Komunikuoti vis labiau padės duomenų analizės įrankiai

Tradiciškai socialinės srities disciplina laikomas komunikacijos laukas šiandien vis daugiau remiasi automatizuotais duomenų analizės įrankiais ir įvairiais kompiuteriniais algoritmais. Kitąmet ši tendencija turėtų dar labiau išryškėti, o įvairūs duomenų analizės sprendimai bus plačiai naudojami komunikacijos auditorijoms geriau pažinti, tam tikrų visuomenės ar vartotojų grupių nuotaikoms ir poreikiams užčiuopti, kampanijų efektyvumui matuoti ar netgi galimoms krizėms už akių užbėgti. Komunikacijos specialistams bus jaučiamas vis didesnis poreikis sprendimus grįsti patikima duomenų analize.

Integruos skirtingus komunikacijos kanalus

Vienas pagrindinių šiuolaikinės komunikacinės aplinkos bruožų – prieinamų kanalų gausa. Nuo užtarnauto eterio ar ploto tradicinėje žiniasklaidoje iki gausaus socialinės žiniasklaidos kanalų pasirinkimo. Vis didesnę komunikacijos strategų pastangų dalį sudaro siekis užtikrinti, kad organizacijos komunikacija visuose šiuose kanaluose veiktų tarsi vieningas skirtingais instrumentais grojantis orkestras. Kitąmet žongliruoti skirtingais komunikacijos kanalais ir priemonėmis komunikacijos specialistams reikės dar labiau.

Komunikacija labiau remsis vaizdais

Vis labiau įsitvirtinanti vaizdinė kultūra ir komunikacijos specialistus vers keisti savo taktikas bei komunikacijoje daugiau remtis vaizdais. Juolab, kad ir šiuolaikiniai komunikacijos kanalai yra tam pritaikyti. Infografikai, video turinys, gif paveikslėliai ir kitokia vaizdinė medžiaga bus vis labiau integruojami į tradicinę komunikaciją. Tiesa, šiemet atlikto minėto tyrimo (ECM) duomenimis, kas antras komunikacijos specialistas Europoje įvardija jaučiantis poreikį patobulinti savo kompetencijas vizualinės komunikacijos srityje.

Iššūkiu išliks melagingos naujienos

Melagingos naujienos (fake news) kelia vis didesnius iššūkius skaidriu demokratijos procesu suinteresuotoms organizacijoms. Melagingos naujienos gali būti panaudotos šmeižto kampanijose, menkina pasitikėjimą tradicine žiniasklaida ir didina informacinį triukšmą, kuris užgožia išties aktualias naujienas. Komunikacijos specialistai privalės sutelkti savo pastangas ir sugebėti duoti atkirtį melagingų naujienų apie organizaciją ar prekės ženklą grėsmei. Tai reiškia, kad komunikacijos ekspertai privalo budriai stebėti viešąją erdvę ir užbėgti už akių krizės užuomazgoms. Tai užduotis, kuri, daugelio komunikacijos specialistų manymu, yra ir bus itin aktuali ateityje.

Komunikacija – įrankis strateginiams tikslams pasiekti

Pastaruoju metu pastebimai keičiasi verslo valdytojų požiūris į komunikacijos funkciją. Tikimasi, kad komunikacija ne tik padės puoselėti organizacijos reputaciją ir įvaizdį, bet ir ženkliai prisidės prie jos strateginių tikslų įgyvendinimo. Prognozuojama, kad kitąmet gali įvykti savotiškas lūžis, kai komunikuojantieji savo veiklos sėkmę ims vertinti iš platesnės perspektyvos. Sėkminga komunikacija bus laikoma ne tik pasiekianti kuo platesnes auditorijas, bet ir turinti įtakos verslo bendrovių pelnui bei pajamoms.

Taps įprasta naudoti socialinius robotus

Socialiniai robotai (social bots) – tai kompiuteriniai algoritmai, gebantys imituoti žmogaus bendravimą internetinėje erdvėje, galintys komentuoti ir palaikyti pokalbį su realiu asmeniu, dažnai besimokantys iš tokių interakcijų ir sunkiai atskiriami nuo gyvų komunikacijos subjektų. Šios dirbtinį intelektą primenančios technologijos komunikacijos specialistams kelia nemažai iššūkių, bet kartu ir atveria naujų galimybių.

Nors socialiniai robotai dažnai ne be pagrindo yra asocijuojami su neetiškomis ryšių su visuomene praktikomis, tačiau jie taip pat gali būti ir yra naudojami gerais tikslais. Automatiniai atsakymai į vartotojų užklausas, virtualūs asistentai ir gidai organizacijų interneto platformose vis dažniau padės komunikuojantiems efektyviau paskirstyti resursus ir daugiau laiko skirti strateginio mąstymo, analizės ir kūrybos reikalaujančioms užduotims.

Daugiau dėmesio kokybės valdymo procesams

Komunikacijos specialistams tampa vis svarbiau objektyviai įvertinti savo teikiamų paslaugų, įgyvendinamų kampanijų bei veiksmų kokybę ir efektyvumą. Poreikis diegti kokybės ir efektyvumo valdymo sertifikatus bei standartus ryškėja ir komunikacijos rinkoje. Tai labiausiai lemia rinkos konkurencinė aplinka, klientų ar bendrovės akcininkų noras gauti savotišką komunikacijos kuriamos vertės garantą.