„Ekspress Grupp“ pirmąjį 2023 metų ketvirtį toliau sėkmingai didino reklamos ir skaitmeninės prenumeratos pardavimų apimtis – tai lėmė ir didėjanti jos rinkos dalis, ir vidutinių kainų augimas. Grupės pajamos pirmąjį ketvirtį ženkliai išaugo – palyginus su tuo pačiu praėjusių metų laikotarpiu, jos padidėjo 25 proc. Neįskaitant į pajamas 2022 m. antrą pusmetį Lietuvoje įsigytų įmonių (naujienų portalo „Lrytas“ ir naujienų agentūros ELTA), Grupės pajamos augo 18 proc.

Rinkimai tiek Estijoje, tiek Lietuvoje padėjo padidinti reklamos pardavimus. Latvijoje, kur pirmaisiais metų mėnesiais reklamos rinka patyrė stiprų spaudimą, augimas pasiektas pirmiausia dėl bilietų pardavimo įmonių pajamų augimo ir didesnio pelno. Reklamos pajamos iš lauko ekranų taip pat augo dėl ankstesniais metais Grupės atliktų investicijų. Šiais metais Latvijoje ir Estijoje ketinama įrengti daugiau ekranų.

„Ekspress Grupp“ skaitmeninių prenumeratų skaičius 2023 m. kovo pabaigoje, palyginus su praėjusiais metais, padidėjo 15 proc. ir sudarė 161,3 tūkst. prenumeratų. „Ekspress Grupp“ priklausančios žiniasklaidos bendrovės įgijo daugiau kaip 21 tūkst. skaitmeninių prenumeratorių, taip įtvirtindamos savo, kaip pirmaujančios Baltijos šalyse skaitmeninio verslo modelį taikančios žiniasklaidos bendrovės, pozicijas.

Santykine išraiška, naujausia grupės narė „Geenius Meedia“ pasižymėjo didžiausiu augimu – per metus ji įgijo 36 proc. daugiau skaitmeninių prenumeratorių. Daugiausiai prenumeratorių turinti „Delfi Meedia“ reikšmingai augo, per metus įgijusi apie 13,5 tūkst. arba 17 proc. daugiau prenumeratorių.

„Ekspress Grupp“ EBITDA (pelnas prieš palūkanas, mokesčius, nusidėvėjimą ir amortizaciją) pirmąjį ketvirtį sudarė 1,2 mln. eurų ir, palyginus su tuo pačiu praėjusių metų laikotarpiu, išaugo 87 proc. arba beveik dvigubai. Pelningumą didino sėkmingi internetinės reklamos ir skaitmeninės prenumeratos pardavimai Estijoje ir Lietuvoje, bilietų pardavimo platformų ir skaitmeninių lauko ekranų apimčių augimas.

2022 m. pabaigoje įsigytos vieno populiariausių Lietuvos naujienų portalų lrytas.lt 100 proc. akcijų dar neturėjo teigiamos įtakos pirmojo ketvirčio EBITDA rodikliui. „Lrytas.lt“ įsigijimas yra organiška Grupės strategijos dalis, kurios teigiamo poveikio galima tikėtis antrąjį šių metų pusmetį.

Konsoliduotas grynasis nuostolis, neįskaitant ypatingųjų išlaidų, 2023 m. pirmąjį ketvirtį sudarė 0,4 mln. eurų (2022 m. pirmąjį ketvirtį – 0,5 mln. eurų), arba, palyginus su tuo pačiu praėjusių metų laikotarpiu, veiklos nuostolis sumažėjo 20 proc. Be tikėtino sezoniškumo, grynajam pelnui didžiausią įtaką darė didesnės nusidėvėjimo sąnaudos, susijusios su Grupės investicijomis, ir didesnės palūkanų normos dėl padidėjusių Euribor palūkanų normų. Beveik dvigubai padidėjusios palūkanų sąnaudos turėjo 0,2 mln. eurų neigiamą poveikį grynajam pelnui pirmąjį ketvirtį.

Šių metų kovo pradžioje Grupė užbaigė akcijų išpirkimo programą, pagal kurią rinkoje buvo nupirkta 588 tūkst. akcijų po 1,70 eurų už akciją, iš viso už 1 mln. 2023 m. gegužės 4 d. šaukiamame eiliniame visuotiniame akcininkų susirinkime bus balsuojama dėl pelno paskirstymo pasiūlymo, pagal kurį akcininkams bus paskirstyti reguliarūs 5 euro centų už akciją dividendai, kurių bendra suma sieks 1,5 mln. eurų. Taigi, 2023 m. pirmąjį pusmetį Grupės išmokos akcininkams iš viso sudarys 2,5 mln. eurų.

„AS Ekspress Grupp“ yra pirmaujanti Baltijos šalių žiniasklaidos grupė, kurios pagrindinė veikla apima internetinės žiniasklaidos turinio kūrimą, laikraščių, žurnalų ir knygų leidybą. Grupė taip pat valdo elektroninę bilietų pardavimo platformą ir bilietų pardavimo svetaines Estijoje ir Latvijoje. 1989 m. veiklą pradėjusioje „Ekspress Grupp“ įmonėje dirba daugiau nei 1400 žmonių, ji valdo pirmaujančius interneto žiniasklaidos portalus Baltijos šalyse, leidžia populiariausius dienraščius ir savaitinius laikraščius bei daugumą populiariausių žurnalų Estijoje. „AS Ekspress Grupp“ akcijos yra viešai kotiruojamos NASDAQ Talino vertybinių popierių biržoje nuo 2007 m.