug skaito apie madą.

Reklamos gali būti užsakomos tiek tiesiogiai per portalus, tiek perkamos programatiniu būdu, jei tik tai nesikerta su portalų prioritetinėmis kampanijomis.

Artimiausiu metu portalai planuoja pirmąsias tokiu būdu organizuojamas kampanijas su konkrečiais prekės ženklais: alaus prekės ženklu „Kronenburg“ ir prekės ženklų agentūra „Publicis“. „ESI Media“ analitikai siųs reklamos užsakovams straipsnius, kurie, tikėtina, bus labai skaitomi ir tada seks reklamos užsakovų nurodymus. Jiems bus duota pora valandų, per kurias agentūra galės pateikti kūrybišką, straipsnio kontekstą atitinkančią reklamą. Pavyzdžiui. „Kronenburg“ buvo sukūręs specialias reklamas, susijusias su Saulės užtemimu bei Prancūzijos prezidentu Emmanueliu Macronu, o šiuo metu dėlioja planus, kaip gali savo prekės ženklą parodyti futbolo kontekste.