Kalbėdama apie negailestingą kritiką neturiu omenyje komentarų. Tai, kad visuomenė šiandien laisvai gali reikšti savo nuomonę – yra puiku ir ją reikia mokėti priimti. Vertinti turinį kritiškai šiandien turime visi, nes žmonės yra persisotinę naujienomis, pavargę nuo neigiamos informacijos srauto, chaoso, perdėtos reklamos. Tačiau kokybiškas ir aktualus, analitinis, susimąstyti priverčiantis ar jaukus ir optimistiškai nuteikiantis turinys visuomet bus įdomus ir ras savo skaitytoją. Todėl pagrindinis tikslas turėtų būti ne tiesiogiai vardinti prekinio ženklo vertes, o pasitelkiant įdomius pašnekovus, šaltinius ir tyrimus, šių dienų aktualijas, argumentuoti, kodėl tokia prekė ar paslauga yra verta dėmesio.

Niekam nebeįdomu, (o ir nebuvo įdomu), tiesioginė reklama, nebent kalbame apie tas reklamos kampanijas, kuriose pateikti meistriškai sudėlioti šūkiai, dar ilgai išliekantys mūsų atmintyje ir pasakojantys istorijas. Į ką svarbiausia atkreipti dėmesį kuriant turinį, ypač naujokams?

Antraštė – turinio pagrindas

80 proc. žmonių perskaitys antraštę, bet tik 20 proc. žmonių skaitys likusį turinį. Štai kodėl antraštės sukūrimas kai kuriais atvejais pareikalauja ne minutės, dviejų, o kelių valandų ar dar daugiau. Ir kiekviena sekundė, sugaišta generuojant antraštę yra verta jai skirto laiko, nes būtent antraštė yra turinio pagrindas. Domina, intriguoja, sukelia nuostabą, pyktį, diskusiją, susimąstymą – valio! Būtent šio tikslo rašydami ir turime siekti.

Kurdami tekstinį turinį kritiškai įvertinkite, ar patys norėtumėte paspausti ant tokio straipsnio antraštės, o tuomet – ar norėtumėte sužinoti daugiau? Jei straipsnyje pamatysite vardinamas prekes, prekinių ženklų ABC, o ne kažką, kas šiandien jums aktualu, o gal vertinama ironiškai, su humoru, realiomis gyvenimo situacijomis, vargu, ar skaitysite toliau. Tai ypač aktualu naujokams, kurie dar ieško savojo skaitytojo ar įmonėms, kurios nežino, kaip papasakoti apie save klientams.

Dalinkitės realiais pavyzdžiais

Tikriausiai dauguma turinio kūrėjų man pritars, kad prekiniai ženklai vis dar nori tiesioginės reklamos, tačiau turinio tendencijos labai greitai keičiasi, vartotojai darosi ne tik išrankesni, jie informaciją vartoja „greitai“. Tai reiškia, jiems reikia įtraukiančio, konkretaus, empatiško turinio.

Kam įdomu – kas būtų, jeigu būtų? Visi nori matyti realius išgyvenimus ir girdėti tikras istorijas. Nugludintas ir idealus turinys yra skirtas reklamoms. Straipsniams, pranešimams, tinklaraščiams verčiau naudoti tikrus žmones ir jų citatas arba kitų įmonių pavyzdžius, duomenis. Tiek žiniasklaida, tiek visuomenė šiandien renkasi labai atidžiai ir tai yra puiku – taip išfiltruojamas kokybiškas turinys.

Ne tik rašykite, bet ir rodykite

„Hubspot“ duomenimis, turinys su tinkamais vaizdais sulaukia 94 proc. daugiau peržiūrų nei turinys vizualinio turinio. Tai nebūtinai video, bet tinkamos nuotraukos, tyrimų lentelės, statistiniai duomenys pateikti vizuale – sužadina daugiau smalsumo ir suteikia daugiau aiškumo bei vertės skaitytojams, ypač tiems, kurie taupo savo laiką.

Ruošti kokybišką turinį, nepriklausomai nuo tikslo, yra atsakingas ir kūrybingas darbas, reikalaujantis kritinio mąstymo, idėjų, eksperimentų, įdomių pašnekovų, vertės kūrimo įmonei ir skaitytojams. Susieti visus šiuos dalykus reikia ir būtina, bet pirmiausiai pradėkime nuo svarbiausio komponento – aktualumo ir naudos tiems, kas lieka už ekrano – skaitytojams.