„Personal branding“ ar „self-branding“, kurio lietuviškasis atitikmuo „asmeninis prekės ženklo kūrimas“, tampa vis įdomesniu reiškiniu, virstančiu varomąja jėga ir stumiančiu iš komforto zonos bet kurį iš mūsų. Pirmą kartą paminėtas 1997 m. Tom Peterson terminas „personal branding“ šiandien jau daug praktiškesnis ir garsesnis, ypač siekiant reputacijos harmonijos „offline“ ir „online“.

Apie 1,8 tūkst. klausimų, susijusių su „personal branding“, šiuo metu talpina „Quora“, užsienio universitetai atsirinkdami būsimus studentus oficialiai ar ne, jau peržiūrinėja jų veiklą „Facebook“, „Linkedin“ ar „Twitter“, tą patį kasdien daro ir personalo atrankos specialistai. Taigi, tai tampa svarbu dėl būsimų ryšių, karjeros ar net aplinkinių nuomonės. Nors ir suvokiame, kad socialiniai tinklai kalba daugiau nei mūsų CV, valdyti savo reputaciją pradedame gavę didesnę atsakomybę darbe, ieškodami komandos narių ar investuotojų savo startuoliui, o gal tiesiog išgirdę kokią repliką iš šalies. Tuo tarpu vadinamoji Tūkstantmečio karta, dėl savo poreikių ir gyvenimo būdo jau išmoko, kad asmeninis turinys internete daro įtaką jų reputacijai ir „offline“, teigiama „Domain.me“. Ir nors asmeninio prekinio ženklo kūrimas turi daug dedamųjų, jo valdymas prasideda nuo dabartinės situacijos analizės. Tai – „higiena“, bet, panašu, kad įgūdžiai čia tik formuojasi. Jei tai gali būti aktualu ir Jums, raskite valandėlę sau:

- „Pagooglinkite“ save. Darykite tai atsijungę nuo savo „Google“ paskyros, jei tokią turite. Įveskite pilną savo vardą ir pavardę, el. paštą, telefono numerį. Tą patį galite atlikti ir su kitomis paieškos sistemomis kaip „Bing“ ar „Yahoo“.

- Peržiūrėkite gautus rezultatus, nepamiršdami ir vaizdų bei video. Jei nesate patenkinti matomu turiniu, pašalinkite jį arba dėkite pastangas „nustumdami“ nepageidaujamus rezultatus kuo toliau. Patikrinkite ir antrą bei trečią paieškos rezultatų puslapius.

- Atkreipkite dėmesį į savo socialinės medijos paskyras: „Facebook“, „Instagram“, „Linkedin“, „Pinterest“, jei turite „Twitter“ ar kt. Peržiūrėkite savo įrašus, nuotraukas, asmeninę informaciją apie save, ką sekate, su kuo draugaujate, kokiame kontekste esate pažymėtas. Nuspręskite, kiek paskyrų Jums reikia, ar visos jos yra ir turi būti aktyvios, jei reikia, papildykite jas arba ištrinkite nereikalingas.

Nors „Google alerts“ gali būti visai neblogas įrankis, vengiant reguliaraus savęs monitorinimo, visgi, karts nuo karto „apsivalymas“ yra būtinas. Gilesnė ir objektyvesnė analizė įmanoma naudojantis ir įvairiais šaltiniais: nuo brandyourself.com ar reputationdefender.com iki asmeninių paskyrų nuotraukų vertinimo per photofeeler.com, o viską vainikuojanti svetainė pipl.com pateikia gana plačią apžvalgą vien tik iš el. pašto adreso ar vartotojo vardo apie bet kurį žmogų (tikėtina, kad tarp 3 milijardų būsite ir Jūs).

Ir net jei su Jūsų reputacija internete viskas tvarkoje, peržvelkite kaip internete atrodo Jūsų artimieji, draugai ar kolegos, nes kartais geras patarimas iš šalies padeda užkirsti kelią nesusipratimams ar nemalonioms situacijoms ateityje. Bet kokiu atveju, „personal branding“ yra labai gera tema diskusijai prie pietų ar vakarienės stalo, nes juk vis dažniau ir patys pažintį su būsimu pokalbio dalyviu pradedame internete.

M360


Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją