Keturi rinkodaros profesionalai – „Ikea“ rinkodaros vadovė Baltijos šalims Kristina Mažeikytė, marketingo strategė ir profesionalė Raimonda Gudaitė, „Telia Lietuva“ žmogiškųjų išteklių padalinio vadovas Ramūnas Bagdonas, rinkodaros ir komunikacijos konsultantas Giedrius Juozapavičius – aptarė esmines savybes, kurių tikimasi iš šių dienų marketingo vadovo.

1. Strategas. G. Juozapavičius šiandieninį marketingo vadovą apibūdina tokiu vienu žodžiu ir sako, kad tai turėtų būti žmogus, kuris geba padėti įmonės vadovui apčiuopti jos suteikiamo produkto ar paslaugos vertę.

2. Mokslininkas ir menininkas viename. K. Mažeikytė teigia, kad marketingo žmonės jau seniai nebėra tiktai grožio arba reklamos žmonės – jie jau ilgą laiką dirba su skaičiais, yra matematikai.

„Man labai patiko vieno konsultanto posakis, kad marketingas – jau daug daugiau nei tiktai menas, jame yra labai labai daug mokslo. Ta transformacija yra įvykusi, ir niekas nesitiki iš marketingo vadovo, kad jis ateis tik su kažkokiomis grožio įžvalgomis. Labiausiai tikimasi, kad jis ateis su verslo strateginėmis ir verslo vystymo įžvalgomis“, – įsitikinusi moteris.

3. Žmogus-orkestras. Anot K. Mažeikytės, tai yra asmuo, kuris sujungia pardavimų, žmogiškųjų išteklių, logistikos, komunikacijos ir finansų skyrių atstovus bei padeda vadovui sudėlioti strateginę įmonės kryptį.

Kristina Mažeikytė

4. Balansuotojas ir vertės kūrėjas. R. Gudaitė sako, kad nemažą laiko dalį marketingo vadovai atlieka „svarstyklių ir balanso“ rolę, kurios pagalba atkreipia dėmesį į tai, ko reikia tiek įmonei, tiek klientui, ir padeda rasti sprendimus, kurie atitiktų abiejų pusių poreikius – tiktų klientui ir būtų naudingi įmonei. Tad marketingo vadovo vaidmuo yra kurti vertę ir įmonei, ir klientui.

5. Verslininkas. Marketingo strategė taip pat atkreipia dėmesį, kad pagrindinis verslo įmonių tikslas yra užsidirbti. Vyriausybinėse, kultūrinėse organizacijose tai tikriausiai negalios, tačiau didžioji dalis verslo rinkodaros vadovų turėtų būti verslūs.

Ji priduria, kad kiekvienam verslininkui svarbu gebėti matyti, kas vyksta aplink jį ir numatyti konkurentų veiksmus, tad jos, kaip rinkodaros profesionalės, asmeninė svajonė yra mokėti vienu metu stebėti aplinką 360 laipsnių, nes „vienas geriausių sėkmės receptų yra turėti labai dideles ausis ir matyti, ką daro konkurentai, žinoti ir laikytis įmonės strategijos, gebėti suburti savo ambicingą ir stiprią komandą su charakteriu, kas yra labai svarbu.

Mums nereikia paprastų žmonių, mums reikia tokių, kurie galėtų drąsiai vadovui į veidą tėkšti idėją, ją apsiginti ir vėliau paversti realybe“, – tvirtina moteris.

Raimonda Gudaitė

6. Integratorius. R. Bagdono manymu, tai, ką marketingas transliuoja į išorę – ar kaip produkto, ar kaip įmonės prekės ženklą – visos šios savybės turėtų būti jaučiamos ir įmonės viduje. Svarbu, kad nebūtų dviejų skirtingų pasaulių, kai klientų akyse kompanija ar jos produktų linija atrodo fantastiškai, bet viduje tai visiškai neatsispindi.

„Tarkime, yra madinga pristatyti ką nors ekologiško, tvaraus ir t.t., bet klausimas, kiek tos praktikos yra gyvos įmonių viduje“, – pastebi „Telia Lietuva“ žmogiškųjų išteklių padalinio vadovas, kuris pateikė žymiojo „Grigeo“ atvejo pavyzdį, kai parduotuvių lentynose matomas ekologiškas tualetinis popierius, o įmonės viduje atsiskleidė visiškai kitokie vertybiniai pagrindai.

Vyras pridėjo, kad marketingisto rolė yra užtikrinti prekės ženklo vidinio ir išorinio įvaizdžio homogeniškumą, kad nebūtų dviejų skirtingų pasaulių.

Ramūnas Bagdonas

7. Tiesaus stuburo savininkas. K. Mažeikytės nuomone, rinkodaristui yra labai svarbu nešokinėti nuo vienos idėjos prie kitos, reikia išlikti nuosekliam. Šį savo teiginį ji argumentuoja „Ikea“ sėkmės pavyzdžiu.

„Marketingisto darbe svarbu tęstinumas, nesimėtyti nuo vienos idėjos prie kitos ar trečios, bet turėti tą savo labai tiesų stuburą, ant kurio galima visko daug prikabinti. „Ikea“ sėkmė tame ir yra, kad jie visada buvo nuoseklūs tame, ką darė“, – šypsosi „Ikea“ rinkodaros vadovė Baltijos šalims.

Ji įsitikinusi, kad būtina turėti savo kryptį ir nesileisti blaškomiems. Šią mintį ji iliustravo buriavimo kontekste: „Nesvarbu, koks vėjas – jis visada yra tau palankus“.

8. Reaguojantis į aplinkoje vykstančius pokyčius. K. Mažeikytė džiaugiasi, kad nors paskelbus karantiną ir uždarius visas parduotuves pirmąją savaitę jautėsi rezultatų smukimas, antroji savaitė jau atnešė didžiulį pakilimą ir likusios užsidarymo savaitės nebuvo tragiškos, nes marketingo skyrius operatyviai perdėliojo strategiją ir išvystė naują komunikaciją.

Čia ji pabrėžė, kad neverta puoselėti idėjų labai ilgai, tokiose situacijose vertėtų bandyti išleisti jas į viešumą ir stebėti rezultatus: „Nepavyko, maža klaida, grįžtam atgal, darom ką nors iš naujo.“

9. Komandiškas. Vien tik geru strategu ir taktiku būti nepakanka, reikia nuolat komunikuoti su kitais kompanijos skyriais ir jų atstovais. G. Juozapavičiaus teigimu, „kabinetinis marketingas nužudys net ir patį geriausią vadovą“. Ekspertas sako, kad šiuo metu reikia apjungti ir pardavimus, ir aptarnavimą, šviesti organizaciją, dar ir kitus vadovus mokyti marketingo.

Kaip teigia K. Mažeikytė, reikia būti pavyzdžiu komandai ir įkvėpti ją, dalintis informacija, tiksliais skaičiais, ką kiekviena kampanija atnešė verslui ir jo darbuotojams.

10. Pasitikintis savimi ir nebijantis daryti klaidų. „Telia Lietuva“ žmogiškųjų išteklių padalinio vadovas neabejoja, kad marketingo vadovui yra labai svarbu tikėti savo pozicijos svarba.

Anot jo, lietuviai dažnai yra linkę nusivertinti ir suabejoja, ar tai, ką jie daro, yra vertinga ir reikalinga. Jis sako, kad vertėtų pasižiūrėti į užsienio marketingo vadovus, kurie paprastai yra tikri savo darbo reikšmingumu. R. Bagdonas laiko tai kertiniu dalyku ir svarbiausia savybe, kurią lietuviams reikėtų pridėti.

G. Juozapavičius priduria, kad lietuvių marketingo vadovus taip pat vienija didžiulė baimė suklysti „ir dar apie tą suklydimą, neduok Dieve, garsiai pasakyti. Mąstymas, kad visi sėkmingi yra tiktai neklystantys, uždeda lubas. Pradedi save labiau spausti iš vidaus“, – tvirtina jis.

K. Mažeikytė paantrina rinkodaros ir komunikacijos konsultantui, dalindamasi savo asmenine klaidų darymo patirtimi.

„Aš nebūčiau šiandien ten, kur esu, jei per savo profesinę kelionę nebūčiau padariusi tų šimto tūkstančių klaidų, nebūčiau išsianalizavusi jų. Leiskite sau klysti, būkite drąsūs klysti, nes tiktai darydami klaidas mes iš tikrųjų mokomės“, – sako moteris ir priduria, kad iš kitų klaidų niekada neišmokstama, klaidas reikia daryti patiems.

„LiMA Online“