O anaiptol! Suderinus su kitomis rinkodaros komunikacijos formomis, tai gali tapti puikiu įrankiu. Visiškai tikiu, kad gerai išmanydamos šį paprastą ABC įmonės darytų gerokai mažiau klaidų ir pasiektų geresnių rezultatų.

Dažniausiai painiojamas komunikacijos veiksmų eiliškumas, o ir paskirtis. Ypač kalbant apie ryšius su visuomene.

Pirmiausia – aktualizuoti

Ryšiai su visuomene yra puikus būdas pradėti įvedimo produkto kampaniją – tai yra, pristatyti situaciją ir aktualizuoti problemą. Dar gerokai prieš pradedant kalbas apie produktą – sukurti vadinamąjį buzzą pie susijusias temas, kontekstą, kurį svarbu žinoti. Jei pristatote preparatą, padėsiantį mesti rūkyti, ryšių su visuomene priemonėmis galite parodyti, kad tokia problema yra aktuali. Ar iš tiesų yra didelė dalis žmonių, kurie norėtų mesti rūkyti, bet negali to padaryti?

Parodykite visuomenės nuostatas rūpimais klausimais. Tam gali prireikti atlikti visuomenės nuomonės tyrimą, o gal panaudosite įmonės jau valdomus rinkos duomenis – tai jau fantazijos reikalas. Imkite pasakoti istoriją, kodėl jūsų produkto apskritai reikia (jo neminint), ir kodėl dabar, o ne prieš penkerius metus ar ne po penkerių. Taip problemą, situaciją palengva aktualizuojame. Tą galima daryti ir keliomis pakopomis, skirtingais kampais.

Tai – pirmasis žingsnis, kuris gali paskatinti žiniasklaidą skirti daugiau dėmesio produkto įvedimui ateityje. Kol kas dar produkto įvedimo kampanija nestartavusi – ji kamputyje laukia savo eilės.

Duokite medžiagos

Jei viskas sėkminga, po pirmojo žingsnio visuomenė jau sukluso – ir pamatė jūsų nurodomą problemą. Kas dabar? Sukurkite turinio, kuris padės norintiems daugiau pasigilinti į temą. Tai gali būti tinklaraščio įrašai, klausimai-atsakymai iškeltos problematikos kontekste, išsamesnių pristatytų tyrimų duomenys, kuriuos būtų galima parsisiųsti, rasti jūsų ar partnerių šaltiniuose. Svarbu išlaikyti susidomėjimą tema ir padėti būti „užkurtos“ temos epicentre.

Produktas – tik dabar

Ir dabar, kai jau „pasėjome dirvą“ galime pristatyti produktą. Priklausomai nuo jo specifikos priklausys ir pats pristatymas. Gal tai bus inicijuotos temos specifiniuose medijos kanaluose, gal tai bus tyrimais grįstas produkto įvedimas su pranešimais spaudai ar renginiu žiniasklaidai ir visuomenei. O gal įtrauksite garsų žmogų ir sujungsite „veidą“ su produktu. Aišku, viską vainikuoja integruota komunikacija ir tik tie laimės, kas mokės ją panaudoti protingai. Bet tikrai svarbu – nepamirškite ir „senojo gerojo PR‘o“.