Tikslinės auditorijos skirtumai

Reklamos specialistai bei agentūros apie turinio skirtumus „Instagram” ir „Facebook” kalba jau ilgą laiką. Tačiau Lietuvoje dažna praktika naudoti tą pačią strategiją abiejuose socialiniuose tinkluose, o dalis klientų nori turėti verslo profilius abiejuose, „tik tam, kad jie būtų”. Tačiau kiek tai yra veiksminga?

Hipotetinė situacija: Jūs atstovaujate prekiniam ženklui, kurio pagrindiniai produktai - veido priežiūros priemonės brandesnei odai. Kuriame socialiniame tinkle pasirinksite komunikuoti?
Vertėtų žinoti, kad pagal statistinius duomenis net apie 90 % „Instagram” vartotojų yra jaunesni nei 35-ių metų. Tuo tarpu daugiau nei 40% pilnamečių besinaudojančių „Facebook” Lietuvoje yra vyresni nei 35-ių. Taigi kur rasite savo auditoriją? Tikriausiai atsakymas gana akivaizdus.

Kitokia informacijos pateikimo forma

Turbūt esate girdėję garsiojo prekės ženklo „Rafaello“ reklamos naudojamą šūkį – iškalbingiau už tūkstantį žodžių. Šis šūkis galėtų būti naudojamas ir „Instagram“ koncepcijoje. „Instagram“ varikliukas yra vizualus turinys – nuotraukos, o šalia jų, vietoj tūkstančių žodžių naudojami #hashtagai. Vadinasi, „Instagram“ vartotojas turi visą komunikacijos žinutę „pagauti“ iš keleto hashtagų ir iš už save kalbančios nuotraukos.

Tuo tarpu „Facebook” laikomas informacinio turinio socialiniu tinklu, bet tai nereiškia, kad tekstinė informacija turi užimti didžiąją dalį įrašo. Kaip ir „Instagram”, taip ir „Facebook” patrauklus vizualus turinys yra neatskiriama posto dalis. Pirmiausia dėmesį patraukia vizualus vaizdas, ir vartotojas tik vėliau renkasi – skaityti, ar praleisti žinutę pro akis. TIkėtina, kad ilgesnis žinutės turinys bus labiau skaitomas „Facebook”, nei „Instagram”.

Originalaus turinio faktorius

Teoriškai, kiekvienas socialinis tinklas turi savo paskirtį: „Facebook’as” buvo kurtas turint intenciją dalintis kitų sukurtu turiniu, tuo tarpu „Instagram” – originalaus turinio kūrimui. Susiformavus socialinių tinklų kultūrai, svetimas turinys šiandieniniam socialinių tinklų vartotojui greitai pabosta ir turi mažesnį įsitraukimą.

Jei „Facebook” svetimas turinys, kuris aktualus Jūsų sekėjui, retkarčiais nėra didelė nuodėmė, tai „Instagram” vartotojui tai ilgainiui tapo neaktualu, o gyvavusi re-post funkcija pagrindiniame valdymo skydelyje yra panaikinta.

Nepamirškite, kad ilgai už svetimo turinio slėptis neverta. Atkreipti socialinių tinklų vartotojo dėmesį tampa vis sudėtingiau. Tai galite padaryti tik kurdami unikalų ir išskirtinį turinį.

Pabaigai...

Vieno teisingo atsakymo, Kodėl „Instagram” neveikia tai, kas veikia „Facebook” nėra. „Kuo daugiau, tuo geriau” – šiuo atveju netinka. Išnaudokite abiejų tinklų galimybes sukūrę nuoseklias strategijas. Mes „AdDramoje” laikomės požiūrio, kad geriau jokio turinio nei bet koks. Neabejoju, kad visi mylime savo klientus, o nekokybiškas ir netikslingas turinys gaišina Jūsų ir vartotojų laiką bei atneša prastesnius rezultatus.