- Jūs pats prisijungėte prie „Vinted” prieš trejus metus ir tapote produkto vadovu. Ką tai reiškia tokioje bendrovėje?

- Atėjęs į „Vinted” tapau atsakingu už mobiliosioms aplinkoms skirtus projektus – programėlių paleidimą ir tinklalapio pritaikymą mobiliesiems įrenginiams. Mobiliosios programėlės buvo labai sėkminga „Vinted” iniciatyva – tai atvėrė dideles augimo galimybes. Subūrėme komandą, kuri kuria produktus tiek kompiuteriams, tiek mobiliesiems įrenginiams – tapau jos vadovu.

Šiuo metu esu produkto vadovas, atsakingas už jo viziją, strategiją ir jos įgyvendinimą, pasitelkdamas septynias komandas, kurios primena nedidelius startuolius. Visos komandos yra autonominės, turinčios visus inžinerijos, dizaino, analizės ir produktų valdymo įgūdžius, reikalingus sėkmingoms inovacijoms pasiekti.

- Kas „Vinted” atveju yra suprantama kaip produktas? Kokias jo dalis šiuo metu labiausiai vystote, ar siekiate atnaujinti?

- Vadovaujamės tikrai plačia produkto sąvoka. Naudotojo patirtis prasideda tuomet, kai apie produktą sužinai iš savo draugės, ir baigiasi, kai pati esi tokia patenkinta savo asmenine naudojimosi patirtimi, kad produktą rekomenduoji kitiems. Viskas, kas yra tarp šių žingsnių, yra produktas plačiąja prasme. Tai ne tik programėlė telefone, bet ir patogūs atsiskaitymo ir siuntimo sprendimai, mūsų pardavėjų sukeliami drabužiai, narių tarpusavio bendravimo kultūra ir gausybė kitų elementų.

Tobulindami produktą, vienu metu dėmesį paskirstome tarp kelių naudotojo patirtį gerinančių iniciatyvų. Šiuo metu koncentruojamės į geriausią patirtį ieškant, ką nusipirkti bei parduoti, ir kuriame papildomą vertę integruodami patogius atsiskaitymo ir pristatymo sprendimus.

- Kam patikimas sprendimas dėl naujų produktų kūrimo? Ar aukščiausi įmonės vadovai ar investuotojai skiria tam dėmesio, ar palieka tai produktų kūrimo komandoms?

- Produkto kūrimui ir tobulinimui skiriamas didžiausias dėmesys – visi puikiai suvokia, kad produktas yra vienas svarbiausių kompanijos turto elementų. Šiai temai skiriama daug dėmesio tiek „Vinted” vadovybėje, tiek valdyboje. Aukščiausio lygio vadovai, atsakingi už konkrečias sritis, dažnai palaiko glaudų ryšį su šiose dalyse dirbančiomis produktų komandomis ir produktų vadovais. Prie produkto paprastai dirba daugiau nei 50 specialistų: inžinierių, dizainerių, analitikų ir produktų vadovų. O tai nei daug, nei mažai – 25% visų įmonės darbuotojų.

- Kokius svarbiausius produkto kūrimo rodiklius naudojate?

- Produkto srityje naudojami rodikliai yra glaudžiai susiję su „Vinted” verslo matais. Vertindami pokyčių įtaką bendrai naudotojo patirčiai, glaudžiai sekame vartotojų pasitenkinimą, kurį matuojame Net Promoter Score (NPS) metodika. Konkrečias iniciatyvas vertiname pagal tai, kokio poveikio siekiame. Pavyzdžiui, turėdami tikslą padėti narėms patogiau rasti patrauklių drabužių, matuojame, kiek vartotojų tampa pirkėjais.

- Šią savaitę dalijotės patirtimi Produktų inovacijų forume. Galite pateikti pavyzdžių, kokią įtaką inovacijos daro „Vinted”?

- Produktų inovacijų svarbą „Vinted” geriausiai iliustruoja pasiekti rezultatai ir produktų komandų indėlis skirtingose iniciatyvose. Vienas geriausių proveržių inovacijų siekimo pavyzdžių yra mobiliosios programėlės. Dar prieš ketverius metus „Vinted” buvo tinklalapis, šiuo metu daugiau nei 80 procentų naudojimo vyksta per mobiliąsias programėles. Įvyko trys esminiai pokyčiai. Pirma, pasikeitė ne tik prieiga, bet ir augimo dinamika – perėjimas prie mobiliųjų įrenginių gerokai išplėtė galinčių naudoti paslaugą naudotojų ratą, nes telefoną turi kiekvienas. Antra, perėjimas prie mobilių programėlių palengvino transakcijos procesą, juk mobilusis įrenginys visada su savimi, todėl abi sandorio pusės yra pasiekiamos visur ir visada. Trečia, tai visiškai supaprastino tapimą pardavėju, nes išmanieji turi puikius fotoaparatus, todėl įkelti drabužį ir jį parduoti užtrunka vos pusantros minutės.

Produktines inovacijas galinčios sukurti komandos yra gerai integruotos daugelyje įmonės veiklos sričių ir iniciatyvų. Jas pasitelkiame ne tik tobulindami pagrindinį produktą, bet ir tuomet, kai norime suefektyvinti klientų aptarnavimą – tinkamai struktūruota informacija ir palengvinta prie jos prieiga, ne tik sutrumpina kontaktui skiriamą laiką, bet ir padidina jo kokybę.

- Kokie yra didžiausi „Vinted” iššūkiai kuriant ir tobulinant produktus?

- Didžiausias iššūkis yra teisingos problemos suradimas ir pasirinkimas. Suklydus pradiniame etape, visas likęs procesas nesukurs vertės vartotojui, o įmonė apsiribos tik išmokta pamoka. Tai suprasdami, pradinį žingsnį vertiname labai rimtai. Prieš puldami dirbti prie sprendimo su dizaineriais ir inžinieriais, skiriame daug dėmesio problemos tyrimui – per pastaruosius dvejus metus kompanijoje suformavome Tyrimų skyrių, kurio specialistai bendrauja su vartotojais ir nagrinėja jų elgseną, kas duoda daug naudos priimant teisingus sprendimus, kurią problemą spręsti pirmiausiai.

- Kokias taikote metodologijas ir kur semiatės žinių produktų inovacijų srityje?

- Tobulindami produktus nesivadovaujame viena konkrečia metodologija – skirtinguose etapuose pasirenkame skirtingus, geriausiai tam tinkančius įrankius.

Ilgai dirbame vadovaudamiesi Lean Startup principais. Siekiame problemas spręsti efektyviausiu būdu, dažnai jas tikriname minimaliais sprendimais (MVP), o paruoštus pokyčius tikriname A/B testavimu.

Jau kurį laiką eksperimentuojame taikydami Dizaino sprintus (angl. Design sprints). Tokiu būdų per penkias dienas galime iškelti konkrečius tikslus ir prielaidas bei jas patikrinti kartu su savo produkto naudotojais.

Žinių semiamės gausybėje straipsnių internete, įvairiuose renginiuose, iš kurių galėčiau išskirti SXSW Austine (JAV) ir Hook Summit Stanforde (JAV), bei bendraudami su kitomis panašaus profilio kompanijomis. Čia mums didelė paskata yra mūsų investuotojų „Accel”, „Insight Venture Partners” ir „Hubert Burda Media” įmonių portfolio, tarp kurių yra „Facebook”, „Spotify”, „Dropbox”, „Indiegogo”, „Udemy”, „Dawanda” ir daug kitų gerai žinomų vardų.

- Po trejų metų „Vinted”, ką pastebėjote - kuo ši įmonė yra ypatinga?

Įmonė ypatinga ambicijos mastais ir pagrįstumu. Mūsų misija - siekti, kad iš rankų į rankas keliaujantys drabužiai taptų pirmu pasirinkimu visame pasaulyje. Tikime, kad ateityje žmonės visų pirma pagalvos apie drabužio įsigijimą iš kito žmogaus, kuriam dėl vienokių ar kitokių priežasčių jo nebereikia, ir taip vartos prasmingai bei tausos aplinką.